ISDN (waarschijnlijk) niet meer aanwezig op de lijn

  • 20 September 2017
  • 5 reacties
  • 136 keer bekeken

Sinds vanmiddag is onze ISDN verbinding "dood", de LEDs op de NT1 staan uit en de NT1 vervangen voor 2 oudere NT1 kastjes werkt ook niet

Heb al gebeld naar 0800-0403 maar er schijnt een storing the zijn die ervoor zorgt dat de technische info niet op te vragen is bij een klantnummer... dus daar kom je ook niet verder mee

ADSL op dezelfde lijn doet het nog prima (en nee het ligt niet aan het filter), dus het ligt dan ook niet aan de lijn zelf

Wat kan ik nu nog doen want morgen hebben ze de telefoon weer nodig in het bedrijf!

Ik weet dat ISDN stopt per 1-9-2019 maar dit is wel erg snel!?!

5 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Goedemorgen @mt17,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!

Wat ontzettend naar om te lezen dat de ISDN 'dood' is en de apparatuur helemaal niks doet! Dat is natuurlijk niet de bedoeling 😔

Ik kijk graag wat ik kan doen om het probleem zo snel als mogelijk op te lossen. Wilt u mij in een privébericht uw vaste telefoonnummer, postcode en huisnummer, naam van het bedrijf en de laatste 4 cijfers van de IBAN sturen?

Bij een storing hebben we vaak een mogelijkheid om een telefoonnummer tijdelijk door te schakelen, zodat er toch telefoontjes ontvangen kunnen worden. Ik onderzoek of een doorschakeling in dit geval ook mogelijk is, mochten we het probleem niet direct op kunnen lossen. Graag ontvang ik ook direct een telefoonnummer waar de gesprekken eventueel naar doorgeschakeld mogen worden 😉
Hi Rick

Gisteravond laat (had ik toestemming voor gegeven ;)) ben ik nog gebeld door KPN dat ze weer technisch in het systeem konden komen en dat de meting uitwees dat het probleem bij KPN zelf lag. Ze zouden het vanmiddag fixen maar sinds vanochtend staat er weer een ISDN signaal op de lijn en werkt alles weer!

Dus ik (en de praktijk) zijn blij dat het toch snel is opgepakt en opgelost!

Wat me wel opvalt is dat mijnkpn totaal geen mogelijkheid geeft op zelf een doorschakeling te regelen, eigelijk is er niets in te stellen wat anno nu toch vrij normaal is geworden bij de meeste telco's en voip providers
Reputatie 7
Badge +6
Wat goed om te lezen dat het gisteravond laat opgelost kon worden en dat u weer volledig bereikbaar bent 😁 Dat is natuurlijk het allerbelangrijkste.

Ik ben met u eens dat de mogelijkheden om bijvoorbeeld zelf een doorschakeling in te stellen via MijnKPN op dit moment erg beperkt zijn. In dit geval komt dat ook deels door het feit dat u een ISDN aansluiting heeft. Daar zijn dergelijke wijzigingen technisch gezien lastig in te stellen op afstand. Bij onze VOIP (Voice Over IP) pakketten is een doorschakeling bijvoorbeeld wel op afstand in te stellen. Nu ben ik eigenlijk direct benieuwd, is het een bewuste keus dat u de ISDN nog heeft of is er nog nooit gekeken naar de mogelijkheden voor een VOIP oplossing?
Verwachte al zoiets vanwege de ISDN infra dat er weinig online te doen is

De keus voor behoud van ISDN zijn een aantal keuzes, vanwege 3 (oude) PSTN pinautomatten, 5 telefoonnummers en als belangrijkste de STABILITEIT van ISDN, nooit grote problemen mee gehad!

Dus onder de streep ben ik goedkoper uit met ISDN, klinkt gek maar het is zo.

Eind 2018 gaan we zowiezo over omdat de oude pin automatten dan niet meer voldoen en moeten worden vervangen, een goed moment dan om alles aan te pakken

Ik heb al gebeld met KPN om de boel om te zetten naar een alles in 1 (of KPN ÉÉN) maar zelfs daar ben ik veel duurder uit dan wat we nu betalen?! Was niet echt een motivatie om over te stappen!

Op dit moment ligt mijn voorkeur voor internet van Ziggo en zelf Voip te regelen, puur vanwege prijs en (upload) snelheid voor online backup 's nachts. Ik weet dat dit de meest instabiele connectie zal zijn, maarja de systeembeheer is "gratis" 🙄
Reputatie 7
Badge +6
Hi @mt17,

Bedankt voor uw toelichting!
De keuze voor het behoud van ISDN kan ik inderdaad voorstellen. Het is en blijft een hele stabiele verbinding. En als daarbij komt dat u onder de streep dan ook nog voordeliger uit bent, dan had ik hoogstwaarschijnlijk dezelfde keus gemaakt.

Eind 2018 is absoluut het goede moment om alles aan te pakken. U heeft wellicht ook vernomen dat in 2019 de ISDN aansluitingen helemaal verdwijnen, dus daar bent u dan dus al op voorbereid. Ik vind het jammer dat wij u geen aantrekkelijke aanbieding hebben kunnen doen voor VOIP.

Ik hoop van harte dat u, tegen de tijd dat alles aangepakt gaat worden, ons nog een kans geeft om een mooi aanbod te doen. Natuurlijk wil ik het liefste dat u bij ons blijft, dus daar zet ik mij dan ook graag voor in.

Mocht u overigens nog andere vragen hebt, geef maar een gil. Ik help u graag verder!

Ik wens u alvast een goed weekend 😁

Reageer