Vraag

Enkel nummer van een blok porteren naar VOIP

  • 14 June 2018
  • 2 reacties
  • 457 keer bekeken

Hoi,

Ik heb afgelopen week met de kpn helpdesk gebeld en gevraagd of ik een enkel nummer kan porteren van de isdn lijn(en) en dat de rest van de nummers blijven werken/bestaan bij kpn.
Mij werd toen verteld dat zolang ik niet het hoofd nummer porteer, het blok blijft bestaan.
Als ik de reactie van Tim lees op https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/porteren-van-isdn-naar-voip-369762 krijg ik de indruk dat dat niet zo is. Dit topic is van 2 jaar geleden maar vraag het toch liever nog voor de zekerheid.

Iemand die kan bevestigen of ik een enkel nummer kan porteren en de rest van het blok kan behouden?

Met vriendelijke groet,
Niels

2 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Goedemorgen Niels, welkom op het Zakelijk KPN Forum.

Wanneer het nummer vanuit de ISDN direct naar VoIP wordt geporteerd komt de gehele ISDN te vervallen. Dit geldt zowel bij een enkelvoudige als een meervoudige ISDN.

Bij een enkelvoudige ISDN is het wel mogelijk om het nummer eerst uit de ISDN te halen en om te zetten naar een analoge lijn om het vervolgens naar VoIP te porteren.

Aangezien KPN gaat stoppen met ISDN zou ik altijd adviseren om voor alle nummers een VoIP oplossing te zoeken.
Oke, bedankt voor het antwoord.
Ik vind het wel een beetje kwalijk dat ik dus wederom een totaal ander antwoord op het forum krijg dan dat ik via de telefonische helpdesk krijg. Dit is niet de eerste keer. Voortaan zal ik vragen maar direct op het forum plaatsen aangezien ik denk dat er op het forum meer mensen met kennis zitten.

Reageer