Vraag

keuzemenu vaste telefoon

  • 12 August 2015
  • 1 reactie
  • 1886 keer bekeken

Ik heb tijdelijk nodig een keuzemenu op mijn vaste telefoon isdn/adsl. Een telefooncentrale is een te dure optie. Is er een andere oplossing.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +11
Hallo TFPiso,

Welkom bij de Zakelijke Community van KPN. :D

Mijn persoonlijke ervaring en kennis van keuzemenu's is vrij gering, maar uiteraard denk ik graag met u mee. Voor zover ik weet zijn er 2 mogelijke situaties om een keuzemenu te realiseren.

1. Bij analoge lijnen is alleen een hardwarematige oplossing mogelijk, zoals een andere telefooncentrale, automatische telefoonbeantwoorder of telefoniste.

2. Bij digitale lijnen zijn de mogelijkheden bijna eindeloos en kan een virtuele centrale gebruikt worden (software op een server/computer of in de cloud).

Aangezien het voor u tijdelijk is, zou u kunnen overwegen om een VoIP dienst af te nemen met een nieuw telefoonnummer bij een aanbieder die de facaliteit levert om een eigen keuzemenu in te stellen. Vervolgens kunt u uw telefoonnummer doorschakelen naar dit nieuwe telefoonnummer. Meteen een 1-jarig contract bij deze aanbieder is uiteraard niet handig, er zitten vast ook aanbieders tussen waar maandelijks opgezegd kan worden.

Bij KPN is dit mogelijk met KPN ÉÉN, maar dit betreft dus wel een nieuwe aansluiting met een contract. Op lange termijn is dit voor u welllicht een interessante optie.

Hopelijk heeft u iets aan mijn informatie of leest een forum gebruiker mee die advies kan geven.

Reageer