Kleinzakelijk

Vrije modemkeuze als extra optie bij Kleinzakelijk Internet

  • 25 March 2020
  • 1 reactie
  • 703 keer bekeken
Vrije modemkeuze als extra optie bij Kleinzakelijk Internet
Reputatie 7
Badge +6
  • KPN Community Manager
  • 2426 reacties

Als telecomaanbieder kijken we voortdurend naar de behoeften van onze klanten. Zo weten we welke nieuwe opties onze producten en diensten daar goed bij laten aansluiten. Als nieuwe optie voegen we nu Vrije modemkeuze toe aan Kleinzakelijk Internet en TV. In deze blog leest u wat dit precies inhoudt en welke ondersteuning we hierbij bieden. 

Vanaf nu krijgen klanten met Kleinzakelijk Internet de mogelijkheid om een eigen modem aan te sluiten en te configureren. Het modem dat KPN levert, heeft de instellingen voor internet, bellen en televisie al. Bij een eigen modem moet u dit zelf instellen. We helpen u daar natuurlijk graag mee op weg, maar zijn niet aansprakelijk voor het goed en veilig werken hiervan. 
 

Waarom een eigen modem?

Bij het Kleinzakelijk Internet pakket leveren we standaard een geconfigureerd modem, namelijk de Experia Box. Dit modem komt automatisch online na een reset en zorgt er voor dat Internet, Interactieve TV en Vast Bellen werken. Sommige klanten, bijvoorbeeld ICT’ers, willen graag meer mogelijkheden. Denk hierbij aan het bouwen van een eigen bedrijfsnetwerk met bijvoorbeeld een camerasysteem. Ook het opzetten van een VPN-verbinding en het openzetten van bepaalde poorten kan bij het gebruik van een eigen modem. 
 

Wat kunt u van ons verwachten?

Bij het gebruik van een eigen modem bent u zelf verantwoordelijk voor het configureren. Op de servicepagina Eigen modem aansluiten en gebruiken vindt u informatie waarmee we u op weg helpen. Zo vindt u hier bijvoorbeeld een overzicht van de eisen waar uw modem aan moet voldoen en een uitleg hoe u Kleinzakelijk Internet (en Interactieve TV en Vast Bellen) kunt gaan gebruiken. Wilt u toch enige ondersteuning, dan kan een maandelijks abonnement voor de Kleinzakelijk Tech Desk uitkomst bieden.
 

Goed om te weten

U krijgt bij een nieuwe internetverbinding altijd een Experia Box. Ook als u vooraf al weet dat u een eigen modem wilt gebruiken. We verzoeken u om deze Experia Box altijd te bewaren. In het geval van verbindingsproblemen, kunnen we u vragen tijdelijk de Experia Box aan te sluiten voor enige ondersteuning. De optie Sneller Internet Buitengebied werkt niet als u een eigen modem gebruikt. Als u deze optie wilt gebruiken, kunt u beter de Experia Box aansluiten.
 

De Kleinzakelijk Tech Desk

Door ontwikkelingen zoals het introduceren van Vrije modemkeuze en omdat we steeds meer apparaten met het internet verbinden, is de Kleinzakelijk Tech Desk in het leven geroepen. Een groep gespecialiseerde experts met passie voor techniek en gadgets staan klaar om te helpen alle apparaten die verbonden zijn met het modem goed te laten werken. Om gebruik te kunnen maken van de ondersteuning van deze experts kunt u uw pakket uitbreiden met een Tech Desk abonnement. U betaalt hier € 4,13 exclusief BTW per maand voor en is maandelijks aanpasbaar. U kunt dit abonnement aanzetten via MijnKPN of via de KPN Klantenservice.


Hebt u hulp nodig? Of hebt u vragen over het gebruik en de configuratie van een eigen modem? Maak dan een topic aan zodat andere forumgebruikers mee kunnen denken en advies kunnen geven. 
 


 

Interessant voor u:


1 reactie

Reputatie 7
Badge +6

Fijn om te horen dat de vrije modemkeuze er eindelijk doorheen is. Eigenlijk zou ik willen dat je het modem puur en alleen zou kunnen inzetten voor moduleren en demoduleren zodat ondernemers daar hun eigen apparatuur kunnen zetten zonder extra kosten te maken (en waste te creëren). Maar dit is zeker een superstap! :) 

Zelf ga ik gebruik maken van de vrije modemkeuze voor mijn thuisnetwerk! :) 

Reageer