Beantwoord

Ongewenste contractbeeindiging en ISDN-afrekening

  • 4 February 2016
  • 11 reacties
  • 586 keer bekeken

Wat een ellende: Belvoordeelnederland.nl belooft in december 2015 lagere abonnements- en belkosten.We checken dit nog uitgebreid op de betreffende website. Letterlijk: "Wij nemen de factuurrelatie over" en "Wij nemen alleen de facturatie over". Zoals carrier preselect. Krijgen we begin januari van KPN een brief dat het contract met de vaste telefoonaansluiting is overgenomen. Wij direct gebeld (wordt ook bevestigd door de gesprekslog van KPN Klantenservice) dat dit NIET de bedoeling is. En gezegd dat het bovendie raar is dat we deze brief van KPN Consumentenmarkt ontvangen terwijl we al sinds 1989 zakelijke klant zijn. De KPN-medewerker stelt ons gerust en zegt iets als "Belvoordeelnederland.nl werkt inderdaad met KPN". Krijgen we vandaag een KPN-factuur van euro 1.081,25!!! Zomaar uit het niets. Maar los daarvan: we wilden helemaal niet weg bij KPN, alleen de facturatie zou vanwege inkoopvoordeel van Belvoordeelnederland.nl wordt overgenomen. Wij zoeken een constructieve oplossing: 1) blijven bij KPN en 2) geen afkoopsom (ISDN overigens als sinds circa 1998!).
icon

Beste antwoord door Teleurgesteld 15 February 2016, 17:17

Bekijk origineel

11 reacties

https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Vast-bellen/Ongewenste-contractbeeindiging-en-ISDN-afrekening/m-p/6767#M263https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1656 schreef op https:///t5/Vast-bellen/Ongewenste-contractbeeindiging-en-ISDN-afrekening/m-p/6766#M262Tim, klopt het dat ik nog geen privébericht van je heb ontvangen als ik op die link klik?

 Dat klopt, sorry! Er kwam even iets tussendoor Verlegen smileySmiley Knipoog

U heeft mijn bericht nu ontvangen.

 Wat geweldig dat jullie zo snel op mijn teleurstelling hebben gereageerd, dat we die vreselijke Belvoordeelnederland.nl weer konden verlaten en op een prima manier weer bij KPN konden terugkeren! Tim, superbedankt voor de superbegeleiding!
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Vast-bellen/Ongewenste-contractbeeindiging-en-ISDN-afrekening/m-p/6669#M241Beste Teleurgesteld,

Er is de mogelijkheid om terug te gaan naar KPN zodat de afkoopsom komt te vervallen. Het punt is alleen dat u mogelijk een afkoopsom krijgt van uw nieuwe provider. Daarom is het belangrijk dat de officiele klachtenprocedure wordt doorlopen zodat de nieuwe provider de gelegenheid heeft om de klacht goed op te lossen.

Als u niet binnen 5 werkdagen wordt geholpen met uw klacht, kan er een klacht bij KPN worden ingediend. U kunt ook een klacht indienden bij ACM.

 Beste Tim,

Wat een geweldig bericht. Hiervan maken we graag gebruik. Zeg maar wat de vervolgstappen zijn die we naar jullie toe moeten nemen. We gaan nu ook meteen contact opnemen met Belvoordeelnederland.nl! Nogmaals ontzettend bedankt!
Reputatie 7
Badge +11
Beste Teleurgesteld,

Ik begrijp heel goed dat u teleurgesteld bent. Waarschijnlijk in zowel KPN als uw nieuwe provider. Aangezien voor zakelijke abonnementen jaarcontracten worden aangehouden heeft u een afkoopsom ontvangen voor de resterende maanden van uw contract bij KPN. Ik snap dat dit gezien de hoogte van de factuur een zeer onaangename verrassing voor u is!

Uw nieuwe provider is verantwoordelijk voor het oplossen van uw klacht. Deze heeft geen carrier preselect dienst geleverd zoals u verwachtte maar de telefoonlijn wel letterlijk "overgenomen". Bij een storing of vragen kunt u nu namelijk geen contact meer opnemen met KPN en kunt u alleen aankloppen bij uw nieuwe provider. KPN mag de order niet annuleren of terug draaien i.v.m. wet- en regelgeving. In alle gevallen dient de nieuwe aanbieder medewerking te verlenen. Bijvoorbeeld wanneer u terug gaat naar KPN, deze provider geen afkoopsom in rekening brengt.

Heeft u een klachtenprocedure doorlopen bij uw nieuwe provider? Zo ja, wat is hiervan de uitkomst?
Reputatie 7
Badge +11
Beste Teleurgesteld,

Er is de mogelijkheid om terug te gaan naar KPN zodat de afkoopsom komt te vervallen. Het punt is alleen dat u mogelijk een afkoopsom krijgt van uw nieuwe provider. Daarom is het belangrijk dat de officiele klachtenprocedure wordt doorlopen zodat de nieuwe provider de gelegenheid heeft om de klacht goed op te lossen.

Als u niet binnen 5 werkdagen wordt geholpen met uw klacht, kan er een klacht bij KPN worden ingediend. U kunt ook een klacht indienden bij ACM.
Reputatie 7
Badge +11
Beste Teleurgesteld,

Heel veel succes, ik hoop dat u tot een oplossing kunt komen!
Reputatie 7
Badge +11
Beste Teleurgesteld,

Fijn om te lezen dat de provider wil mee werken aan een herstelorder! :D

Graag help ik u om de herstelorder in orde te maken, Ik vraag een specialist om uw abonnement te herstellen. Hiervoor zijn uw gegevens nodig, kunt u reageren op mijn privébericht?

PS. U kunt contact opnemen met de telefonische afdeling verkoop op 0800-0403, optie 1, optie 1. Voornamelijk ter informatie voor andere gebruikers die meelezen en (ook) een herstelorder wensen te realiseren.
Reputatie 7
Badge +11
Teleurgesteld schreef op 12 feb '16 om 10:05u

Tim, klopt het dat ik nog geen privébericht van je heb ontvangen als ik op die link klik?

 

Dat klopt, sorry! Er kwam even iets tussendoor :$;)

U heeft mijn bericht nu ontvangen.
Reputatie 7
Badge +11
Heel graag gedaan! :D
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Vast-bellen/Ongewenste-contractbeeindiging-en-ISDN-afrekening/m-p/6661#M239Beste Teleurgesteld,

Ik begrijp heel goed dat u teleurgesteld bent. Waarschijnlijk in zowel KPN als uw nieuwe provider. Aangezien voor zakelijke abonnementen jaarcontracten worden aangehouden heeft u een afkoopsom ontvangen voor de resterende maanden van uw contract bij KPN. Ik snap dat dit gezien de hoogte van de factuur een zeer onaangename verrassing voor u is!

Uw nieuwe provider is verantwoordelijk voor het oplossen van uw klacht. Deze heeft geen carrier preselect dienst geleverd zoals u verwachtte maar de telefoonlijn wel letterlijk "overgenomen". Bij een storing of vragen kunt u nu namelijk geen contact meer opnemen met KPN en kunt u alleen aankloppen bij uw nieuwe provider. KPN mag de order niet annuleren of terug draaien i.v.m. wet- en regelgeving. In alle gevallen dient de nieuwe aanbieder medewerking te verlenen. Bijvoorbeeld wanneer u terug gaat naar KPN, deze provider geen afkoopsom in rekening brengt.

Heeft u een klachtenprocedure doorlopen bij uw nieuwe provider? Zo ja, wat is hiervan de uitkomst?

 Beste Tim,

We willen graag zsm terug naar KPN. We hebben ook maar 1 maand opzegtermijn bij Belvoordeelnederland. We stellen liever een andere oplossing voor dan een tijdrovende klachtenprocedure bij dit bedrijf: kan KPN omdat we nooit hadden willen weggaan de ISDN-afrekening crediteren als we direct terugkomen?
Beste Tim,

Vandaag ontvingen we dit (gelukkig positieve) bericht van Belvoordeelnederland.nl in verband met een herstelorder die wij bij KPN willen indienen: "Geachte mevrouw [naam], Ik heb u zojuist telefonisch gesproken met betrekking tot uw abonnement bij ons. U maakt gebruik van onze WLR abonnementsdiensten. Dit houdt in dat u per direct een porteringsverzoek kunt indienen bij de KPN om de lijnen weer over te nemen, wij zullen deze dan goedkeuren. Hiervoor zullen wij geen afkoopsom opmaken voor u. Wij vragen u vriendelijk ons op de hoogte te brengen van de uitporteerdatum zodat wij het administratief kunnen opzeggen en u geen facturen meer van ons ontvangt." Tim, kun jij deze herstelorder in orde maken voor ons of aangeven wat wij moeten doen? Dan is dit hopelijk zo snel mogelijk achter de rug. Alvast dank.
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Vast-bellen/Ongewenste-contractbeeindiging-en-ISDN-afrekening/m-p/6765#M261Beste Teleurgesteld,

Fijn om te lezen dat de provider wil mee werken aan een herstelorder! Smiley Vrolijk

Graag help ik u om de herstelorder in orde te maken, Ik vraag een specialist om uw abonnement te herstellen. Hiervoor zijn uw gegevens nodig, kunt u reageren op mijn https:///t5/notes/privatenotespage/?

PS. U kunt contact opnemen met de telefonische afdeling verkoop op 0800-0403, optie 1, optie 1. Voornamelijk ter informatie voor andere gebruikers die meelezen en (ook) een herstelorder wensen te realiseren.

 Tim, klopt het dat ik nog geen privébericht van je heb ontvangen als ik op die link klik?

Reageer