Beantwoord

opzeggen isdn afkoopsom?

  • 20 January 2016
  • 12 reacties
  • 1008 keer bekeken

  • Starter
  • 4 reacties
Geachte KPN,

Ik heb vorige week gebeld met kpn service met de mededeling dat wij na jaren vaste klant van ons ISDN abonnement af willen en willen overstappen naar een ander bedrijf. Geen probleem maar toen zei die persoon dat ik wel tot en met augustus moet betalen.(afkoopsom) Ik zei waarom hij refereerde aan de algemene voorwaarden, ik heb die opgezocht en in mijn contract wat in 2003 met jullie heb afgesproken staat een opzegtermijn van een maand, aangezien ik mij jaren netjes aan dat contract hebt gehouden en altijd netjes op tijd jullie hebt betaald, verwacht ik dit ook van jullie, lijkt me niet meer als billijk. Graag zou ik een nette oplossing van jullie ontvangen? Maar om nog zoveel geld te gaan betalen voor iets wat ik niet meer nodig hebt vind ik echt ongehoord.

Ook heb ik vorige week een klacht gestuurd via kpn site maar tot op heden geen antwoord mogen ontvangen.
icon

Beste antwoord door Raul 21 January 2016, 11:11

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Hi @RPMA,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!

Wat naar om te lezen dat u voor een andere provider gaat kiezen :(
Overigens is het tegenwoordig zo dat er andere voorwaarden gelden met betrekking tot de opzegging van bijvoorbeeld een ISDN abonnement. U reageert namelijk ook op een behoorlijk oud topic. Natuurlijk kijk ik graag met u naar uw situatie (en die van uw werkgever) en een passende oplossing.

Wilt u mij in een privébericht een omschrijving van uw situatie geven? En wilt u daarnaast uw postcode en huisnummer, naam van de contractant, uw klantnummer en de laatste 4 cijfers van de IBAN sturen?
Als ik bovenstaand relaas lees, dan word ik al kotsmisselijk van de houding van KPN.
Dit gegeven in combinatie met de huidige tariefsverhoging sterken mij in de keuze om een andere maatschappij uit te kiezen voor mijn verbindingen. Tevens zal ik bij mijn werkgever hetzelfde gaan doen.
😠
Dag Gerard, uiteraard had ik dit graag samen met u willen oplossen. Ik heb helaas zelf niet de bevoegdheid om een eindoordeel in deze zaak te vellen. Dat kan alleen de afdeling die over de contracten gaat. Ik heb deze zaak daarom, namens u, overgedragen aan de klachtenafdeling. Zij streven er naar om dit binnen twee weken in behandeling te nemen en dan zal een klachtbehandelaar contact met u opnemen. Let op: er wordt altijd gebeld met een afgeschermd nummer. Houdt uw mobiel de komende tijd dus extra in de gaten. Mocht ik nog iets anders voor u kunnen betekenen, dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Raul
Nee het contract is na 2013 niet overgegaan naar zakelijk, maar is al vanaf 2003 zakelijk.

gr Gerard
Hoi Raul,

De voorwaarden die ik gestuurd hebt zijn degene waar ik akkoord voor heb gegeven in 2003, ik hoor graag van je, en hoop op een nette oplossing van KPN.

Gr Gerard
Dank voor de mail, Gerard. Ik zie staan wat u bedoelde, maar dat zijn volgens mij algemene voorwaarden die horen bij een consumentenabonnement. Mijn juridische kennis is niet heel verreikend, maar volgens mij zijn de algemene voorwaarden voor de zakelijke markt, zoals ik die u via de link op het forum meestuurde, hier van toepassing. Is het contract ooit van een consumentenabonnement naar een zakelijk abonnement overgegaan na 2013? Ik zal in ieder geval eens navraag voor u doen, hoe het nu zit. Ik kom er dan weer bij u op terug.

Met vriendelijke groet,

Raul.
Hoi raul,

Ik kan je geen screenshot mailen dat gaat niet via deze weg waar kan ik het naar toe mailen?

gr Gerard
Ik begrijp dat u hier niet gelukkig mee bent, Gerard. Ik kan er helaas weinig anders van maken. Voor de stilzwijgende verlengingen wordt geen handtekening vereist en er wijzigt ook niets verder dan de contractsduur. Mocht er in uw oorspronkelijke contract sprake zijn van een maandelijkse opzegtermijn, dan zie ik daar graag een screenshot of iets dergelijks van terug in mijn privéberichten.

Met vriendelijke groet,

Raul
Beste Raul,

Dat is geen goed nieuws en ook een uitleg waar ik het zeker niet mee eens ben, zie het contract wat ik toendertijd heb afgesloten daarna nooit meer iets getekend bij jullie ook niet geinformeerd over wijzigingen. Ik ben van mening dat ik een maand opzegtermijn heb zie algemene voorwaarden contract, ik zal dat aan je prive mailen als het lukt. gr Gerard
Dag Me, bedankt voor de gegevens. Ik heb helaas geen goed bericht. Wanneer u nu overstapt naar een andere provider of opzegt, krijgt u inderdaad te maken met een afkoopsom. Wij hanteren bij de beëindiging van uw zakelijke abonnement een opzegtermijn van 3 maanden. Opzeggen van het contract moet minimaal 3 maanden voor einde contractdatum plaatsvinden. Zegt u na het verstrijken van de opzegtermijn van 3 maanden op, dan wordt uw contract stilzwijgend verlengd met 1 jaar en betaalt u in de vorm van een afkoopsom de abonnementskosten over de resterende periode van het nieuwe contract. Uw contract loopt af op 6 augustus 2016. Dus u kunt pas iets voor 6 mei opzeggen, om zonder afkoopsom te kunnen vertrekken. De algemene voorwaarden die op uw abonnement van toepassing zijn vindt u hier. Mocht ik verder iets voor u kunnen betekenen, dan hoor ik het graag van u.
Heb zojuist te kennen gegeven via 08000403  dat ik mijn ISDN abbonnement wil opzeggen. De KPN vrouw vertelde mij dat ik nog wel tot en met 4 april 2017 aan het contract vast zit! Ik had namelijk voor 4 januari 2016 op moeten zeggen en dan had ik tot 4 april 2016 door moeten betalen (3 maanden). Maar ik heb nu 21 januari 2016 opgezegd en zit dan nog tot 4 april 2017 aan het contract vast.  Het was alsof ik een klap in mijn gezicht kreeg. Ik heb al sinds 2000 het ISDN contract en het is altijd stilzwijgend verlengd. Altijd trouw betaald. Nu dan de mededling dat ik nog tot 4 april 2017 aan het contract vast zit. HEEL VERVELEND.
Goedemorgen Me, en van harte welkom op het forum! Ik begrijp dat de mededeling van de medewerker als een onaangename verrassing kwam. U zegt hierover een klacht te hebben verstuurd via de website en daar nog geen reactie op gekregen heeft. Het kan inderdaad een hele tijd duren voordat een klacht via de website in behandeling genomen kan worden. U kunt dat afwachten, maar ik kan ook voor u nagaan hoe de vork in de steel zit. Zou u mij in dat geval de naam van de contractant, postcode en huisnummer in een privébericht willen sturen? Ik help u graag.

Reageer