Vraag

Waarom werkt de zakelijke telefoonlijn niet

  • 27 mei 2020
  • 3 reacties
  • 105 keer bekeken

Ik bel met de KPN zakelijke lijn, 0800-0403 en kom onvermijdelijk elke keer op een punt waarop het automatische systeem vraagt om een 06 nummer in te vullen waar ik voor bel. Maar ik bel gewoon voor een wifi aansluiting op een glasvezel netwerk. Compleet ongerelateerd aan mijn 06 nummer. 

Dit is enorm storend want ik kom dus elke keer bij de verkeerde afdeling terecht… Staat het 06 nummer waar ik mee bel gekoppeld aan iets ofzo? 

 


3 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Goedemiddag @Abeeker ,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!
Begrijp ik goed dat u wordt doorverbonden naar de afdeling Mobiel als u uw mobiele nummer doorgeeft? 

Nu is het wel zo dat het menu, afhankelijk van de vraag die u inspreekt, een mobiel nummer vraagt, zodat we u de betreffende informatie over uw vraag per sms kunnen toesturen. 

Los daarvan begrijp ik dat uw WiFi verbinding niet lekker werkt ,toch? 

Zonder uw pakket verder bekeken te hebben (want ik heb nog geen gegevens) adviseer ik u om eerst zelf aan de slag te gaan met de WiFi Manager. Als u deze tool helemaal doorlopen heeft is de kans groot dat de WiFi al een stuk beter is. Als u dit gedaan heeft kijk ik natuurlijk graag nog even mee. Hiervoor wil ik u vragen om uw klantnummer in uw forumprofiel in te vullen. 

Hey Rick, 

Nee ik word ongeacht wat ik doe in het keuzemenu doorgeschakeld naar een menu waarin ik mijn 06 nummer moet opgeven. Ik was bezig met de aanvraag voor een nieuwe internetlijn, klein zakelijk, maar kwam ongeacht op deze verplichte 06 invoer. 

Letterlijk ongeacht wat ik doe, ik word via de zakelijke lijn verplicht een 06 nummer achter te laten van KPN. Wat nou als ik had gebeld en geen KPN 06 heb? 

 

Dank je wel trouwens voor je reactie, hoop dat je wat kan met mijn semi-vage omschrijving. 

Groetjes, Anne

Reputatie 6
Badge +6

Goedemorgen Anne, 

Het is inderdaad erg vreemd dat u steeds op de verplichte 06 invoer uitkomt. Dat lijkt niet helemaal goed te gaan. 
Ik zet gelijk een verzoek uit om dit verder te onderzoeken. 

Daarnaast moet ik eerlijk zeggen dat ik u in eerste instantie verkeerd begrepen heb. Ik had nog niet door dat u een nieuw Kleinzakelijk abonnement wilt aanvragen. Maar natuurlijk help ik u daar graag mee. Gaat het overigens alleen om internet? Of moet er bijvoorbeeld ook een vast telefoonnummer bij? En wilt u mij gelijk een privébericht sturen met de postcode + huisnummer van het aansluitadres, zodat ik gelijk kan kijken wat de mogelijkheden op locatie zijn?

Reageer