Beantwoord

Website onbereikbaar -IP

  • 20 November 2015
  • 30 reacties
  • 1480 keer bekeken

Twee van onze websites/domeinen zijn niet bereikbaar via een Zakelijk KPN aansluiting.

Heb ook geprobeerd via de DNS van google ook dan zijn deze niet bereikbaar.

Door dit probleem werkt onze mail ook niet.

Op bijvoorbeeld de 4G van Vodafone, en een internet verbinding van Ziggo werkt de verbinding wel.

Ook met een verbinding via CyberGhost kunnen de pagina's wel geladen worden.

Het gaat om de domeinen achter ip adres 5.101.98.28

Dit zijn oa:

mail.designcord.com

www.magnutz.com

www.hamiltonstoys.com

Hieronder een traceroute van www.magnutz.com

trace route
icon

Beste antwoord door ddriel 9 February 2016, 09:50

Bekijk origineel

30 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Dag Dennis,

Ik heb u zostraks telefonisch gesproken en we hebben de stappen besproken om te ondernemen. Ik verneem graag uw bericht zodra het probleem weer naar voren komt!

Het is dan meteen een goed idee om eens Fiddler & Wireshark testen uit te laten voeren, misschien levert dat nog informatie op.
Reputatie 7
Badge +11
Beste Dennis ( http://zakelijke-community.kpn.com/t5/Internet/Website-onbereikbaar-IP/td-p/5260/page/3#" style="border-radius: 2.5px; color: rgb(51, 51, 51); padding: 0px 2.5px; background-color: rgb(204, 204, 204);" target="_blank ),

Heeft u inmiddels nog weer last gehad van dit probleem?

Ik heb enkele hulpvragen uitgezet in de organisatie en deze komen allemaal uit op een probleem buiten het netwerk van KPN waar wij ook geen invloed op hebben. Een enig idee blijft om u van andere IP-adressen te voorzien uit een andere range.
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Internet/Website-onbereikbaar-IP/m-p/6703#M734Beste Dennis (   ),

Heeft u inmiddels nog weer last gehad van dit probleem?

Ik heb enkele hulpvragen uitgezet in de organisatie en deze komen allemaal uit op een probleem buiten het netwerk van KPN waar wij ook geen invloed op hebben. Een enig idee blijft om u van andere IP-adressen te voorzien uit een andere range.

 Ha Tim,

Tot nu toe nog geen problemen gehad.

Wel lag onze internet verbinding er vorige week enkele uren uit, dit hadden wij ook telefonisch gemeld. 

(Experia box v8 Internet lampje brand rood)

Dit was na enkele uren opgelost, misschien dat er toch ergens aan gewerkt was?
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Dennis,

Fijn om te horen dat er geen problemen zijn geweest, hopelijk blijft het gewoon zo! (afgeklopt ;))

Het is een beetje lastig om na te gaan wat de oorzaak is geweest van de storing die u heeft ervaren vorige week. Ik verwacht dat het een plaatselijke storing of onderhoud geweest moet zijn. Vaak bij werkzaamheden of problemen in de centrale brand het internet lampje rood.
Reputatie 7
Badge +11
Beste Dennis, het topic markeer ik voorlopig als "beantwoord" voor het overzicht. Indien het probleem toch weer terug komt dan zet ik mij natuurlijk graag in om u te helpen! Ik verneem graag uw bevindingen.

Reageer