Vraag

Porteringsverzoek

  • 15 May 2017
  • 7 reacties
  • 1045 keer bekeken

Beste,

We hebben ons contract mbt de abonnementskosten opgezegd bij Voordeelregeling. Nu hebben we van hen bericht ontvangen dat we bij de nieuwe aanbieden, in dit geval jullie KPN, een porteringsverzoek moeten indienen om de lijnen over te nemen. Zij zullen deze dan goedkeuren. We moeten hen daarna op de hoogte stellen van de exacte uitporteerdatum zodat zij het administratief af kunnen handelen.

Graag zou ik hierover contact met jullie hebben, maar als ik nu bel is er een wachttijd van meer dan 8 minuten. Daar kan ik niet op wachten. Kunnen jullie ons bellen op nummer 013-5081231 om dit te regelen? We hebben al een klantnummer bij jullie: ***.***.065. Zie ook op de factuur dat wij ook van jullie abonnementskosten in rekening gebracht krijgen?

Hoor graag van jullie.

Vriendelijke groet,

Audrey de Louw
Neskrid BV

7 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Goedenavond Audrey de Louw,

Welkom op het zakelijk forum van KPN! Excuses voor de late reactie.

Ik ben erg benieuwd of u inmiddels al contact met ons heeft gehad met ons telefonische klantenservice?
Het telefoonnummer dat u geeft zit al bij KPN en hoeft niet vrijgegeven te worden door Voordeelregeling. Het enige dat u hoeft te doen is uw contract bij hen opzeggen. Als ik de algemene voorwaarden van Voordeelregeling lees, dan is het mogelijk te allen tijde mogelijk om kosteloos uw abonnement op te zeggen.

Morgen zal ik bellen met afdelingen die hier meer over weten. Vanavond zijn zij helaas niet meer aanwezig.
Dank je Rashid,

Volgens Voordeelregeling moesten we eerst een porteringsverzoek bij KPN doen. Z|ie hier de tekst die ik van hen kreeg:

"Wij betreuren het ten zeerste dat u ons gaat verlaten als klant. U maakt gebruik van onze WLR abonnementsdiensten met een opzegtermijn van één maand.
Dit houdt in dat u per 07-3-17 een porteringsverzoek kunt indienen bij de gewenste provider om de lijnen over te nemen, wij zullen deze dan goedkeuren. Mocht u toch eerder uitgeporteerd worden, dan zijn wij helaas genoodzaakt om hiervoor kosten in rekening te brengen.

Wij vragen u vriendelijk ons na de uitportering op de hoogte te brengen van de exacte uitporteerdatum zodat wij het administratief kunnen opzeggen om doorfacturatie te voorkomen."

Maar als ik u nu goed begrijp is dit helemaal niet waar? Moeten zij alleen maar het contract beëindigen en komt daarna alles weer gewoon bij KPN terecht?

Ik hoor het graag voor de zekerheid zodat ik hen een mail kan sturen. Wil namelijk voorkomen dat we straks een periode niet telefonisch bereikbaar zijn.

Vriendelijke groet,

Audrey de Louw
Reputatie 5
Badge +10
Goedendag Audrey,

Graag gedaan!

Ik begrijp uw bezorgdheid. Ik kan u verzekeren dat uw telefoonnummer al bij KPN zit en dat er geen porteringsverzoek ingediend hoeft te worden. U kunt via de website van KPN wel een verzoek indienen voor het uitschakelen van carrier pre select. Gesprekken worden na uitschakeling van de carrierrer pre select-instellingen weer afgehandeld en gefactureerd door KPN. Dit is overigens geen officiële opzegging van uw contract bij Voordeelregeling. De opzegging dient u namelijk nog wel via hen te doen.

Carrier Pre Select is een dienst waarmee u via een andere telefoonaanbieder kunt bellen via uw analoge of ISDN telefoonaansluiting van KPN. U betaalt dan voor uw abonnement bij KPN. Maar de belkosten betaalt u aan een andere aanbieder. In uw geval dus aan Voordeelregeling.

Overigens zag ik in uw eerste bericht dat u uw klantennummer openbaar had geplaatst. Deze heb ik wegens privacy gevoelige gegevens gecensureerd. Uw telefoonnummer kan ik eventueel ook censureren. De reden waarom ik die nog niet heb aangepast is omdat ik zag dat het telefoonnummer ook op uw website gepubliceerd staat en de website toegankelijk is voor iedereen.
Maar de situatie is nu zo dat we de abonnementskosten aan Voordeelregeling betalen en de gesprekskosten aan KPN. Dit is allemaal zo verwarrend en vooral al er iets niet goed gaan met de telefonie dat we dan via Voordeelregeling bij KPN een monteur moeten laten komen.

Moeten we dan nog steeds iets doen met Carrier Pre Select? Ik ga gewoon opzeggen bij Voordeelregeling.
Als er nog iets bij KPN moet gebeuren hoor ik dit graag.

Alvast bedankt!
Reputatie 5
Badge +10
Zojuist ben ik nog even voor u gaan bellen met ons Wholesale afdeling en zij bevestigen dat uw telefoonnummer al sinds 22 augustus 2016 bij KPN zit. U hoeft dus geen porteerverzoek in te dienen bij Voordeelregeling. De carrier pre select is niet actief. Dus dat betekent dat Voordeelregeling u geen gesprekskosten in rekening mag brengen. Want u belt volledig via KPN.

Ik adviseer u om contact op te nemen met Voordeelregeling en uw contract per direct te laten ontbinden.
Dank je Rashid! Voordeelregeling zojuist een mail gestuurd. Hoop dat ze er nu wel gehoord aan geven. Kunnen zij iets aanrichten in onze telefoonverbinding als wij de facturen van hen niet meer gaan betalen als zij zich niet aan ons verzoek houden?
Reputatie 5
Badge +10
Heel goed om te lezen dat u gelijk actie heeft ondernomen! Zolang u geen toestemming geeft voor een portering van uw telefoonnummer, kunnen zij helemaal niks met uw telefoonverbinding doen. Zij moeten gehoor geven aan uw wensen en het contract opzeggen.

Reageer