Vraag

Yealink SIP-T41P

  • 5 May 2023
  • 9 reacties
  • 244 keer bekeken

Goedemorgen,

 

Wij maken zakelijk gebruik van Yealink SIP-T41P toestellen en krijgen van onze partner de mededeling dat we na dit jaar geen verbinding meer kunnen maken indien de toestellen opnieuw moeten worden opgestart. De Yealink toestellen krijgen geen updates etc meer, maar mijn vraag is of deze toestellen echt geen verbinding meer kunnen maken na 2023.

De toestellen werken voor ons gewoon naar behoren en nooit geen problemen mee. Wij vinden het dan ook puur zonde als wij ze moeten gaan vervangen en dus voor ons onnodige kosten worden gedreven.

 

Ik hoop hier een reactie te verkrijgen :)


9 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Goedemorgen @Kevin.bleijenberg,

Als het om 25 aansluitingen gaat, kan KPN EEN wellicht een passendere oplossing zijn inderdaad. Ik kan je daarop niet vanuit hier adviseren. Je kunt op deze pagina een terugbelafspraak inschieten, dan wordt je door een KPN EEN adviseur gebeld om te kijken naar de exacte behoefte en alle mogelijkheden.

Mag ik hier ook vragen wat de kosten ongeveer zijn voor 25 KPN één aansluitingen (met eventueel nieuwe toestellen)?
Misschien is dit voordeliger dan ons huidige contract.

Reputatie 5
Badge +5

Helemaal goed. 😀

Deze vragen kunt u het beste richten aan VTM, zij hebben inzicht in de exacte apparatuur en verbinding in jullie specifieke situatie.

Ik begrijp je uitleg volkomen.

Maar wat zou een reden kunnen zijn dat een telefoon niet meer werkt, hebben we het dan over veiligheidsprotocollen?

Of ip instellingen etc?

Reputatie 5
Badge +5

Ik heb dit intern nagevraagd en kreeg de volgende terugkoppeling.

Aller eerst is het belangrijk te vermelden dat de business partner eindverantwoordelijk is voor je diensten. Vanuit KPN zijn wij alleen verantwoordelijk voor KPN EEN MKB klanten direct bij ons diensten afnemen.

Ik zou niet zeggen dat je toestellen het “niet meer zullen doen”, als het account er nog in zit. Maar opnieuw provisionen, telefoongids ophalen etc. kan wel problemen geven.

In principe hanteren wij het principe ‘zolang het werkt, werkt het’. Maar als het niet meer werkt, kunnen we proberen het toestel nog aan te melden. Mocht dat lukken kan het zo zijn dat niet meer alle functionaliteiten werken. Denk aan doorverbinden, onderling bellen BLF afstandstelefoonboek inladen.

Ik ben er vandaag nog tot 14:00 uur en kan mogelijk pas maandag weer antwoord geven, mocht u op bovenstaande reageren. Ik ben er maandag weer vanaf 8:00 uur. Hopelijk kunt u met bovenstaande uit de voeten. Voor nu een fijn weekend toegewenst.

Ik denk inderdaad dat wij een excellence partner hebben, dit is VTM.

Reputatie 5
Badge +5

Bedankt, dit geeft meer inzicht. Kunt u alsjeblieft ook kijken naar mijn andere vragen en deze ook willen beantwoorden?

Zie hieronder de reactie:

Zoals gezegd zijn de oude toestel richting eind 2023 niet meer te gebruiken. De toestellen worden niet meer voorzien van software update en upgrades. Dit zorgt voor een security issue maar ook is er een operationeel gevaar. Simpelweg, als de toestellen op nieuw opgestart worden om wat voor reden dan ook deze niet meer geconnecteerd worden met de telefonie omgeving van KPN.

 

Graag hoor ik van u.

Reputatie 5
Badge +5

Goedemorgen @Kevin.bleijenberg, welkom op het KPN Zakelijk Forum!

Ik zou vanuit de reguliere klantenservice niet direct weten of dit ook klopt. Ik zou het intern na moeten vragen. Maar je hebt het over ‘onze partner’, begrijp ik goed dat jullie een KPN EEN MKB abonnement hebben via een Excellence Partner van KPN? Welke reden geeft de partner hiervoor?

Reageer