Vraag

Wel - geen IS/RA punt....en nu?

  • 13 October 2015
  • 3 reacties
  • 528 keer bekeken

Beste heer / mevrouw,

Binnenkort ga ik een 2,5 jaar oud bedrijfspand op een bedrijventerrein huren en daar heb ik natuurlijk ook internet nodig. Volgens de verhuurder is hier geen IS/RA punt aanwezig. Er zou zelfs geen aansluitkabel bij hun in de straat liggen. Persoonlijk kon ik zo 1 2 3 ook niets van een aansluitpunt vinden in de meterkast.

Welnu, volgens jullie postcodecheck zou het wel mogelijk zijn om op het benodigde adres internet aan te sluiten. De internetsnelheid zou wel 'maar' 6 Mbit/s zijn.

Momenteel gebruik ik internet op één vaste desktop PC voor:

* Surfen & mailen
* Bijhouden social media incl. regelmatig uploaden van foto's en sporadisch filmpjes
* Internetradio

De computer staat eigenlijk wel de gehele dag aan. Op het nieuwe adres wil ik bovenstaande uitbreiden met:

* Internetverbinding voor het camerasysteem zodat ik thuis via de smartphone kan kijken wat er op de zaak afspeelt.

Wat is nu wijsheid en wat kan ik überhaupt met die snelheid? Stel ik ga vol vertrouwen van jullie postcodecheck uit en sluit een abonnement af met installatie door jullie monteur en het blijkt dat ik niet aangesloten kan worden.....om welke reden dan ook (wel / geen IS/RA, wel / geen aasluitkabel in de straat etc) waar ik persoonlijk geen invloed op heb, wat dan? Geen zin om voor verborgen c.q. onnodige kosten op te draaien of aan een abonnement vast te zitten waar ik geen gebruik van kan maken.

Hoor graag van jullie,

Groeten Bart

3 reacties

Beste Bart,

Welkom bij de zakelijke community van KPN!

Allereerst goed om te horen dat u een abonnement van KPN overweegt! :D

Deze informatie klinkt inderdaad tegenstrijdig. Indien het mogelijk is een bestelling te plaatsen via de website, nemen wij contact met u op als er problemen geconstateerd worden met de levering. Het is mogelijk dat een onderaannemer ingeschakeld wordt om de fysieke lijn tot het pand te trekken en een servicemonteur een israpunt komt aansluiten. Ik verwacht in dit geval geen bijkomende kosten, indien u een abonnement kunt aanvragen zorgen wij voor alle stappen die met de levering hebben te maken. Het is wel mogelijk dat de levering enigszins vertraagd wordt, afhankelijk van de werkzaamheden die precies moeten worden uitgevoerd. Wij houden u hiervan op de hoogte.

Ik verwacht dat 6Mb voldoende is voor de zaken waarvoor u internet nu al gebruikt. Een camerasysteem is mogelijk een beperkende factor. Ik ga ervan uit dat uw verbinding via ADSL2+ geleverd zal worden, hierbij is de uploadsnelheid maximaal 1Mb/s. Afhankelijk van de kwaliteit van de camerabeelden en of deze 24/7 aan staat, of alleen wanneer u niet aanwezig bent, kan dit een negatief effect hebben op de snelheid van internet. Indien de kwaliteit van de camera zeer hoog is (bijvoorbeeld Full HD) is deze snelheid waarschijnlijk niet voldoende.

Ik hoop dat dit u helpt met de beslissing!
Dag Bart,

Dat klopt helemaal! U kunt het pakket bestellen via de website, als er bij de levering aanvullende handelingen nodig zijn nemen wij contact met u op. Ik kan u ook laten terugbellen om een nieuwe aanvraag in te dienen. Als u hier gebruik van wil maken ontvang ik graag uw 06-nummer, adresgegevens en een moment waarop u het best bereikbaar bent in een https:///t5/notes/privatenotespage/tab/compose/note-to-user-id/259, dan nemen we zo spoedig mogelijk contact met u op!

Met vriendelijke groet,

Joran
Beste Joran,

Hartelijk bedankt voor uw snelle en duidelijke reactie :)

Dus als ik het goed begrijp is het juiste stappenplan nu gewoon het internetpakket aanvragen en een afspraak maken met de monteur voor installatie en that's it wat het betreft van mijn kant? Eventuele lijn trekken en de kosten hiervan door een onderaannemer is jullie pakkie an aangezien jullie zorgen voor alle stappen tot levering. Vertraging is vervelend maar daar kan ik me wel aan aanpassen. Mocht het nou allemaal niet lukken wordt mijn aanvraag kosteloos geannuleerd en ben ik vrij om een andere oplossing te zoeken neem ik aan?

Voor de camera zal ik dan waarschijnlijk een andere oplossing moeten zoeken, maar goed, als dat alles is en de rest kan wel gerealiseerd worden ben ik toch alvast heel blij :)

Als jullie het verhaal van de kosten en annulering nog even willen bevestigen ga ik met volle vertrouwen de aanvraag invullen!

Nogmaals dank voor de support,

Groeten Bart

Reageer