Sticky

Fit for the future met VoIP!

  • 3 November 2016
  • 0 reacties
  • 1407 keer bekeken

Reputatie 2
Badge +2
  • Oud KPN Medewerker
  • 78 reacties

25f28965-bfaf-4849-8237-f2ab2b1ff5a9.png

Een stoel bij de telefoon schuiven, hoorn van de haak, telefoonklapper bij de hand en het geratel van de draaischijf bij het kiezen van het juiste telefoonnummer. Wat was het toch handig dat er toestellen kwamen waarbij we alleen maar toetsen in hoefden te drukken om te bellen. Hebt u het meegemaakt? Sinds die tijd is er heel veel veranderd en verbeterd.

 

cf622c4f-997e-4645-8775-421837d61007.png

 

Tegenwoordig verwacht u als gebruiker steeds meer van onze vaste telefoonverbinding.
Als zakelijke gebruiker bent u meer en meer afhankelijk van een kwalitatief goede en stabiele telefoonverbinding. U wilt met meerdere mensen tegelijk bellen, de telefoon op afstand instellen en daarmee de mogelijkheid hebben om op afstand te werken. Ga zo maar door.
Om u als zakelijke gebruiker in uw wensen te voorzien vindt er in de wereld van vaste telefonie een verschuiving plaats. Daarbij wordt steeds vaker de keuze gemaakt om de traditionele telefoonverbinding te vervangen door een telefoonverbinding (Voice) over het internet (IP). Dat noemen we VoIP.

 

Laten we de voordelen van VoIP op een rijtje zetten:

  • Kantoor op afstand Omdat een telefoonnummer aan een IP adres gekoppeld kan worden, belt u via internet. Zo werkt u bijvoorbeeld vanuit huis of vanaf uw vakantieadres. Hierdoor bent u als werknemer of ondernemer veel flexibeler.
  • Dienstenintegratie voor bedrijven Denk hierbij onder andere aan videoconferentie, gedeelde adresboeken en/of telefoonboeken. Ook koppelt u een database aan uw VoIP verbinding. Erg handig voor onder andere het monitoren van uw inkomend en uitgaand telefoonverkeer.
  • Kostenbesparing Het is een eenmalige investering. Daar staat tegenover dat u met VoIP meerdere locaties van een bedrijf makkelijker met elkaar laat communiceren. Zo bespaart u op de kosten van het aantal benodigde telefoonaansluitingen. Op de lange termijn scheelt dat dus aanzienlijk in de vaste lasten.
  • Flexibel/Schaalbaar Groeit u bedrijf van bijvoorbeeld 10 gebruikers naar 12 gebruikers? Met het gebruik van VoIP is dat geen probleem. De aanschaf en het aansluiten van extra IP toestellen is voldoende. Geen aanleg meer van telefoonlijnen met bijbehorende kosten.
  • Betere bereikbaarheid VoIP maakt het mogelijk om gemakkelijk meerdere gesprekken tegelijk te voeren. Hiermee verhoogt de bereikbaarheid van winkels en bedrijven.
  • Veilig Het goed beveiligen van uw netwerk is belangrijk. Zowel voor internet als voor VoIP. Met een goede beveiliging voorkomt u onaangename verassingen als het hacken van uw verbinding en ongewenst afluisteren.

Heeft VoIP misschien ook nadelen? Een nadeel klinkt zo negatief. Een mooi gezegde luidt: ‘Aan ieder voordeel zit een nadeel, aan ieder nadeel zit een voordeel!’ U kunt het ook belemmerende factoren noemen. Deze belemmerende factoren zijn vaak weg te nemen. Zo is dat ook met VoIP.

  • Aanleg VoIP neemt tijd in beslag VoIP is in de aanleg vaak complexer dan een traditionele analoge verbinding. De doorlooptijd van adviesgesprek tot aan oplevering door monteur ligt nu gemiddeld tussen de 8 en 10 weken. Maar als het staat en werkt, biedt VoIP veel meer mogelijkheden. Uiteindelijk wordt geduld ruim beloond!
  • Afstand doen van de oude, vertrouwde toestellen Analoge telefoontoestellen werken niet direct op een VoIP-verbinding. Is het dan altijd nodig dat u speciale VoIP-hardware koopt? Nee hoor. Gelukkig bieden wij u betrouwbare apparatuur, waarmee veel analoge telefoontoestellen alsnog geschikt zijn voor een VoIP verbinding.
  • Kwaliteit van VoIP De kwaliteit van een VoIP-verbinding is goed. Wel zijn er factoren die de kwaliteit van uw gesprekken kunnen beïnvloeden. Denk hierbij aan de kwaliteit en snelheid van de internetverbinding. Of het gebruik van verouderde bekabeling in het interne netwerk. Bij grote oude kantooromgevingen kan het voorkomen dat het netwerk te oud is om VoIP goed te laten werken. Het netwerk zal dan geüpgraded moeten worden, iets dat sowieso aan te bevelen is met de eisen van de ICT vandaag de dag. Om te bepalen wat er nodig is om bij u op locatie VoIP te instaleren, sturen wij graag een monteur bij u langs voor een vooropname. Zo komt u tijdens en na oplevering niet voor verassingen te staan. Ook zijn er middelen beschikbaar om met een relatief slechte internetverbinding VoIP toch mogelijk te maken. Op dit moment zijn wij druk bezig met de introductie van de ExperiaBox V10. Problemen zoals instabiel internet en een eenzijdige spraakverbinding zijn hiermee van de baan.

VoIP neemt langzaam de zakelijke wereld van telefonie over. Stukje bij beetje leren steeds meer ondernemers de gemakken van VoIP kennen. Bent u ook al om? Of wilt u een vrijblijvend adviesgesprek aanvragen? Klik hier
 

6728a270-8a43-40f8-979a-1ee1de9917c4.png


Interessant voor u:


0 reacties

Geen reactie

Reageer