Ik heb een korte vraag, wij hebben 2 telefoon's (Gigaset D800A), via 2 kabels gaan ze naar de meterkast en dan naar de ISDN2 NT1 S7.
Is het mogelijk om via ISDN door te verbinden ? Ik krijg van de klantenservice van KPN en winkel verschillende antwoorden.
Ik hoop dat we een duidelijke antwoord kunnen krijgen. Ik heb contact gehad met KPN en Siemens, en we worden er niet duidelijker van, ze schuifen alles naar elkaar toe.
Beste wiebev1993,
Zou u nog willen toelichten hoe u precies wenst door te verbinden? Betreft het een externe lijn die u vervolgens naar het andere toestel (intern) wenst door te verbinden of gaat het om een andere toepassing? Zou u deze situatie willen schetsen?
Het doorverbinden kan een ISDN centrale realiseren. Uw toestel, de Gigaset D800A, heeft een ingebouwde ISDN centrale en moet daarvoor rechtstreeks aangesloten worden op de ISDN2 NT1. U geeft aan 2x de Gigaset D800A te hebben, als dit echt het geval is, heeft u dan dus min of meer 2 centrales die los van elkaar staan. Het is niet mogelijk om 2 telefooncentrales te gebruiken op 1 ISDN lijn. Is uw 2e toestel daarom niet een losse handset zoals de Gigaset S510H handset? Daarmee zou u namelijk wel intern moeten kunnen doorverbinden.
Hoe het doorverbinden precies werkt is dus geheel afhankelijk van de centrale en/of de toestellen. Het valt mij dan ook een beetje tegen dat u geen duidelijke informatie heeft gekregen van Siemens, de fabrikant van uw centrale / toestel combinatie. Ik heb de handleiding van het toestel bekeken en informatie op het internet gezocht, helaas kan ik de instructies voor het doorverbinden niet vinden. Bij de meeste geschikte toestellen heeft u tijdens het bellen een optie om uw huidige gesprek in de wacht te zetten en een ander nummer te bellen.
De handleiding en veel vergelijkbare gebruikersvragen kunt u https://www.gebruikershandleiding.com/Siemens-Gigaset-DX800A/handleiding-5-472672.html" target="_blank vinden. Hopelijk heeft u iets aan mijn informatie, ik help u uiteraard graag met eventuele vervolgvragen!
Zou u nog willen toelichten hoe u precies wenst door te verbinden? Betreft het een externe lijn die u vervolgens naar het andere toestel (intern) wenst door te verbinden of gaat het om een andere toepassing? Zou u deze situatie willen schetsen?
Het doorverbinden kan een ISDN centrale realiseren. Uw toestel, de Gigaset D800A, heeft een ingebouwde ISDN centrale en moet daarvoor rechtstreeks aangesloten worden op de ISDN2 NT1. U geeft aan 2x de Gigaset D800A te hebben, als dit echt het geval is, heeft u dan dus min of meer 2 centrales die los van elkaar staan. Het is niet mogelijk om 2 telefooncentrales te gebruiken op 1 ISDN lijn. Is uw 2e toestel daarom niet een losse handset zoals de Gigaset S510H handset? Daarmee zou u namelijk wel intern moeten kunnen doorverbinden.
Hoe het doorverbinden precies werkt is dus geheel afhankelijk van de centrale en/of de toestellen. Het valt mij dan ook een beetje tegen dat u geen duidelijke informatie heeft gekregen van Siemens, de fabrikant van uw centrale / toestel combinatie. Ik heb de handleiding van het toestel bekeken en informatie op het internet gezocht, helaas kan ik de instructies voor het doorverbinden niet vinden. Bij de meeste geschikte toestellen heeft u tijdens het bellen een optie om uw huidige gesprek in de wacht te zetten en een ander nummer te bellen.
De handleiding en veel vergelijkbare gebruikersvragen kunt u https://www.gebruikershandleiding.com/Siemens-Gigaset-DX800A/handleiding-5-472672.html" target="_blank vinden. Hopelijk heeft u iets aan mijn informatie, ik help u uiteraard graag met eventuele vervolgvragen!
Ik heb van alles geprobeerd, zelfs met 1 centrale werkt het niet. Ik ben overal geweest om te vragen ik heb contact met Siemens gehad, ze hebben mij stap voor stap uitgelegd hoe het werkt.
Wat wij doen, is wanneer er een oproep binnenkomt druk ik op ruggespraak voer ik de telefoonnummer in van degene aan wie wij de oproep willen doorverbinden, en vervolgens hangen wij op. In beeld komt te staan gesprek doorverbonden, en vervolgens hangt de verbinding op.
KPN technische helpdesk heeft onze verbinding gecheckt op afstand en het is mogelijk volgens de klantenservice om door te verbinden, volgens Siemens alleen als KPN het ondersteund.
Wat zou nog het probleem kunnen zijn, We hebben bijna alles uitgesloten. Het moet namelijk zo snel mogelijk opgelost worden omdat het voor Dierenambulance is.
Ik hoop dat iemand een oplossing weet.
Wij hebben 4 telefoonnummers ingesteld (4x MSN). Doorverbinden staat ook ingeschakeld op de toestel zelf.
Wat wij doen, is wanneer er een oproep binnenkomt druk ik op ruggespraak voer ik de telefoonnummer in van degene aan wie wij de oproep willen doorverbinden, en vervolgens hangen wij op. In beeld komt te staan gesprek doorverbonden, en vervolgens hangt de verbinding op.
KPN technische helpdesk heeft onze verbinding gecheckt op afstand en het is mogelijk volgens de klantenservice om door te verbinden, volgens Siemens alleen als KPN het ondersteund.
Wat zou nog het probleem kunnen zijn, We hebben bijna alles uitgesloten. Het moet namelijk zo snel mogelijk opgelost worden omdat het voor Dierenambulance is.
Ik hoop dat iemand een oplossing weet.
Wij hebben 4 telefoonnummers ingesteld (4x MSN). Doorverbinden staat ook ingeschakeld op de toestel zelf.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Inloggen of registreren met sociaal netwerk
Inloggen met Facebook Login with LinkedInof
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.