Beantwoord

ISDN geporteerd naar VoIP, nu voor KPN Meervoudig ISDN niet bereikbaar

  • 22 September 2017
  • 11 reacties
  • 554 keer bekeken

Hallo allen,

3 maanden geleden zijn wij van ISDN2 Tele2 overgestapt naar Redworks VoIP met behoud van het hoofdtelefoonnummer. Na de portering blijkt nu dat wij voor klanten die uitbellen met meervoudig ISDN van KPN niet bereikbaar zijn. Wij kunnen ze zelf wel bereiken.

Redworks geeft aan dat zij niet zoveel kunnen doen, dit omdat zij geen telefoonverkeer binnen krijgen en daarom ook geen issue aan kunnen maken. Zij vragen dan ook of de bellende partij(en) een issue aan kunnen maken bij hun provider. Komt naar ons idee erg knullig over, we hebben wel een leverancier gevonden die dit wil doen en als het goed is ook heeft gedaan. We willen dit echter zsm op gelost hebben, kan iemand hier ons bij helpen of adviseren?

Bedankt en groet,
Danny
icon

Beste antwoord door Rashid 25 September 2017, 10:34

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hi @Lithografen,

Welkom op het zakelijk forum van KPN!

Bedankt dat u dit probleem bij ons meldt. Het is een interessante topic die u hebt geopend. Ik heb niet direct een antwoord waardoor het komt dat uw klanten met een KPN ISDN lijn u niet kunnen bereiken. Begrijp ik goed dat dit bij Tele2 geen probleem was? Om dit zsm opgelost te krijgen moeten de klanten die dit probleem ervaren contact met ons opnemen. Vervolgens wordt er een onderzoek gestart om te achterhalen wat dit probleem veroorzaakt.
Hi @Rashid,

bedankt voor de welkom!

Het is zeker een interessante topic, echter wel een heel vervelende. Het mooie is, KPN analoog werkt perfect! Is er verder buiten de manier zoals je hier boven beschrijft nog een andere manier?
Reputatie 5
Badge +10
Graag gedaan @Lithografen.

Uiteraard is het vervelend wanneer je niet bereikbaar bent voor klanten. Een andere manier om dit opgelost te krijgen is dat Redworks VoIP gaat onderzoeken waarom inkomende gesprekken van meervoudig ISDN niet mogelijk zijn. De klanten van KPN kunnen zonder problemen uitbellen.

Op het moment dat er meerdere telefoonnummers niet bereikbaar zijn voor onze klanten dan zou er ergens technisch niet in orde zijn. In deze situatie betreft het slechts alleen uw telefoonnummer dat niet bereikbaar is. Ik stel voor dat Redworks VoIP gaat onderzoeken of er geen blokkering zit op inkomende oproepen van meervoudig ISDN oproepen van KPN.
Beste @Rashid,

met blokkering bedoel je dan op hun gehele systeem? Zij zeggen zelf dat er geen verkeer binnen komt en ze er daarom niks mee kunnen. Alle problemen zijn gekomen na de portering, is er geen kans dat de portering aan de kant van KPN niet goed is uitgevoerd?
Reputatie 5
Badge +10
@Lithografen,

Met blokkering bedoel ik inderdaad in het systeem van Redworks VoIP. Ik weet dit uiteraard niet zeker maar Redworks VoIP kan dit onderzoeken en u meer duidelijkheid geven. Het komt namelijk wel vaker voor dat na een portering issues ontstaan. Eventueel kunt u ook contact opnemen met Tele2. Aangezien u van Tele2 naar Redworks VoIP bent overgestapt heeft KPN niks te maken met de portering.
Beste @Rashid,

met de portering misschien niet, maar de routing zal toch wel aan gepast moeten worden. Vanmorgen weer een klant die ons vaste nummer niet kan bellen met hun KPN Telfort ISDN verbinding. Die nummer komt niet binnen op het doorgeven tijdstip bij Redworks VoIP, kan dan toch niet anders dat er bij KPN iets verkeerd staat. Dat porteren issues geeft is helaas duidelijk.
Reputatie 7
Badge +11
Hallo @Lithografen,
Rashid is inmiddels vrij, ik denk graag mee om u sneller van een reactie te voorzien.

Hopelijk neemt Redworks VoIP het probleem voor u in onderzoek. Het is namelijk vermoedelijk een probleem in de inkomende routering en niet in de uitgaande routering. De inkomende routering zit op het platform van Redworks VoIP. Indien Redworks VoIP tot de conclusie komt dat alle Redworks VoIP nummers onbereikbaar zijn voor (KPN) ISDN aansluitingen, wordt KPN aangestuurd om de uitgaande routering op ISDN te onderzoeken. Voor 1 aansluiting kan de oorzaak niet zitten in de uitgaande routering.

Gezien u geen KPN klant bent, kan KPN geen ticket/probleem/onderzoek voor u registreren en dient u altijd contact op te nemen met uw eigen provider.
Beste @Tim,

bedankt voor je reactie. Vandaag aan wat touwtjes getrokken en Redworks is druk doende om uit te zoeken wat er aan de hand. Hopelijk snel opgelost. Uiteraard laat ik nog weten wat er precies aan de hand was.
Reputatie 7
Badge +11
Goedemorgen @Lithografen,
Fijn om te horen dat je met de nodige druk Redworks aan het werk hebt gekregen! Wij zijn absoluut benieuwd of ze de oorzaak snel weten vinden en zien graag je bericht over het vervolg.
Beste @Tim & @Rashid,

problemen zijn opgelost. Wat ik heb begrepen is dat BT de routering heeft aangepast. Dit is wat KPN tenminste heeft kunnen zien. Bedankt voor jullie hulp!
Reputatie 7
Badge +11
Hi @Lithografen, wat fijn dat de oorzaak is gevonden en opgelost! Blij dat jullie weer voor iedereen bereikbaar zijn. Bedankt voor uw terugkoppeling op het forum 🙂
Het topic markeer ik als beantwoord/opgelost!

Reageer