Vraag

Aanhoudende problemen KPN 1 Outlook integratie

  • 13 oktober 2016
  • 6 reacties
  • 476 keer bekeken

Sinds een paar dagen heb ik de laatste versie (2.5.37 build 16319) van deze applicatie geinstalleerd op ons netwerk, maar ben hier niet over te spreken.

Wij gebruiken dit programma heel veel, we kunnen hiermee direct vanuit onze CRM applicatie bellen.
Sinds de nieuwste versie werkt dit echter niet meer als het telefoonnnummer begint met een ‘ + ‘ in plaats van ‘ 00 ‘, dit was voorheen geen probleem.
Daarnaast is de optie om het programma in het Nederlands weer te geven verdwenen, wij zijn nu aangewezen op Engels.
Waar voorheen ons netnummer netjes op 0511 staat kan deze nu niet meer ingevoerd worden.

Het vervelende is daarnaast, dat ik nergens kan vinden wat er verbeterd is in een nieuwe versie, er is met veel moeite op de KPN site te vinden dat het programma uberhaupt bestaat.

Daarnaast werkt sinds het opleveren van de KPN 1 omgeving de presence weergave niet goed (genoeg).
Na verloop van tijd knipperen alle gebruikers rood, terwijl men niet gebeld wordt en staan er blauwe en rode pijltjes terwijl de gebruiker niet belt.
De enige manier op dit weer goed te krijgen is om de applicatie geheel af te sluiten en opnieuw te openen en weer het presence scherm te openen.

Gaat KPN op korte termijn het programma eindelijk eens serieus nemen, want op deze manier is de applicatie nagenoeg nutteloos.

6 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Hi Trendweaver,

Dat neem ik zeker serieus.

Als ik het goed begrijp geeft u drie dingen aan.
1. De telefoonnummers worden sinds de update niet langer herkent.
2. De software is alleen nog maar in het Engels verkrijgbaar
3. De weergave van het programma werkt niet goed. Statussen worden verkeerd weergegeven.

Mag ik van u de bedrijfsnaam, postcode en huisnr. in een privébericht.
Daarnaast ook uw naam telefoonnummer en e-mail adres.

Met uw gegevens maak ik een opdracht aan. De engineers bellen u uiterlijk morgen terug.
Reputatie 4
Badge +1
Hi Trendweaver,

Bedankt voor uw gegevens via privé.
Aangezien u aangesloten bent via een partner kunnen wij niet bij uw accountgegevens.
Maar het viel mij wel op dat er inmiddels een nieuwe build is uitgekomen.

Klik hier om de laatste build te downloaden 13-10-2016
Goede timing 😛,

Ik zal deze vanavond eens installeren en morgen mijn bevindingen doorgeven.

mvg
Reputatie 4
Badge +1
Ik ben benieuwd 🙂
Goedemorgen,

Afgelopen vrijdag heb ik helaas nog steeds het probleem met de status ondervonden.
Ik ben hierover vandaag ook gebeld door onze reseller, hij heeft KPN gevraagd hoe dit zit.
Men is op de hoogte van dit probleem. Het schijnt vooral veel voor te komen bij een Terminal Server omgeving, welke wij inderdaad gebruiken. Er wordt aan gewerkt, er zit dus op het
moment niets anders op dan te wachten tot de engineers het probleem opgelost hebben.
Reputatie 4
Badge +1
Goedemorgen trendweaver,

Fijn dat het een bekend probleem is. Dat betekent dat ze met een oplossing moeten komen.
Laten we elkaar op de hoogte houden van de ontwikkelingen.

Reageer