Beantwoord

Website onbereikbaar alleen voor sommige klanten van KPN

  • 7 augustus 2015
  • 26 reacties
  • 1447 keer bekeken

Badge
Sinds enige tijd is onze website www.mkb-bedrijvengids.nl niet te bezoeken voor sommige clienten die gebruik maken van het KPN-netwerk. 

Via alle andere providers is de site wel normaal te bezoeken. 

Een telefoontje met een medewerker van KPN waarin hij mij vertelde dat het IP-adres van onze server op een "blacklist" zou staan van SpamRats en dat KPN hierin nogal "streng" is , strenger dan de meeste andere providers en dat dit volgen zijn zeggen de oorzaak zou kunnen zijn.

Dit probleem opgelost door in overleg met onze hostingprovider de site te "verhuizen" naar een ander IP-adres. 

Echter dit mocht helaas ook niet baten. 

Op dit moment ondervinden nog steeds enkele clienten het probleem dat ze een blanco pagina te zien krijgen als ze www.mkb-bedrijvengids.nl trachten te bezoeken. 

Een heel vervelend probleem. Mede omdat wij zelf besloten hebben binnenkort over te stappen op KPN voor zowel internet als telefonie (Ondernemerspakket). 

Het is voor ons bedrijf van groot belang dat wij onze website kunnen blijven bezoeken en aanpassen waar nodig. 

Bij de buren heb ik ingelogd op hun wifi (zij hebben een KPN abonnement), en daar krijg ik ook een blanco pagina te zien als ik de website probeer te bekijken. 

Het meest vreemde is nog wel dat niet alle KPN-clienten dit probleem ondervinden. 

Bij een kennis van mij (welke ook gebruik maakt van KPN als internetprovider) is de site namelijk wel normaal te bezoeken. 

Ook een medewerker die ik aan de telefoon heb gesproken van KPN vertelde me dat hij (op het KPN netwerk) de site normaal kon bezoeken. 

Vanmiddag is hier een medewerker van KPN geweest voor het labelen en testen van de nieuwe lijnen.

Hem heb ik ook gevraagd om op zijn laptop (waarop hij via KPN toegang heeft tot internet) de site te bezoeken. 

Hij kreeg helaas ook een blanco pagina. 

Iemand enig idee wat de oorzaak van dit vreemde probleem kan zijn, of nog beter.... een oplossing ? 
icon

Beste antwoord door MediaService 19 november 2015, 12:00

Ondanks de inzet van o.a Tim van KPN Webcare hebben we het probleem (dus ook de oplossing) niet kunnen achterhalen c.q. vinden. 



Daarom hebben we besloten om allereerst een "testsite" online te zetten. Deze werkte wel ook via het KPN Netwerk. 



Wij hebben het sterke vermoeden dat er iets mis ging met de DNS servers bij KPN, het probleem achterhalen had ons uiteindelijk meer tijd (en dus ook geld) gekost dan het opnieuw bouwen van de website. 



Uiteindelijk dus probleem "opgelost" maar zonder duidelijk de oorzaak te weten. 



Case closed.:-)
Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste MediaService,

Ontzettend bedankt voor uw terugkoppeling op het forum en uw privébericht! :D

Ik ben erg blij om te zien dat het probleem uiteindelijk wel opgelost is gekomen. De oorzaak blijft inderdaad vreemd en zou absoluut met DNS of ergens anders binnen het netwerk van KPN te maken kunnen hebben. Dit is een zeer bijzondere situatie waar vanuit KPN haar kant het erg lastig is om onderzoek te doen en ondersteuning te bieden.

Toch opmerkelijk dat het probleem opgelost kon worden door het plaatsen van een "test pagina". Dit is ook mijn advies aan u geweest omdat het de klink in de kabel zomaar weet te "triggeren" en hetgeen wat slaapt wakker kan krijgen.

Bedankt voor het plezierige contact en ik zie u graag weer een keer langs komen op het forum!

Reageer