Vraag

Wel wifi signaal, geen internet. DNS_PROBE_FINISHED_NO_INTERNET

  • 4 juli 2021
  • 8 reacties
  • 34 keer bekeken

Hallo allemaal,

 

Sinds een week of 2 ontvangen onze laptops en telefoons wel het KPN Wifi signaal, connecten daar ook mee maar ontvangen we geen internet. Wanneer ik een website adres invoer wordt het volgende bericht getoond:

DNS_PROBE_FINISHED_NO_INTERNET

We hebben een KleinZakelijk Hussel Internet abbo met 100 Mbit/s en Super wifi. In ons kleine appartementje zou dat voldoende moeten zijn.

Ik heb verschillende keren het modem (en de super wifi routers) gereset, de stekkers eruit en erin getrokken maar daarmee krijg ik geen internet.

 

Ook heb ik een internet kabel aangesloten en dan gebeurd hetzelfde:  Internet van KNP wordt wel gevonden maar ik ontvang geen internet.

 

Op het modem staat: KPN Box 12 van Sagemcom.

 

Wie kan ons helpen?

Bvd, Koen 

 


8 reacties

Reputatie 5
Badge +10

Hi @koenvanderveer,

Welkom op het zakelijk KPN forum!

Bedankt voor het delen van je ervaring met ons. Als ik het goed begrijp heb je momenteel dus geen internet op locatie? Hoe heb je de modem precies gereset en welke lampjes branden er enkele minuten na de reset?

Hi @Rashid 

Dankjewel.

Klopt ik kan wel connecten met het KNP wifi signaal maar er komt geen data doorheen.

Ik heb glasvezel kastje en modem stroomloos gemaakt 10 sec en toen na elkaar wer verbonden.

Daarna bleef de situatie hetzelfde. 

Lampjes op het modem; internet knippert, wifi en power branden, tv staat uit. zie onder

 

Bvd, Voor je hulp.

Koen

 

 

Reputatie 5
Badge +10

Hi Koen,

Bedankt voor de extra toelichting! Ik zie dat je vanmorgen ook contact hebt gehad met een collega van de telefonische afdeling. Wat is er uit dat gesprek gekomen?

Ik heb in ieder geval een ticket voor je aangemaakt en collega's zullen telefonisch contact met je opnemen. Vervolgens zullen ze op afstand met je meekijken om tot een oplossing te komen. Laat je mij weten wanneer je bent gebeld?

@Rashid 

Ik heb van een collega van je ook gehoord dat de technische dienst contact met me op zou nemen maar vandaag heb ik nog niks van ze gehoord. Ik hoop wel dat ze snel contact met me zoeken want het is wel vervelend dat we geen internet (en tv) hebben. Wanneer kan ik een belletje verwachten?

Mvg, Koen

Reputatie 5
Badge +10

Goedemorgen Koen,

Wanneer de technische dienst telefonisch contact met je gaat opnemen durf ik niet zo te zeggen. Ik hoop dat ze vandaag contact met je opnemen want ik kan mij voorstellen dat je graag weer gebruik wenst te maken van internet en tv.

Heb je een mobiel abonnement bij KPN? Zo ja, dan kan ik je databundel verhogen. Stuur mij een privé bericht met je mobiel nummer en dan maak ik het voor je in orde. Houd er rekening mee dat het wel een mobiel abonnement bij KPN moet zijn, van andere providers kan ik de mobiele data niet verhogen.

Dankjewel @Rashid  Er is inmiddels een afspraak gemaakt voor morgen maar als je mijn data bundel kunt verhogen dan graag. Het gaat hard met al die video calls voor mijn werk.

 

Bvd, Koen

Ik ben gebeld dor de technische dienst. Het probleem is een kruisnetwerk. Wij ontvangen wel signaal maar de data gaat naar de buren (die ws net zieuw zijn aangesloten). Een medewerker van KPN zal langskomen om met een laserpen in de glasvezel kabel te gaan en dan om te prikken. Dan zou het verholpen moeten zijn. Er is inmiddels een afspraak gemaakt. 

 

Mvg, Koen

Reputatie 5
Badge +10

Goedemorgen Koen, 

Bedankt voor je bericht. Gisteren was ik na 12..00 uur niet meer aanwezig, vandaar dat ik je bericht vandaag weer kan beantwoorden.

Fijn om te lezen dat je gisteren gebeld bent en dat er een afspraak is gemaakt. Ik zie dat de afspraak gepland stond voor vandaag tussen 08.00 - 10.00 uur. Is de monteur inmiddels geweest en heeft hij het probleem kunnen oplossen? (Het kan ook zijn dat hij momenteel nog steeds bij jou op locatie bezig is.)

Bedankt voor het sturen van je mobiel telefoonnummer in een privé bericht. Inmiddels heb ik je daar ook een antwoord gestuurd.

Reageer