Boetevrij wisselen van provider? KPN Bel Vrij Totaal ISDN

  • 25 September 2018
  • 3 reacties
  • 388 keer bekeken

Beste KPN,

wij zijn genoodzaakt om uiterlijk per 1 januari 2019 over te gaan op een andere telefonieprovider.
Deze heeft een porteringsaanvraag gedaan en die is afgewezen omdat er nog een zakelijk belvrij totaal abonnement op deze verbinding loopt tot midden september 2019.

Dit zakelijk belvrij totaal abonnement levert ons in totaal volgens de laatste factuur van KPN het astronomische bedrag van € 0,67 korting per 2 maanden op.
Om deze aansluiting naar een andere provider te porteren rekent KPN echter met een afkoopsom van, wat ik van de nieuwe provider begrepen heb, het aantal maanden looptijd x de abonnementskosten van die maanden. In ons geval zou dat dus 9 x €188,26 = € 1694, 34 bedragen.
Volledige onzin in onze ogen, te meer de opbrengst van het bij een colporteur afgesloten "voordeelpakket" op geen enkele wijze in verhouding staat tot de kosten van voortijdige opzegging.
Graag zouden wij een realistische oplossing voor dit probleem zien.
Een eerdere vraag hierover in dit forum is niet eens in behandeling genomen.......

3 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Goedemiddag Patrick, welkom op het Zakelijk KPN Forum.

Uw vorige vraag hebben we over het hoofd gezien. Mijn excuses hiervoor. Ik help u graag.

Het klopt dat KPN per 1 september gaat stoppen met ISDN. Voor de periode na 1 september 2019 zal dat ook geen afkoopsom in rekening worden gebracht.

Goed dat u bijtijds op zoek ben gegaan naar een oplossing. Wat is de reden dat u heeft gekozen voor een overstap naar een andere provider? Indien u voor een oplossing bij KPN kiest volgt er namelijk geen afkoopsom.

Bij een overstap naar een andere provider wordt er wel een afkoopsom berekent. In de regel is deze gelijk aan de resterende abonnementskosten tot 1 september 2019.
Hoi Mark,

Bedankt voor de reactie. De reden waarom wij voor een andere provider hebben gekozen heeft te maken een gezamenlijke inkoop via onze overkoepelende keten.

Helaas zitten wij dus nu met een afkoopsom, vanwege een "kortingsregel" waar wij nooit een substantieel voordeel van gehad hebben. Als ik het rekensommetje volg, dan zou een opzegging per 1 januari 2019 resulteren in een afkoopsom van € 188,26 (abonnement) x 8 maanden = € 1506,08 excl. BTW.

Dit bedrag vinden wij volstrekt onacceptabel, zeker gezien het feit dat de "voordeelregeling" onder valse voorspiegeling van te realiseren kortingen is verkocht. Hadden wij destijds geweten dat de korting alleen op internationale gesprekken van toepassing was, hadden wij dit nooit afgesloten. Wij bellen bijna nooit internationaal.
Ik vraag mij dan ook af, of een dergelijke "afkoopsom" wettelijk wel is toegestaan.

Graag zouden wij van u horen, wat de mogelijkheden zijn om op een normale manier afscheid van elkaar te kunnen nemen. Dit kan bij voorkeur per email aan "kpn[at]ekas.nl"

Met vriendelijke groet,
Patrick Geerlings
Autoschade EKAS BV
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Erik,

Ik begrijp dat u niet ziet te wachten op een dusdanige afkoopsom.

Dat de overkoepelende keten geen rekening heeft gehouden met de looptijd van uw contract is super balen natuurlijk.

Feit blijft dat u binnen contract zit en daardoor een afkomsom zal krijgen. Of u veel of weinig voordeel hebt gehad van de betreffende bundel speelt daarin verder geen rol.

Reageer