Vraag

Klacht: geen hulp na ongeoorloofde ongevraagd opzegging vaste telefoonlijn

  • 9 mei 2017
  • 5 reacties
  • 193 keer bekeken

De klant is al + 30 klant bij jullie (klein zakelijk afhankelijk d.m.v. klandizie)
en kreeg pardoes via een brief te horen dat haar vaste telefoonlijn nr. is
over gegaan naar een andere provider.


Deze brief kwam weken later pas aan na de opzegging wat wij niet ingang hebben gezegd!?

Na binnenkomst van deze brief is er gelijk de volgende dag contact gezocht
om kenbaar te maken bij jullie wij hier niet om gevraagd hebben en dit niet zelf hebben geregeld (digibeet 60+)
na tig keer bellen (met o.a.: marieke, simon, daniek sabrina. jevan) via jullie zakelijke service nr. en met chaif kpn winkel en ikzelf naderhand met anista en langer met ibrassy
maar zijn we nog niks verder.

onze vragen waren o.a.:
1. wie heeft het opgezegd
2. bij welke provider zit ze nu (geen bericht ontvangen of iets zelf ongevraagd)
vindt het persoonlijk onbegrijpelijk dat hier geen registratie/informatie over bekend is.
3. hoe kunnen we de oude situatie in ere terug herstellen.

volgens jullie service desk is het tel.nr. geporteerd en al 2-3 weken actief bij de nieuwe provider. maar welke?

blijkbaar kan (mogelijk) jan en alleman iemand anders zijn contract opzeggen zonder dat hier een registratie van is.


Oh en op een contactformulier is na +9 dagen ook niet gereageerd.
bij het na bellen met andere providers over dit probleem gaf budget telefoon
aan dat mijn huidige provider geregistreerd staat. Zij hebben een directe inzage bij moment opnamen vanuit hun systeem dat de current provider KPN is? Dit door anoniem met hun te bellen daarom te vragen dmv. tel en postcode huisnr.

Wat kunt u voor deze +30 oude klant betekenen die tegen zijn wil ex klant is gemaakt?

5 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Vervelend dat dit gebeurd is, het is natuurlijk niet de bedoeling dat het abonnement spontaan wordt opgezegd.

Kan je het klantnummer aan je profiel toevoegen zodat een KPN medewerker inzage krijgt tot de situatie?
Reputatie 5
Badge +10
Hi oude-kpnklant,

Welkom op het zakelijk KPN forum! :D

Ik kan mij goed voorstellen dat dit geen prettige situatie is! Uiteraard help ik u graag met het oplossen van dit probleem. Wilt u mij in een privé bericht uw postcode+huisnummer, klantnummer en telefoonnummer waarop u niet meer bereikbaar bent sturen?

Uw probleem komt me bekend voor. Ik wijs u erop om rekening te houden met een mogelijke lijnkaping. Lijnkaping is het omzetten van een telefoon- en/of internetaansluiting naar een andere provider, zonder dat u daar als klant voorafgaand toestemming voor hebt gegeven.

Ben u onlangs gebeld door iemand die zich voordeed als een medewerker van KPN? Er werd een aanbieding gedaan om voordelig te bellen. In dat geval dient u rekening te houden met Slamming. Slamming is de overname van een telefoonaansluiting naar een andere Telecomaanbieder (Telco), zonder dat u daar als klant uitdrukkelijk voorafgaand toestemming voor hebt gegeven.
SjorsK en Rashid alvast Bedankt voor de reaktie (aan Rashid zie mail )

het loopt nu nog via jullie zakelijke service desk details zal ik later nog mogelijk hier posten.
het is in ieder geval zo maar mogelijk hier in Nederland je lijn over te nemen
onder valse voorwendselen en als je het terug wilt halen dan zijn alle kosten voor jou.
Reputatie 5
Badge +10
Hi @oude-kpnklant,

Bedankt voor uw privé bericht! k was al bang dat het een lijnkaping betreft. Er zijn bedrijven die consumenten op deze manier benaderen en vervolgens verleiden tot een overstap. Goed om te lezen dat er actie is ondernomen om uw verbinding te herstellen. Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt.

We houden contact!
Reputatie 5
Badge +10
Goedendag @oude-kpnklant

We hebben vorige week voor het laatst contact gehad. Ik ben erg benieuwd of er inmiddels ontwikkelingen zijn omtrent de lijnkaping?

Reageer