Vraag

Lijnkaping

  • 20 november 2016
  • 3 reacties
  • 1148 keer bekeken

Badge
Op vrijdag 18-11-2016 hadden wij ineens geen internet en telefonie meer, Wij beschikken hier over het zakelijk Internet & Bellen abonnement bij KPN.

Om 11.00 meteen gebeld, Zou voor 14.00 terug gebeld worden. Om 14.05 zelf maar weer gebeld. Tussen 14.00 en 16.00 zou er een monteur komen.
Om 16.15 zelf gebeld.. nog geen monteur. Zou hooguit nog een half uur duren dat de monteur langs zou komen.

Om 16.25 een belletje van de monteur. Mijnheer, ik heb opdracht gekregen van Vertsatel (Tele2) om uw lijn om te zetten.
Uitgelegd aan de monteur dat ik absoluut geen Tele2 aansluiting had aangevraagd, maar degenen die hierboven wonen (die wel op hetzelfde ISRA punt zijn aangesloten) die aanvraag hadden gedaan.
Monteur vertelde dat hij dit niet zomaar weer kon wijzigen.
Uitgelegd dat wij onze boterham moeten verdienen met Internet en bellen.
Toen heeft de monteur e.e.a. maar weer hersteld.

Hierna een belletje van KPN: Mijnheer, is het probleem opgelost ?

Ja.. zeker, maar ik wil er wel zeker van zijn dat dit niet weer gaat gebeuren, was mijn antwoord.
De dame van KPN, verzekerde me dat het absoluut niet weer zou gebeuren en dat het dus om een z.g.n. lijnkaping ging, maar zij direct dit in het systeem zou zetten.
Er moest wel een heeeeeeeeeeeeeeel erg dom iemand aan de slag gaan als dit weer zou gebeuren... maar die werkten niet bij KPN zei ze lachend.

Op zondagmiddag kreeg ik tot mijn grote verbazing via What's app een berichtje van de bewoners van het appartement boven mijn kantoor (welke dus de Tele2 aansluiting moeten krijgen).
Ze hadden geen KPN verbinding meer, en ook op mijn Wifi konden ze niet inloggen.

Ik met spoed naar kantoor gereden.. Kan het financieel niet hebben dat ik maandag weer geen boterhammetje kan verdienen.
Gebeld met 0800-0410, Na bijna een uur in de wacht te hebben gestaan werd mij doodleuk verteld dat ze het door zouden zetten, maar dat er op zijn vroegst maandagochtend pas een monteur aangestuurd zou kunnen worden.
Mijn abonnement heeft een service met een downtijd van max. 8 uur (op werkdagen).
Nou die 8 uur hebben jullie vrijdag al gebruikt was mijn antwoord, er moet toch wel een mogelijkheid zijn om vandaag een monteur (waakdienst of whatever) aan te sturen ??
Nee, absoluut niet mijnheer, dat is niet mogelijk, die werken niet op zondag voor het abonnement wat u heeft.

Ik kan het in het systeem zetten, maar u wordt echt niet eerder geholpen dan maandagochtend 08.00 op zijn vroegst.

Dit kan toch niet waar zijn ?? Wat kan ik hieraan doen... en bovenal .... Vrijdag heeft mijn bedrijf al genoeg gekost (personeel en ikzelf dat NIETS kan doen zonder internet en telefonie). Het kan toch niet zo zijn dat ik maandag weer het personeel de hele dag maar kan laten wachten ??

3 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Goedemorgen, welkom op het Zakelijk KPN Forum. Ik lees net uw verhaal hierboven en kan me de frustratie dan ook goed voorstellen. Natuurlijk wilt u als bedrijf niet zonder diensten zitten, zeker als uw omzet daar afhankelijk van is. Een lijnkaping is een vervelend iets, waar wij als KPN weinig anders tegen kunnen doen dan met spoed herstellen. Het liefst houden wij alle lijnkapingen direct tegen tot nader onderzoek, maar de wetgeving laat dat niet toe. Als een ander telecombedrijf de lijn over wil nemen, kunnen wij dat niet tegenhouden. Vandaar dus ook 'kaping'.
Dan nu naar een oplossing voor het probleem! Want uiteindelijk is het de bedoeling dat dit niet meer gebeurt en dat u niet zonder diensten komt te zitten. Om dit zo snel mogelijk te kunnen oppakken heb ik uw bedrijfsgegevens nodig. Zou u in een privébericht mij de postcode, huisnummer en volledige bedrijfsnaam willen sturen? Dan ga ik aan de slag.
Badge
Heb je een privébericht gestuurd.
Reputatie 5
Badge +5
Ik ben blij dat het opgelost is en dat jij weer kan focussen op je onderneming. Mocht je weer eens vragen hebben weet je mij hier te vinden. 😉

Reageer