Sticky

Help, mijn ISDN is gestopt! Wat nu?

  • 26 augustus 2019
  • 1 reactie
  • 447 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
  • Mark, Rick, Rashid, Mohammad, Leroy & Matthew
  • 39 reacties


Per 1 september is KPN gestopt met het aanbieden en ondersteunen van de ISDN techniek. Dit hebben wij vanaf medio 2017 via verschillende kanalen gecommuniceerd. Het kan natuurlijk zo zijn dat u dit gemist heeft en hierdoor telefonisch niet meer bereikbaar bent.

Wat nu?

Er zijn 2 pakketten die als alternatief voor de ISDN aansluiting gebruikt kunnen worden. KPN Kleinzakelijk of KPN EEN MKB. Beantwoord onderstaande vragen om te achterhalen welk pakket voor u het meest geschikt is:
  • Wilt u meer dan 2 (gelijktijdige) gesprekken?
  • Wilt u een keuzemenu?
  • Wilt u (intern) kunnen doorverbinden?
  • Hebt u een vast IP-adres nodig?
  • Hebt u beveiligingscamera’s?
  • Hebt u een externe server?
  • Hebt u een kassa systeem?
  • Hebt u een zakelijk service-level* nodig?
  • Gaat u uitbreiden in de toekomst?
  • Vast en Mobiel dezelfde bereikbaarheid?
Is het antwoord op een of meerdere van de bovenstaande vragen ‘JA’, dan is het KPN EEN MKB pakket geschikt voor u.
Kunt u alle bovenstaande vragen met een ‘NEE’ beantwoorden, dan is het KPN Kleinzakelijk pakket een gepast alternatief.

Wanneer u een keuze heeft gemaakt, is de volgende stap het controleren of uw huidige apparatuur geschikt is voor een VoIP/Internetverbinding. Als u apparatuur hebt welke een specifieke werking heeft (denk aan alarmsysteem, frankeermachine, melkrobot, fax, e.d.), neem dan eerst contact op met de leverancier om na te vragen of uw huidige apparatuur geschikt is voor een VoIP/Internetverbinding. Is de apparatuur niet geschikt, vraag dan naar de alternatieven.

Hebt u al deze informatie bij de hand, neem dan contact op met 0800-0502 (maandag t/m vrijdag, 09.00 - 17.30 uur). Een KPN adviseur zal de vervolgstappen met u doornemen.


* Betaalde premium service in geval van dienstonderbreking.


1 reactie

Reputatie 7
Badge +6
Goede uitleg, overigens mijn complimenten voor het goede handelen van KPN met het stopzetten van ISDN 🙂

Reageer