Vraag

Slamming

  • 18 mei 2017
  • 6 reacties
  • 171 keer bekeken

Beste,

Ook wij werden zojuist gebeld door een mevrouw die zich voordeed als een medewerkster van KPN, en ze vertelde ons dat we automatisch 15% korting kregen etc etc.
Na wat heel snel gebabbel bleek dat ze belde vanuit Garantie Bellen en dus ons abonnement willen overnemen. Ik heb dit nadrukkelijk geweigerd en ook een mail gestuurd met bovenstaande klacht.

Maar hoe kom ik er nu achter of zij mijn abonnement bij KPN gaan opzeggen? Ik lees hier namelijk heel wat horrorstories van klanten die ongemerkt zijn opgezegd. Wij zijn een recreatiebedrijf en kunnen in deze tijd onze telefoonlijn niet missen of wachten op een heraansluiting.

Met vriendelijke groet,

Sandra de Jongh

6 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Ik hoor zelf genoeg horrorverhalen over garantie bellen. In het geval van slamming (en in dit geval: Oplichting) kom je er meestal achter als het te laat is, als je vast zit aan een contract zit je gelukkig veilig gezien het abonnement dan niet opgezegd kan worden.

Heb je het klantennummer in je profiel gezet? Mogelijk kan een KPN medewerker je abonnement tijdelijk blokkeren van overnames gezien de actie niet is uitgevoerd. Als het nummer eenmaal is overgedragen kan KPN helaas niks meer betekenen en moet je het uitvechten met de nieuwe provider (Natuurlijk neemt KPN je graag weer terug als klant).
Bedankt Sjors, ga ik direct regelen!
Bedankt Sjors, ga ik direct regelen!

Update; gelukt, je kunt inderdaad een melding bij je nummer laten zetten dat je niet overgenomen wilt worden door een andere partij.
Reputatie 7
Badge +11
Beste Sandra, ( @De Jongh )

Om eerlijk te zijn heb ik mijn twijfels bij deze melding. Het is namelijk tegen de wet om een overname tegen te houden. In andere woorden, als er een overname verzoek binnen komt, moet de provider meewerken. We mogen zelfs ook geen contact opnemen met de "vertrekkende" klant, dat is eveneens tegen de wet..

De enige waterdichte optie is om een e-mail te sturen naar de overnemende provider dat u aangeeft geen toestemming te geven en niet akkoord bent met een overstap. Als u hier een bevestiging op krijgt is dat voor u bewijs van ontvangst.
Beste Tim,

Dank voor je reactie. Ik heb ook inderdaad direct een mail gestuurd naar Garantie Bellen. Daarvan heb ik wel een ontvangstbevestiging (auto reply; ticket is in behandeling) maar nog geen antwoord per mail.

Maar toch ook maar even naar KPN gebeld, in de hoop dat ik geen verder gedoe krijg.
Reputatie 7
Badge +11
We denken graag met je mee Sandra! Ik had mij graag meer willen inzetten in deze maar die mogelijkheid heb ik dus niet. :(
Als je wilt kan ik altijd voor je kijken of er een overstap / opdracht in het systeem staat. Ik ontvang dan graag een privébericht van je met het telefoonnummer.

Veel succes. Voor vragen en advies kun je altijd bij ons terecht.

Reageer