Vraag

Contract opzeggen

  • 13 July 2015
  • 2 reacties
  • 1308 keer bekeken

Een aantal weken geleden heb ik met KPN Zakelijk gebeld omdat ik informatie wil over het opzeggen van mijn abonnement (Bloknummers) en het porteren van een aantal bloknummers. De uiterst vriendelijke dame aan de telefoon vertelde mij dat het opzegtermijn 3 maanden was en in mijn contract geen boete clausule was. Het was gewoon opzeggen en na 3 maanden zou dan alles afgesloten worden en/of geporteerd. De vraag hoeveel we moeten betalen voor een te porteren nummer kon zij helaas niet zeggen, daar moest ik maar een keer over terugbellen.

Ondertussen aan het uitzoeken welke VOIP provider leuke aanbiedingen heeft en budgeteren. Vandaag weer gebeld naar KPN zakelijk en nog even gevraagd hoeveel porteren kost. Porteren is gratis maarrrrr, blokken opzeggen wordt door want u zit binnen de laatste 3 maanden van uw contract dus uw contract loopt af 30/9/2016! Dit houdt in dat wanneer u nu opzegt u 11 maanden boete mag gaan betalen a € 110 per maand.

Helaas kon de vorige medewerkster van de zakelijke dienst dit niet aan mij vermelden!! Het was op dat moment nog wel mogelijk om het contract voor dit jaar te stoppen maar heel wijzelijk moest schijnbaar deze juffrouw haar mond hier over houden en hopen dat ik pas na 1 juli terugbelde om te vragen hoeveel dat porteren kost. Een knap staaltje van klantenbinding KPN. Wel allerlei troep door de bus en via de mail sturen over allerlei acties en goedkope abonnementen, maar het fatsoen om bijvoorbeeld 4 maanden voor contractsverlenging dit even op de factuur te vermelden ho maar en zelfs aan de telefoon, ik heb duidelijk gevraagd aan de mevrouw of er een boete was, wat niet volgens haar het geval was, het fatsoen niet hebben om te zeggen, "meneer let op, uw contractsverlening gaat in op 1 oktober", was er ook niet.

Ik vind dit zeer kwalijk, ik had niet verwacht dat KPN haar klanten, die al meer dan 10 jaar zakelijk klant zijn, op deze manier behandelen! Uiteraard hoop ik dat KPN mij een passende oplossing biedt, ik word met € 1100 extra kosten opgescheept omdat een medewerker het verzuimd mij te wijzen op mijn contract!

Beste KPN, waar is de service gebleven die jullie vroeger wel gaven!!!

Met vriendelijke groet,

Aldo Schutte

2 reacties

Reputatie 3
Badge +3
Dag Aldo, 

Het is natuurlijk niet goed te praten wanneer er verkeerde informatie gegeven wordt. Ik ga er graag vanuit dat het niet de intentie van mijn collega is geweest om bewust zaken niet aan te geven of verkeerde informatie te verstrekken. Hoe dan ook, ik kijk graag met u mee hoe dit precies zit. 

U blijft te allen tijde verantwoordelijk voor uw eigen contracten. Wanneer u vindt dat het onterecht is dat we u aan een bepaald contract houden, dan kan ik een klacht voor u indienen om het te laten bekijken door een klachtenbehandelaar, welke zal bepalen of uw klacht gegrond is. Ik zet dit straks graag voor u in gang. 

Kunt u me in een privébericht uw postcode/huisnummer, naam van contractant/bedrijf en mobiele telefoonnummer sturen? Vergeet u hierbij niet te vermelden welke abonnementen het betreft? Graag de klantnummers noemen voor een extra snelle verwerking hiervan. 

Ik kom na het ontvangen van uw gegevens, zo snel als mogelijk bij u terug met een inhoudelijke reactie. 

Met vriendelijke groet,

Burhan
Zeer herkenbare situatie van Aldo! Mijn vader heeft een boete gekregen terwijl hij niet eens een contract heeft lopen bij KPN.

En of je er wat tegen kan doen? Je zou haast zeggen dat het oplichters zijn!!!!!!

Reageer