Beantwoord

Website onbereikbaar -IP

  • 20 November 2015
  • 30 reacties
  • 1479 keer bekeken

Twee van onze websites/domeinen zijn niet bereikbaar via een Zakelijk KPN aansluiting.

Heb ook geprobeerd via de DNS van google ook dan zijn deze niet bereikbaar.

Door dit probleem werkt onze mail ook niet.

Op bijvoorbeeld de 4G van Vodafone, en een internet verbinding van Ziggo werkt de verbinding wel.

Ook met een verbinding via CyberGhost kunnen de pagina's wel geladen worden.

Het gaat om de domeinen achter ip adres 5.101.98.28

Dit zijn oa:

mail.designcord.com

www.magnutz.com

www.hamiltonstoys.com

Hieronder een traceroute van www.magnutz.com

trace route
icon

Beste antwoord door ddriel 9 February 2016, 09:50

Bekijk origineel

30 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste ddriel,

Dit is een lastig probleem! Ik begrijp dat het onwerkbaar is als de mail niet werkt.

Zelf heb ik het probleem proberen te reproduceren. Goed om te lezen dat u DNS al uitgesloten heeft. Op drie verschillende KPN verbindingen kan ik de website(s) zonder problemen openen. Wat voor type zakelijke aansluiting heeft u precies van KPN? Is het probleem ook op een andere aansluiting aanwezig?
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Internet/Website-onbereikbaar-IP/m-p/5266#M523Beste ddriel,

Dit is een lastig probleem! Ik begrijp dat het onwerkbaar is als de mail niet werkt.

Zelf heb ik het probleem proberen te reproduceren. Goed om te lezen dat u DNS al uitgesloten heeft. Op drie verschillende KPN verbindingen kan ik de website(s) zonder problemen openen. Wat voor type zakelijke aansluiting heeft u precies van KPN? Is het probleem ook op een andere aansluiting aanwezig?

 Hoi Tim,

Bedankt voor je reactie.

We hebben een Ondernemerspakket - Z.I. Standaard.

Daarnaast is het op 2 macs, 1 windows 10 systeem, en op 2 iphone's.

Al deze systemen komen ook niet op de webpagina's, waarbij magnutz.com ook een webshop heeft.

De mail wordt niet opgehaald en verzonden.

Andere internet pagina's werken wel, en ook een exchange mail account werkt ook zonder problemen.

Een ping naar de domeinen geeft een request timed out.

Zodra ik thuis via de laptop de pagina's en de mail opent zijn er geen problemen, ook als we via de telefoons 4G verbinding maken (vodafone) werkt het.
Reputatie 7
Badge +11
Beste ddriel,

Kunt u proberen om rechtstreeks een bestand te benaderen op de server?

Bijvoorbeeld: http://hamiltonstoys.com/image/data/Logo_The_Original_Magnutz.png

Heeft u ook geprobeerd om het modem opnieuw op te starten en eventueel een reset te geven?

Ik hoor het graag.
Hallo Tim,

We hebben al diverse dingen geprobeerd.

Modem is uit geweest, router is uitgeweest, DNS naar 8.8.8.8 gezet, laptops en desktops herstart en shutdown gedaan, directe verbinding op de modem, maar geen van deze dingen werkt.

De hosting company heeft er al naar gekeken, maar ook bij hun op kantoor kunnen ze wel verbinding maken met de websites.

De enige manier die werkt is de KPN modem omzeilen, alleen dan kunnen we de mail ophalen en de pagina's openen.
Tim,

Een volledige reset (met paperclip) hebben we nog niet gedaan.

Als ik deze wel doe, blijven de KPN instellingen dan wel behouden of moet ik deze ook opnieuw instellen?
Reputatie 7
Badge +11
Hallo ddriel,

Bij een paperclip reset worden alle standaard KPN instellingen terug gezet. Zolang u geen eigen instellingen in het modem heeft staan, zou dit geen problemen voor u mogen geven.

Lukt het om via de aansluiting een losse afbeelding van de server op te halen?
Tim,

Dan krijg ik in chrome een ERR_CONNECTION_TIMED_OUT
Tim,

Zojuist een reset gedaan van de modem, maar het probleem blijft.
Reputatie 7
Badge +11
Beste ddriel,

Helaas, het was te proberen natuurlijk. :(

Opmerkelijk is dat wanneer ik het ip adres 5.101.98.28 op zoek bij ip-lookup.net, deze als "broken DNS" wordt weergegeven.

De omschrijving hierachter is: "A DNS is broken when the DNS maps it to a Host name which does not map back to the same IP address."

Of dit te maken heeft met het probleem durf ik niet te zeggen, het viel mij alleen op!

Uit uw schermafbeelding maak ik op dat uw apparaten rechtstreeks aangesloten zitten op de Experia Box, is dat correct?

Kunt u andere websites wel openen die op dezelfde ip-adres worden gehost? (zie deze link)
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Internet/Website-onbereikbaar-IP/m-p/5295#M535Beste ddriel,

Helaas, het was te proberen natuurlijk. Smiley Verdrietig

Opmerkelijk is dat wanneer ik het ip adres 5.101.98.28 op zoek bij ip-lookup.net, deze als "broken DNS" wordt weergegeven.

De omschrijving hierachter is: "A DNS is broken when the DNS maps it to a Host name which does not map back to the same IP address."

Of dit te maken heeft met het probleem durf ik niet te zeggen, het viel mij alleen op!

Uit uw schermafbeelding maak ik op dat uw apparaten rechtstreeks aangesloten zitten op de Experia Box, is dat correct?

Kunt u andere websites wel openen die op dezelfde ip-adres worden gehost? (zie deze link)

 Goedemorgen Tim,

Volgens mij is het probleem nu verholpen.

Sinds vanochtend werkt de mail weer en kunnen we ook de pagina's weer benaderen.

Is er iets aan jullie kant gewijzigd? Of was dit toch een voorloper van de storing van afgelopen vrijdag bij KPN?
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Dennis,

Ik had uw privéberichten nog niet eens gezien, ontzettend bedankt voor alle informatie!

Erg fijn om te horen dat het probleem is opgelost. Het kan inderdaad het geval zijn geweest dat dit probleem te maken had met de storing die vrijdag gaande was. Dat is nu natuurlijk een beetje lastig te zeggen. Ik had in ieder geval nog niets gedaan. :D

Nogmaals bedankt voor de terugkoppeling, ik vertrouw erop dat het probleem niet meer voorkomt.
Goedemiddag Tim,

Helaas, het heeft even gewerkt, maar sinds ongeveer een uur is het probleem weer terug.

Vreemd...
Reputatie 7
Badge +11
Beste Dennis,

Lastig dat het probleem weer terug is! Werkt de e-mail nu ook wederom niet? :(

Zijn de symptomen weer vergelijkbaar? Ook geen verbinding via andere DNS en dezelfde foutmeldingen?

Wanneer u een traceroute probeert, waar treed de time-out dan op?

In de trace uit uw eerste bericht is de time-out na de allerlaatste hop. 

Succesvolle trace vanaf mijn werkplek (laatste hops):

25 12 ms 13 ms 12 ms digitalocean-ic-304182-adm-b2.c.telia.net [213.248.84.118]
26 12 ms 12 ms 12 ms 95.85.0.230
27 11 ms 10 ms 10 ms dot-01.nl [5.101.98.28]

Hier gaat het wellicht behoorlijk lastig worden. De time-out betreft buiten het netwerk van KPN en daardoor niet in ons beheer (TeliaSonera Network Services in Zweden). Er zijn ongetwijfeld meer aansluitingen die er problemen mee hebben. Zelf kan ik het probleem wederom niet reproduceren.

U kunt misschien ook een "pathping" proberen om meer data te verzamelen.
Probleem is exact hetzelfde, met een tracert (traceroute op mijn mac) geeft deze dezelfde melding weer als voorheen. 

Met 4G op de telefoon via Vodafone:

traceroute to magnutz.com (5.101.98.28) , 5 relative hops max, 52 byte packets
1 * * *
2 10.36.147.137 (10.36.147.137) 70.851 ms 86.703 ms 91.674 ms
3 172.22.1.5 (172.22.1.5) 39.399 ms 71.363 ms 74.601 ms
4 10.36.144.212 (10.36.144.212) 31.009 ms 39.991 ms 42.808 ms
5 10.36.176.42 (10.36.176.42) 28.053 ms 36.934 ms 39.335 ms
6 10.36.154.13 (10.36.154.13) 36.637 ms * *
7 109.39.144.130 (109.39.144.130) 310.649 ms 313.038 ms 314.701 ms
8 172.22.2.166 (172.22.2.166) 37.124 ms 43.959 ms 50.207 ms
9 62.140.145.58 (62.140.145.58) 39.455 ms 46.279 ms 48.459 ms
10 80.249.211.98 (80.249.211.98) 28.286 ms 30.423 ms 41.359 ms
11 95.85.0.242 (95.85.0.242) 24.068 ms 2272.513 ms 2274.364 ms
12 * * *
13 * * *
14 * * *
15 * * *
16 * * *
17 * * *

PING magnutz.com (5.101.98.28): 56 data bytes
64 bytes from 5.101.98.28: icmp_seq=0 ttl=51 time=313.913 ms
64 bytes from 5.101.98.28: icmp_seq=1 ttl=51 time=122.456 ms
64 bytes from 5.101.98.28: icmp_seq=2 ttl=51 time=80.224 ms
64 bytes from 5.101.98.28: icmp_seq=3 ttl=51 time=42.833 ms
64 bytes from 5.101.98.28: icmp_seq=4 ttl=51 time=75.244 ms
64 bytes from 5.101.98.28: icmp_seq=5 ttl=51 time=75.867 ms
64 bytes from 5.101.98.28: icmp_seq=6 ttl=51 time=88.917 ms
64 bytes from 5.101.98.28: icmp_seq=7 ttl=51 time=94.645 ms

--- 5.101.98.28 ping statistics ---
8 packets transmitted, 8 received, 0.00% packet loss
round-trip min / avg / max = 42.833 / 111.762 / 313.913 ms

Op het KPN Wifi:

PING 5.101.98.28 (5.101.98.28): 56 data bytes
Request timeout for icmp_seq 0
Request timeout for icmp_seq 1

--- 5.101.98.28 ping statistics ---
3 packets transmitted, 0 received, 100.00% packet loss

traceroute to magnutz.com (5.101.98.28) , 5 relative hops max, 52 byte packets
1 192.168.1.254 (192.168.1.254) 6.970 ms 35.696 ms 37.382 ms
2 195.190.243.1 (195.190.243.1) 19.496 ms * *
3 139.156.112.146 (139.156.112.146) 25.372 ms 29.832 ms 32.342 ms
4 asd2-rou-1022.eurorings.net (134.222.93.138) 23.145 ms 28.509 ms 31.944 ms
5 asd2-rou-1044.eurorings.net (134.222.48.225) 23.201 ms 29.759 ms 33.682 ms
6 asd-s5-rou-1041.eurorings.net (134.222.48.247) 22.984 ms 26.607 ms 29.355 ms
7 62.115.35.197 (62.115.35.197) 23.595 ms 26.993 ms 29.784 ms
8 62.115.140.180 (62.115.140.180) 22.551 ms 54.479 ms 57.046 ms
9 62.115.141.35 (62.115.141.35) 24.622 ms 89.292 ms 93.641 ms
10 digitalocean-ic-304182-adm-b2.c.telia.net (213.248.84.118) 23.683 ms 94.024 ms 96.412 ms
11 95.85.0.238 (95.85.0.238) 23.271 ms 1034.093 ms 1035.929 ms
12 * * *
13 *
Reputatie 7
Badge +11
Beste Dennis,

Zoals ik eigenlijk al aangaf kan het heel erg lastig gaan worden om iemand te vinden die de verstoring op het netwerk van Telia kan onderzoeken en belangrijker nog, kan oplossen. Wellicht kunt u contact opnemen Telia om meer informatie te krijgen of geholpen te worden.

Eventueel kan ik een hulpvraag uitzetten binnen onze organisatie voor u. Mijn verwachting is echter wel dat u voor dit probleem wordt doorverwezen, mogelijk zelfs naar de hoster. Niet geschoten is altijd mis natuurlijk dus ik verneem graag van u of dit een idee is.
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Internet/Website-onbereikbaar-IP/m-p/5603#M598Beste Dennis,

Zoals ik eigenlijk al aangaf kan het heel erg lastig gaan worden om iemand te vinden die de verstoring op het netwerk van Telia kan onderzoeken en belangrijker nog, kan oplossen. Wellicht kunt u contact opnemen Telia om meer informatie te krijgen of geholpen te worden.

Eventueel kan ik een hulpvraag uitzetten binnen onze organisatie voor u. Mijn verwachting is echter wel dat u voor dit probleem wordt doorverwezen, mogelijk zelfs naar de hoster. Niet geschoten is altijd mis natuurlijk dus ik verneem graag van u of dit een idee is.

 Beste Tim,

Bedankt voor je support.

Vreemd genoeg werkt het vandaag weer, alsof er toch ergens een DNS blijft hangen o.i.d.

Overigens is de laatste hop bij een Traceroute niet die van Telia, maar van 95.85.0.238 en 95.85.0.242 beide behorend bij Digital Ocean. Waarbij de Vodafone wel door gaat en de KPN niet.

Misschien toch ergens een blokkade op een verbinding via KPN?
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Dennis,

Wat opmerkelijk dat het vandaag weer werkt!

DNS zal het vermoedelijk niet zijn, deze geeft bij de domeinnaam het juiste IP-adres terug, veel meer hoeft de DNS niet te doen.

Een bepaalde blacklisting is dan meer voor de hand liggend. Alsof een range van Ondernemerspakket verbindingen niet door de laatste hop komt. Ik ben erg benieuwd hoe lang het blijft werken, het zou mooi zijn natuurlijk als het probleem niet meer terug komt!
Helaas ook in 2016 speelt dit probleem weer plotseling op.

Na een halve dag werken zijn beide domeinen weer niet bereikbaar via het KPN netwerk.

4G van vodafone werkt probleemloos.

Kan er misschien weer iemand naar kijken?
Reputatie 7
Badge +11
Dag Dennis,

Erg balen zeg, het leek weer even goed te gaan! :@

Ik ga voor u kijken wat ik kan doen. Mogelijk zet ik een hulpvraag uit binnen de gehele organisatie. Een terugkoppeling kan daardoor even duren, ik houd u op de hoogte van de ontwikkelingen.
Tim,

Bedankt voor het weer oppakken.

Het heeft denk ik echt met de KPN verbinding te maken, zodra we erbuiten zijn is er geen enkel probleem.

Ik wacht weer af.
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Internet/Website-onbereikbaar-IP/m-p/6050#M648Dag Dennis,

Erg balen zeg, het leek weer even goed te gaan! Smiley Boos

Ik ga voor u kijken wat ik kan doen. Mogelijk zet ik een hulpvraag uit binnen de gehele organisatie. Een terugkoppeling kan daardoor even duren, ik houd u op de hoogte van de ontwikkelingen.

 Dag Tim,

Bedankt voor het oppakken.

Het mailsysteem dat gebruikt wordt is van onze organisatie, mocht je daar wat meer informatie over nodig hebben, laat het me even weten. Ik volg het vanaf de zijlijn. 

Ik wacht het even af.
Vannochtend is het probleem weer opgelost.

Er is afgelopen nacht (net als voorgaande keren) ergens iets gebeurd waardoor de mail nu opeens weer werkt.

Graag toch nog de vraag laten uitstaan. Er moet toch ergens iets te zien zijn wat er afgelopen nacht is gebeurd? Is er misschien een server herstart o.i.d. welke de afgelopen nachten niet herstart was?

Want nu na de 3de keer schiet het niet echt op.
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Dennis & welkom http://zakelijke-community.kpn.com/t5/Internet/Website-onbereikbaar-IP/td-p/5260/page/3#" style="border-radius: 2.5px; color: rgb(51, 51, 51); padding: 0px 2.5px; background-color: rgb(204, 204, 204);" target="_blank,

Mijn hulpvraag laat ik absoluut staan en ik heb uw informatie toegevoegd. Ik hoop dat ik snel iemand weet te vinden die ons meer kan vertellen over dit probleem. Het liefst natuurlijk iemand die er ook iets mee kan doen. Ik kom er op terug zodra het is gelukt!
Reputatie 7
Badge +11
Beste Dennis (http://zakelijke-community.kpn.com/t5/Internet/Website-onbereikbaar-IP/td-p/5260/page/3#" style="border-radius: 2.5px; color: rgb(51, 51, 51); padding: 0px 2.5px; background-color: rgb(204, 204, 204);" target="_blank),

Ondertussen heb ik meerdere collega's gevonden die meedenken over dit probleem.

Daarbij heb ik eigenlijk één verzoek / vraag: Is er ook getest of de domeinnamen bereikt kunnen worden middels een proxy ten tijde van de storing? Dat zou ik graag willen weten! Indien het dan ook niet werkt, of juist wel, kan ons dat meer informatie geven.
Hallo Tim,

Dit inderdaad nog niet geprobeerd.

Zodra het probleem weer speelt zal ik een proxy instellen.

Dan kunnen we waarschijnlijk zien of het in de modem/router zit of in de verbinding.

Bedankt voor het meedenken.

Reageer