Vraag

Contract KPN Zakelijk Bellen

  • 11 December 2015
  • 3 reacties
  • 450 keer bekeken

Beste heer/mevrouw,

Ik heb zojuist contact gehad met uw collega over de telefoon. In dit telefoongesprek vroeg ik om een kopie van mijn KPN zakelijk abonnement, omdat dit abonnement telefonisch in 1984 (zoals bevestigd door jullie collega B. Furtado) is afgesloten.

Deze meneer gaf aan dat KPN contracten éénmalig verstrekt en verder niet meer. Als dit waar is, is dit natuurlijk te belachelijk voor woorden. Het betreft een telefonische afspraak uit 1984, wat ik nergens terug op papier kan vinden.

Is het teveel gevraagd om een kopie van mijn contract toe te sturen? Ik ben al ruim 30 jaar klant, belachelijk dat trouwe klanten op zo'n oneerbiedige manier worden ''afgewerkt'' over de telefoon.

Zouden jullie mij wel kunnen helpen met het bovenstaande?

Mvg.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste UmutUsta,

Welkom op het zakelijke forum van KPN! :D

De medewerker heeft inderdaad gelijk, het is niet mogelijk om het contract van destijds nogmaals op te sturen. Dit kan voor zover ik weet eigenlijk niemand binnen KPN voor u realiseren. Wij kunnen u alle gegevens van uw aansluiting en de vernieuwde algemene voorwaarden doorsturen (de algemene voorwaarden van 1984 zijn niet meer van toepassing).

U vraagt niet om een kopie van het contract om deze vervolgens in te lijsten. Ik begrijp dat er een vraag achter uw verzoek schuilt?

Wilt u het abonnement opzeggen en heeft u bericht gekregen dat er 3 maanden opzegtermijn gelden of u een afkoopsom moet betalen?

Ik wil u graag verder helpen.
Beste Tim,

Ik zal je de situatie in het kort uitleggen.

2 maanden geleden werd ik benaderd door ''KPN'' met een aanbieding. Deze mevrouw gaf mij telefonisch aan dat ik goedkoper kan bellen, omdat ze belminuten voortaan in grote hoeveelheden zouden inkopen. Gevolgen voor mij? Niks. Mijn contract zou niet wijzigen, de voorwaarden niet, ik zou geen verdere kosten hebben, alleen goedkopere belminuten.

Later bleek dit geen KPN te zijn, maar Belvoordeel een partner van KPN. Kennelijk ben ik na 30 jaar overgesloten op een nieuwe provider. Dit heeft geresulteert in een eindheffing van EUR 330 van KPN. Beide partijen willen niet toegeven, KPN kent geen coulance toe om dit bedrag kwijt te schelden na 30! trouwe jaren en met belvoordeel heb ik nu een 2 jarig abonnement. Als ik het abonnement bij belvoordeel opzeg, kom ik nog duurder uit dan 330 euro.

Belvoordeel heeft me schriftelijk toegezegd dat ik de eindheffing niet hoef te betalen volgens de wet, indien het een verouderd contract betreft. Hierom wil belvoordeel nakijken wat de voorwaarden zijn van mijn afspraak en checken of ik die 330 euro wel of niet moet betalen. Indien ik dit bedrag blijkens mijn contract moet betalen, zal belvoordeel deze kosten tot zich nemen. Indien ik het bedrag van 330 euro niet hoef te betalen volgens mijn contract, zegt belvoordeel toe dat ze alle eventuele juridische/incasso kosten tot zich zullen nemen.

Ik weet ook niet meer wat ik moet doen. Ik ben keihard belazerd en overgesloten op een andere provider. Echter is dit een telefoonverbinding van de zaak en wil ik het z.s.m. oplossen. Het liefst blijf ik bij KPN, echter komt Belvoordeel met een voordeliger voorstel door de eindafrekening van EUR 330 euro tot zich te nemen.

Ik hoop dat jullie mij als trouwe klant (30 jaar) kunnen helpen.

Mvg
Reputatie 7
Badge +11
Beste UmutUsta,

Ik kan u zeker helpen. Wat een vervelende situatie is dit zeg!

Het is toegestaan dat u benaderd kan worden door andere providers met een aanbieding. Deze provider moet daarbij duidelijk maken onder welke naam er gehandeld wordt. Voor telefonie abonnementen zijn hier duidelijke afspraken over gemaakt waar alle partijen zich aan moeten houden. In de eerste instantie moet ik u doorverwijzen naar uw nieuwe provider, deze moet uw klacht in behandeling nemen en uiteraard naar tevredenheid afhandelen.

Ik begrijp dat u het liefst gewoon bij KPN wil blijven met uw aansluiting, dat is uw recht en moet mogelijk zijn. Als u bij KPN terug komt dan zal de eindafrekening hoogstwaarschijnlijk worden ingetrokken. Indien uw nieuwe contract nog binnen de annuleringstermijn zit kunt u deze stap maken zonder dat de nieuwe provider u verplichtingen oplegt.

Zoals ik heb gezegd kan ik u helpen. Ik kan u in contact brengen met een klachtbehandelaar om een klachtenprocedure op te starten. Ik stuur u even een privébericht toe waarop u kunt reageren.

Reageer