Beantwoord

Website onbereikbaar -IP

  • 20 november 2015
  • 30 reacties
  • 1262 keer bekeken

Twee van onze websites/domeinen zijn niet bereikbaar via een Zakelijk KPN aansluiting.

Heb ook geprobeerd via de DNS van google ook dan zijn deze niet bereikbaar.

Door dit probleem werkt onze mail ook niet.

Op bijvoorbeeld de 4G van Vodafone, en een internet verbinding van Ziggo werkt de verbinding wel.

Ook met een verbinding via CyberGhost kunnen de pagina's wel geladen worden.

Het gaat om de domeinen achter ip adres 5.101.98.28

Dit zijn oa:

mail.designcord.com

www.magnutz.com

www.hamiltonstoys.com

Hieronder een traceroute van www.magnutz.com

trace route
icon

Beste antwoord door ddriel 9 februari 2016, 09:50

https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Internet/Website-onbereikbaar-IP/m-p/6703#M734Beste Dennis (   ),

Heeft u inmiddels nog weer last gehad van dit probleem?

Ik heb enkele hulpvragen uitgezet in de organisatie en deze komen allemaal uit op een probleem buiten het netwerk van KPN waar wij ook geen invloed op hebben. Een enig idee blijft om u van andere IP-adressen te voorzien uit een andere range.

 Ha Tim,

Tot nu toe nog geen problemen gehad.

Wel lag onze internet verbinding er vorige week enkele uren uit, dit hadden wij ook telefonisch gemeld. 

(Experia box v8 Internet lampje brand rood)

Dit was na enkele uren opgelost, misschien dat er toch ergens aan gewerkt was?
Bekijk origineel

30 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste Dennis, het topic markeer ik voorlopig als "beantwoord" voor het overzicht. Indien het probleem toch weer terug komt dan zet ik mij natuurlijk graag in om u te helpen! Ik verneem graag uw bevindingen.
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Dennis,

Fijn om te horen dat er geen problemen zijn geweest, hopelijk blijft het gewoon zo! (afgeklopt ;))

Het is een beetje lastig om na te gaan wat de oorzaak is geweest van de storing die u heeft ervaren vorige week. Ik verwacht dat het een plaatselijke storing of onderhoud geweest moet zijn. Vaak bij werkzaamheden of problemen in de centrale brand het internet lampje rood.
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Internet/Website-onbereikbaar-IP/m-p/6703#M734Beste Dennis (   ),

Heeft u inmiddels nog weer last gehad van dit probleem?

Ik heb enkele hulpvragen uitgezet in de organisatie en deze komen allemaal uit op een probleem buiten het netwerk van KPN waar wij ook geen invloed op hebben. Een enig idee blijft om u van andere IP-adressen te voorzien uit een andere range.

 Ha Tim,

Tot nu toe nog geen problemen gehad.

Wel lag onze internet verbinding er vorige week enkele uren uit, dit hadden wij ook telefonisch gemeld. 

(Experia box v8 Internet lampje brand rood)

Dit was na enkele uren opgelost, misschien dat er toch ergens aan gewerkt was?
Reputatie 7
Badge +11
Beste Dennis ( http://zakelijke-community.kpn.com/t5/Internet/Website-onbereikbaar-IP/td-p/5260/page/3#" style="border-radius: 2.5px; color: rgb(51, 51, 51); padding: 0px 2.5px; background-color: rgb(204, 204, 204);" target="_blank ),

Heeft u inmiddels nog weer last gehad van dit probleem?

Ik heb enkele hulpvragen uitgezet in de organisatie en deze komen allemaal uit op een probleem buiten het netwerk van KPN waar wij ook geen invloed op hebben. Een enig idee blijft om u van andere IP-adressen te voorzien uit een andere range.
Reputatie 7
Badge +11
Dag Dennis,

Ik heb u zostraks telefonisch gesproken en we hebben de stappen besproken om te ondernemen. Ik verneem graag uw bericht zodra het probleem weer naar voren komt!

Het is dan meteen een goed idee om eens Fiddler & Wireshark testen uit te laten voeren, misschien levert dat nog informatie op.
Hallo Tim,

Dit inderdaad nog niet geprobeerd.

Zodra het probleem weer speelt zal ik een proxy instellen.

Dan kunnen we waarschijnlijk zien of het in de modem/router zit of in de verbinding.

Bedankt voor het meedenken.
Reputatie 7
Badge +11
Beste Dennis (http://zakelijke-community.kpn.com/t5/Internet/Website-onbereikbaar-IP/td-p/5260/page/3#" style="border-radius: 2.5px; color: rgb(51, 51, 51); padding: 0px 2.5px; background-color: rgb(204, 204, 204);" target="_blank),

Ondertussen heb ik meerdere collega's gevonden die meedenken over dit probleem.

Daarbij heb ik eigenlijk één verzoek / vraag: Is er ook getest of de domeinnamen bereikt kunnen worden middels een proxy ten tijde van de storing? Dat zou ik graag willen weten! Indien het dan ook niet werkt, of juist wel, kan ons dat meer informatie geven.
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Dennis & welkom http://zakelijke-community.kpn.com/t5/Internet/Website-onbereikbaar-IP/td-p/5260/page/3#" style="border-radius: 2.5px; color: rgb(51, 51, 51); padding: 0px 2.5px; background-color: rgb(204, 204, 204);" target="_blank,

Mijn hulpvraag laat ik absoluut staan en ik heb uw informatie toegevoegd. Ik hoop dat ik snel iemand weet te vinden die ons meer kan vertellen over dit probleem. Het liefst natuurlijk iemand die er ook iets mee kan doen. Ik kom er op terug zodra het is gelukt!
Vannochtend is het probleem weer opgelost.

Er is afgelopen nacht (net als voorgaande keren) ergens iets gebeurd waardoor de mail nu opeens weer werkt.

Graag toch nog de vraag laten uitstaan. Er moet toch ergens iets te zien zijn wat er afgelopen nacht is gebeurd? Is er misschien een server herstart o.i.d. welke de afgelopen nachten niet herstart was?

Want nu na de 3de keer schiet het niet echt op.
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Internet/Website-onbereikbaar-IP/m-p/6050#M648Dag Dennis,

Erg balen zeg, het leek weer even goed te gaan! Smiley Boos

Ik ga voor u kijken wat ik kan doen. Mogelijk zet ik een hulpvraag uit binnen de gehele organisatie. Een terugkoppeling kan daardoor even duren, ik houd u op de hoogte van de ontwikkelingen.

 Dag Tim,

Bedankt voor het oppakken.

Het mailsysteem dat gebruikt wordt is van onze organisatie, mocht je daar wat meer informatie over nodig hebben, laat het me even weten. Ik volg het vanaf de zijlijn. 

Ik wacht het even af.
Tim,

Bedankt voor het weer oppakken.

Het heeft denk ik echt met de KPN verbinding te maken, zodra we erbuiten zijn is er geen enkel probleem.

Ik wacht weer af.
Reputatie 7
Badge +11
Dag Dennis,

Erg balen zeg, het leek weer even goed te gaan! :@

Ik ga voor u kijken wat ik kan doen. Mogelijk zet ik een hulpvraag uit binnen de gehele organisatie. Een terugkoppeling kan daardoor even duren, ik houd u op de hoogte van de ontwikkelingen.
Helaas ook in 2016 speelt dit probleem weer plotseling op.

Na een halve dag werken zijn beide domeinen weer niet bereikbaar via het KPN netwerk.

4G van vodafone werkt probleemloos.

Kan er misschien weer iemand naar kijken?
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Dennis,

Wat opmerkelijk dat het vandaag weer werkt!

DNS zal het vermoedelijk niet zijn, deze geeft bij de domeinnaam het juiste IP-adres terug, veel meer hoeft de DNS niet te doen.

Een bepaalde blacklisting is dan meer voor de hand liggend. Alsof een range van Ondernemerspakket verbindingen niet door de laatste hop komt. Ik ben erg benieuwd hoe lang het blijft werken, het zou mooi zijn natuurlijk als het probleem niet meer terug komt!
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Internet/Website-onbereikbaar-IP/m-p/5603#M598Beste Dennis,

Zoals ik eigenlijk al aangaf kan het heel erg lastig gaan worden om iemand te vinden die de verstoring op het netwerk van Telia kan onderzoeken en belangrijker nog, kan oplossen. Wellicht kunt u contact opnemen Telia om meer informatie te krijgen of geholpen te worden.

Eventueel kan ik een hulpvraag uitzetten binnen onze organisatie voor u. Mijn verwachting is echter wel dat u voor dit probleem wordt doorverwezen, mogelijk zelfs naar de hoster. Niet geschoten is altijd mis natuurlijk dus ik verneem graag van u of dit een idee is.

 Beste Tim,

Bedankt voor je support.

Vreemd genoeg werkt het vandaag weer, alsof er toch ergens een DNS blijft hangen o.i.d.

Overigens is de laatste hop bij een Traceroute niet die van Telia, maar van 95.85.0.238 en 95.85.0.242 beide behorend bij Digital Ocean. Waarbij de Vodafone wel door gaat en de KPN niet.

Misschien toch ergens een blokkade op een verbinding via KPN?
Reputatie 7
Badge +11
Beste Dennis,

Zoals ik eigenlijk al aangaf kan het heel erg lastig gaan worden om iemand te vinden die de verstoring op het netwerk van Telia kan onderzoeken en belangrijker nog, kan oplossen. Wellicht kunt u contact opnemen Telia om meer informatie te krijgen of geholpen te worden.

Eventueel kan ik een hulpvraag uitzetten binnen onze organisatie voor u. Mijn verwachting is echter wel dat u voor dit probleem wordt doorverwezen, mogelijk zelfs naar de hoster. Niet geschoten is altijd mis natuurlijk dus ik verneem graag van u of dit een idee is.
Probleem is exact hetzelfde, met een tracert (traceroute op mijn mac) geeft deze dezelfde melding weer als voorheen. 

Met 4G op de telefoon via Vodafone:

traceroute to magnutz.com (5.101.98.28) , 5 relative hops max, 52 byte packets
1 * * *
2 10.36.147.137 (10.36.147.137) 70.851 ms 86.703 ms 91.674 ms
3 172.22.1.5 (172.22.1.5) 39.399 ms 71.363 ms 74.601 ms
4 10.36.144.212 (10.36.144.212) 31.009 ms 39.991 ms 42.808 ms
5 10.36.176.42 (10.36.176.42) 28.053 ms 36.934 ms 39.335 ms
6 10.36.154.13 (10.36.154.13) 36.637 ms * *
7 109.39.144.130 (109.39.144.130) 310.649 ms 313.038 ms 314.701 ms
8 172.22.2.166 (172.22.2.166) 37.124 ms 43.959 ms 50.207 ms
9 62.140.145.58 (62.140.145.58) 39.455 ms 46.279 ms 48.459 ms
10 80.249.211.98 (80.249.211.98) 28.286 ms 30.423 ms 41.359 ms
11 95.85.0.242 (95.85.0.242) 24.068 ms 2272.513 ms 2274.364 ms
12 * * *
13 * * *
14 * * *
15 * * *
16 * * *
17 * * *

PING magnutz.com (5.101.98.28): 56 data bytes
64 bytes from 5.101.98.28: icmp_seq=0 ttl=51 time=313.913 ms
64 bytes from 5.101.98.28: icmp_seq=1 ttl=51 time=122.456 ms
64 bytes from 5.101.98.28: icmp_seq=2 ttl=51 time=80.224 ms
64 bytes from 5.101.98.28: icmp_seq=3 ttl=51 time=42.833 ms
64 bytes from 5.101.98.28: icmp_seq=4 ttl=51 time=75.244 ms
64 bytes from 5.101.98.28: icmp_seq=5 ttl=51 time=75.867 ms
64 bytes from 5.101.98.28: icmp_seq=6 ttl=51 time=88.917 ms
64 bytes from 5.101.98.28: icmp_seq=7 ttl=51 time=94.645 ms

--- 5.101.98.28 ping statistics ---
8 packets transmitted, 8 received, 0.00% packet loss
round-trip min / avg / max = 42.833 / 111.762 / 313.913 ms

Op het KPN Wifi:

PING 5.101.98.28 (5.101.98.28): 56 data bytes
Request timeout for icmp_seq 0
Request timeout for icmp_seq 1

--- 5.101.98.28 ping statistics ---
3 packets transmitted, 0 received, 100.00% packet loss

traceroute to magnutz.com (5.101.98.28) , 5 relative hops max, 52 byte packets
1 192.168.1.254 (192.168.1.254) 6.970 ms 35.696 ms 37.382 ms
2 195.190.243.1 (195.190.243.1) 19.496 ms * *
3 139.156.112.146 (139.156.112.146) 25.372 ms 29.832 ms 32.342 ms
4 asd2-rou-1022.eurorings.net (134.222.93.138) 23.145 ms 28.509 ms 31.944 ms
5 asd2-rou-1044.eurorings.net (134.222.48.225) 23.201 ms 29.759 ms 33.682 ms
6 asd-s5-rou-1041.eurorings.net (134.222.48.247) 22.984 ms 26.607 ms 29.355 ms
7 62.115.35.197 (62.115.35.197) 23.595 ms 26.993 ms 29.784 ms
8 62.115.140.180 (62.115.140.180) 22.551 ms 54.479 ms 57.046 ms
9 62.115.141.35 (62.115.141.35) 24.622 ms 89.292 ms 93.641 ms
10 digitalocean-ic-304182-adm-b2.c.telia.net (213.248.84.118) 23.683 ms 94.024 ms 96.412 ms
11 95.85.0.238 (95.85.0.238) 23.271 ms 1034.093 ms 1035.929 ms
12 * * *
13 *
Reputatie 7
Badge +11
Beste Dennis,

Lastig dat het probleem weer terug is! Werkt de e-mail nu ook wederom niet? :(

Zijn de symptomen weer vergelijkbaar? Ook geen verbinding via andere DNS en dezelfde foutmeldingen?

Wanneer u een traceroute probeert, waar treed de time-out dan op?

In de trace uit uw eerste bericht is de time-out na de allerlaatste hop. 

Succesvolle trace vanaf mijn werkplek (laatste hops):

25 12 ms 13 ms 12 ms digitalocean-ic-304182-adm-b2.c.telia.net [213.248.84.118]
26 12 ms 12 ms 12 ms 95.85.0.230
27 11 ms 10 ms 10 ms dot-01.nl [5.101.98.28]

Hier gaat het wellicht behoorlijk lastig worden. De time-out betreft buiten het netwerk van KPN en daardoor niet in ons beheer (TeliaSonera Network Services in Zweden). Er zijn ongetwijfeld meer aansluitingen die er problemen mee hebben. Zelf kan ik het probleem wederom niet reproduceren.

U kunt misschien ook een "pathping" proberen om meer data te verzamelen.
Goedemiddag Tim,

Helaas, het heeft even gewerkt, maar sinds ongeveer een uur is het probleem weer terug.

Vreemd...
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Dennis,

Ik had uw privéberichten nog niet eens gezien, ontzettend bedankt voor alle informatie!

Erg fijn om te horen dat het probleem is opgelost. Het kan inderdaad het geval zijn geweest dat dit probleem te maken had met de storing die vrijdag gaande was. Dat is nu natuurlijk een beetje lastig te zeggen. Ik had in ieder geval nog niets gedaan. :D

Nogmaals bedankt voor de terugkoppeling, ik vertrouw erop dat het probleem niet meer voorkomt.
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Internet/Website-onbereikbaar-IP/m-p/5295#M535Beste ddriel,

Helaas, het was te proberen natuurlijk. Smiley Verdrietig

Opmerkelijk is dat wanneer ik het ip adres 5.101.98.28 op zoek bij ip-lookup.net, deze als "broken DNS" wordt weergegeven.

De omschrijving hierachter is: "A DNS is broken when the DNS maps it to a Host name which does not map back to the same IP address."

Of dit te maken heeft met het probleem durf ik niet te zeggen, het viel mij alleen op!

Uit uw schermafbeelding maak ik op dat uw apparaten rechtstreeks aangesloten zitten op de Experia Box, is dat correct?

Kunt u andere websites wel openen die op dezelfde ip-adres worden gehost? (zie deze link)

 Goedemorgen Tim,

Volgens mij is het probleem nu verholpen.

Sinds vanochtend werkt de mail weer en kunnen we ook de pagina's weer benaderen.

Is er iets aan jullie kant gewijzigd? Of was dit toch een voorloper van de storing van afgelopen vrijdag bij KPN?
Reputatie 7
Badge +11
Beste ddriel,

Helaas, het was te proberen natuurlijk. :(

Opmerkelijk is dat wanneer ik het ip adres 5.101.98.28 op zoek bij ip-lookup.net, deze als "broken DNS" wordt weergegeven.

De omschrijving hierachter is: "A DNS is broken when the DNS maps it to a Host name which does not map back to the same IP address."

Of dit te maken heeft met het probleem durf ik niet te zeggen, het viel mij alleen op!

Uit uw schermafbeelding maak ik op dat uw apparaten rechtstreeks aangesloten zitten op de Experia Box, is dat correct?

Kunt u andere websites wel openen die op dezelfde ip-adres worden gehost? (zie deze link)
Tim,

Zojuist een reset gedaan van de modem, maar het probleem blijft.
Tim,

Dan krijg ik in chrome een ERR_CONNECTION_TIMED_OUT
Reputatie 7
Badge +11
Hallo ddriel,

Bij een paperclip reset worden alle standaard KPN instellingen terug gezet. Zolang u geen eigen instellingen in het modem heeft staan, zou dit geen problemen voor u mogen geven.

Lukt het om via de aansluiting een losse afbeelding van de server op te halen?

Reageer