Beantwoord

Heb een probleem met het DTMF signiaal en de experia box v8 na update waarschijnlijk!

  • 20 april 2018
  • 3 reacties
  • 296 keer bekeken

Waar stel ik in dat de telefoonlijn DTMF ondersteund moet dat de KPN monteur dat op het platform doen of kan ik dit zelf in de experia box v8 doen en waar dan ?

Ik heb 4 nummers waar van 1 naar de analoge uitgang van de PTT ( RJ11 ) aansluiting is geprogrammeerd van de experia box.
Deze ondersteunde DTMF singalen en heeft het 1,5 jaar goed gedaan maar waarschijnlijk na een update is er iets uit geschakeld ergens ...

Wie kan mij verder helpen???
Dit werd mij uitgelegd de andere deskundige:

Dag Sander,
dit heeft er mee te maken dat jou mobiele provider de DTMF sturing softwarematig uitgezet heeft. Normaal bel je ergens naar toe en dan kom je in een keuze menu en kan je een keuze maken.
Nu wordt je gebeld en dan ga je DTMF sturen om de poort te openen en nu lukt het niet. Heb je onlangs een software update uitgevoerd? Oplossing is om de Provider op te bellen en hen te verzoeken dit weer aan te zetten.
Hopende je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

M.v.g. Maarten
icon

Beste antwoord door Sander Hubert 23 april 2018, 23:12

alleen als er van uit het pand gebeld wordt naar de mobiel ontvangt het system het # signaal niet Moet je in dit geval op je mobiel de # intoetsen? Ja toch? Of begrijp ik het dan niet goed?

Je hebt nog niet aangegeven sinds wanneer dit probleem zich voordoet. Kun je me dat vertellen? Als dat vanaf 12 april zo is, controleer dan eens op je iPhone bij Instellingen -> Mobiel netwerk -> Opties mobiele data -> Schakel 4G in of daar een vinkje staat bij Gesprekken en data. Als dat het geval is, selecteer dan daar eens Alleen data. Ik ben benieuwd of het dan wel weer lukt om via # op je mobiel de deur te openen.


Justin je bent mijn HELD
Ik had het hier nooit gezocht maar je hebt gelijk als ik waar je aan geeft de instelling alleen op data zet werkt het systeem weer goed, zet ik deze op data en telefoon werkt het niet meer je bent mijn reddende engel en heb voor mij bespaart dat ik een nieuw system van 1000 euro heb moeten aanschaffen TOP TOP!!!☺
Bekijk origineel

3 reacties

Ik heb op mijn werkplaat een elektrische deur met het portdail systeem hangen deze heeft altijd goed gewerkt top system !!! ( via de experia box v8 en de voip ) de lijn die hier voor gebruikt wordt wordt naar de analoge telf uitgang gestuurd van de box.

De set die ik heb hangen is :
PortaDial Type 1
Interface Type 6 v97.

Deze was altijd via de telf centralen op een analoge lijn aangesloten dit werkte altijd top maar nu ben ik 1,5 jaar terug overgestapt naar VoIP internet bellen van KPN.
Eerste instantie werkte dit dus niet meer om dat de nw telf VoIP centralen van KPN de # en * signaal niet meer door gaaf maar naar wat bellen van de KPN monteur bleek de oude type 8 centralen van KPN dit wel te doen.
Deze op gehangen en dit bleek ook te werken super probleem op gelost.

Tot nu...!
Ik kom er ff niet meer uit op het moment dat er mensen op de intercom unit drukken en met mijn mobiele telefoon verbonden worden kan ik gewoon praten maar als ik normaal op # drukte zou mijn deur open gaan dit werkt zins 2 dagen niet meer maar…
Als ik dan ophang en met mijn mobiel opnieuw inbel en opnieuw verbonden wordt met de interface zo dat ik met de persoon kan praten en ik dan op # druk reageert de deur wel.

Dus als ik van buiten af met mobiel inbel werkt als hoe het zou moeten maar als ik van binnen uit dus naar mijn mobiel gebeld wordt kan er wel gepraat worden maar worden de dtmf signalen niet meer goed door gegeven worden kan dit komen door een update van de rest is er niks veranderd?

Weet iemand een oplossing en wat het probleem is moet anders nw set kopen van ruim 1000,- euro

met vriendelijke groet,
Sander Hubert - klusbedrijfhubert
Reputatie 4
Badge +2
Goedemiddag Sander, welkom op het Zakelijk KPN Forum.

Ik help u graag verder. Er is geen specifieke update geweest om DTMF uit te schakelen.

De deskundige heeft het in zijn bericht over het softwarematig uitschakelen van DTMF door jouw mobiele provider. Zelf heeft u het over een update van de Experiabox. Dit zijn verschillende dingen. Begrijp ik het goed dat beide de oorzaak zouden kunnen zijn?

Ik wil graag kijken of er een andere update is geweest van uw abonnement/router.

Stuur mij een privébericht met daarin: Bedrijfsnaam, postcode/huisnummer en de laatste 3 cijfers van het IBAN nummer.

Indien uw mobiele provider ook KPN is, stuurt u dan ook de gegevens mee van het mobiel abonnement wat u hiervoor gebruikt.

Ik hoor graag van u.
alleen als er van uit het pand gebeld wordt naar de mobiel ontvangt het system het # signaal niet Moet je in dit geval op je mobiel de # intoetsen? Ja toch? Of begrijp ik het dan niet goed?

Je hebt nog niet aangegeven sinds wanneer dit probleem zich voordoet. Kun je me dat vertellen? Als dat vanaf 12 april zo is, controleer dan eens op je iPhone bij Instellingen -> Mobiel netwerk -> Opties mobiele data -> Schakel 4G in of daar een vinkje staat bij Gesprekken en data. Als dat het geval is, selecteer dan daar eens Alleen data. Ik ben benieuwd of het dan wel weer lukt om via # op je mobiel de deur te openen.


Justin je bent mijn HELD
Ik had het hier nooit gezocht maar je hebt gelijk als ik waar je aan geeft de instelling alleen op data zet werkt het systeem weer goed, zet ik deze op data en telefoon werkt het niet meer je bent mijn reddende engel en heb voor mij bespaart dat ik een nieuw system van 1000 euro heb moeten aanschaffen TOP TOP!!!☺

Reageer