Vraag

Xperiabox V8 valt uit

  • 27 februari 2015
  • 15 reacties
  • 602 keer bekeken

Hallo,

sinds een maand of 2 heb ik het issue dat de witte KPN Experia v8 de verbinding verliest. Je merkt dat je opeens niet meer kunt internetten en als je dan kijkt in de logging van de KPN box dan zie je dit voorbij komen (*** gezet om IP af te schermen):

02/24/2015 17:27:42 If(ATM1) PPP connection ok !
02/24/2015 17:27:41 Use unnumbered ip 62.207.***.97 as IF(ATM1) address.
02/24/2015 17:27:41 If(ATM1) get secondary DNS IP:194.151.228.34
02/24/2015 17:27:41 If(ATM1) get primary DNS IP:194.151.228.18
02/24/2015 17:27:41 If(ATM1) get IP:62.207.***.97
02/24/2015 17:27:40 If(ATM1) start PPP
02/24/2015 17:27:40 DSL Media Up !
02/24/2015 17:27:13 If(ATM1) stop PPP
02/24/2015 17:27:10 DSL Media Down !

Als ik nu kijk in de laatste week dan is de box 31 keer de verbinding kwijt geraakt.

Nu heb ik dit al gemeld bij de storingsdienst en toen is een monteur aangestuurd, die heeft de lijn gemeten e.d. en gaf aan dat als het probleem zou voortduren er opnieuw een melding gemaakt moet worden. Na anderhalve week opnieuw gebeld en nieuwe monteur geweest, die heeft de aansluiting overgezet op een ander aderpaar maar het blijft huilen met de pet op.

Als ik Google dan zie ik o.a. dit:

http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=3785

Daarnaast vind ik hier ook genoeg problemen over de V8 Experia.

Wat kan ik het beste doen wat dit is ronduit vervelend!

Gr. Lars

15 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste Lars,

Leuk om te zien dat u zich heeft geregistreerd bij de zakelijke community! Minder leuk natuurlijk dat er problemen met de verbinding zijn.

Wat we kunnen opmaken uit deze logging is dat het DSL signaal weg valt en daardoor de internetsessie verbreekt. Na 30 seconden komt de DSL verbinding terug. Dit klinkt als een mogelijk probleem in de bekabeling of DSL splitter aangezien het signaal compleet weg valt. Ervaar je ook problemen met ISDN telefonie?

Hoe lang is de DSL bekabeling van de DSL splitter naar de ExperiaBox? Betreft dit een platte kabel of een stevige ronde kabel?
Hallo Tim,

de bekabeling is door de laatste KPN monteur vervangen voor een gloednieuwe kabel (rond). Deze kabel van ongeveer een halve meter gaat vanaf de splitter direct in de xperia box die vervolgens het wifi uitstraalt.

(Dit wifi wordt ingezet om het personeel wifi op de telefoon te bieden afgeschermd van het bedrijfsnetwerk). 

De monteurs hebben aan de splitter niks gedaan.

Aan de telefonie hebben we geen problemen gemerkt.

Hoe nu verder?

Groeten,

Lars.
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Lars,

Met de aansluiting lijkt mij dan niets verkeerd! Ik heb je gegevens doorgestuurd gekregen van collega Erik. Helaas kan ik niet veel metingen uitvoeren op de lijn. We kunnen zelf de werking van de splitter nog gaan uitsluiten, is het een goed idee dat ik een nieuwe ga opsturen naar het aansluitaders?

Als dit niet heeft gewerkt, wil ik voorstellen dat we de technische dienst een duurmeting laten uitvoeren op de lijn. Dit betreft een meting van minimaal 24 uur waaruit hopelijk meer duidelijkheid gehaald kan worden. Vervolgens zal de technische dienst de vervolgstappen gaan bepalen bijvoorbeeld het aansturen van een monteur met een concrete opdracht.
Hoi Tim,

die duurmeting is al 2x uitgevoerd maar daar kwam niks bijzonders uit, helaas.

Als je een nieuwe splitter wilt opsturen dan graag, dan zetten we die ertussen.

Misschien lost dat een hoop frustratie op :-)

Hartelijke groeten,

Lars.
Reputatie 7
Badge +11
Hoi Lars,

Laten we dan inderdaad eerst kijken of het vervangen van de DSL splitter helpt.

Ik heb een bestelling voor u ingevoerd met ordernummer 834792.

Waarschijnlijk ontvangt u deze binnen 3 werkdagen. Laat u aan ons weten of de splitter is ontvangen?
Hallo Tim,

de splitter is vandaag gearriveerd en geinstalleerd op de lijn.

Ik zal later deze week laten weten of de verbinding nu weer stabiel is.

Groeten,

Lars.
Reputatie 7
Badge +11
Dag Lars,

Goed om te lezen dat u de splitter heeft ontvangen en kunnen aansluiten.

Ik hoop van harte dat het gaat helpen, ik lees binnenkort graag uw bevindingen!
Hallo Tim,

helaas heeft de nieuwe splitter ook niet geholpen. De verbinding is inmiddels alweer 4 keer down geweest.

Wat nu? Want na 2 monteurs, 2 duurmetingen en een nieuwe splitter is het nog steeds niet in orde.

Misschien is een nieuwe Experia Box nog het proberen waard?

Gr Lars.
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Lars,

Dat is natuurlijk erg jammer, het was in ieder geval het proberen waard!

Het is altijd mogelijk dat de oorzaak toch in het modem zit. Het is mogelijk om deze eventueel zelf om te ruilen bij een KPN XL winkel (http://www.kpn.com/zakelijk/klantenservice/vind-een-kpn-verkooppunt.htm" target="_blank). Maar zo te zien zit er niet één bij Tilburg in de buurt. Ik kan per post een nieuw modem toesturen, er worden daarvoor wel verzendkosten in rekening gebracht.

Ik kan ook voorstellen om wederom een monteur te sturen. Ik kan daarbij bijvoorbeeld het verzoek meesturen om de Experia Box te vervangen. Graag lees ik wat uw voorkeur heeft.
Tim,

wat zijn de verzendkosten?

gr Lars.
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Lars,

De verzendkosten zijn 10 euro. Ik heb eventueel de mogelijkheid om een achterliggende afdeling aan te sturen voor een vergoeding. Indien het modem een defect heeft, vind ik het niet terecht dat deze kosten worden berekend. Helaas heb ik niet de mogelijkheid om een gratis verzending te realiseren, dan had ik u dat aangeboden.
Hoi Tim,

laten we dat dan maar proberen, die 10 euro nemen we dan voor lief.

De adresgegevens zijn gelijk aan die van de splitter.

Gr Lars.
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Lars,

Het modem is besteld, ik verwacht dat deze begin volgende week wordt bezorgd. Als het goed is heeft u hiervan een bevestiging ontvangen. Laat u aan ons weten wanneer het modem in ontvangst is genomen?
Hallo Tim, afgelopen maandag een nieuwe experiabox ontvangen en direct geplaatst. Inmiddels zijn we 48 uur verder en hebben we helaas alweer 3x deze melding voorbij zien komen: 03/11/2015 09:49:02 If(ATM1) get IP:62.207.***.97 03/11/2015 09:49:01 If(ATM1) start PPP 03/11/2015 09:49:01 DSL Media Up ! 03/11/2015 09:48:34 If(ATM1) stop PPP 03/11/2015 09:48:31 DSL Media Down !

Ik ben bang dat de eerste monteur gelijk had en dat er toch ergens kabelschade is die hersteld moet worden.

Hoe nu verder?

Gr Lars.
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Lars,

Ik wil graag een telefonische afspraak met u maken om de vervolgstappen te bespreken. Zou dat vrijdag kunnen? Ik ben morgen niet aanwezig. Zou u mij daarvoor wederom een privébericht willen sturen met een voorkeur en ook uw telefoonnummer waarop u te bereiken bent?

Reageer