Vraag

Storing telefonie ondernemerspakket sinds dec!

  • 30 maart 2015
  • 1 reactie
  • 499 keer bekeken

Geachte meneer/mevrouw,

hierbij wil ik graag een klacht indienen omtrent een storing die al sinds december 2014(!) gaande is. De storing is als volgt; op sommige momenten kan er niet naar ons telefoonnr gebeld worden. Klanten horen dan geen kiestoon en de telefoon gaat dan ook niet over. Het vreemde is dat er wel altijd naar buiten gebeld kan worden met de lijn. Met de telefoon naar buiten bellen (MEESTAL) verhelpt tijdelijk de storing; de lijn wordt dan als ware open gezet voor inkomende gesprekken. Ook werkt het internet naar behoren (met af en toe een kleine happering van paar seconden).

Dit probleem is al meerdere maals gemaakt aan jullie helpdesk, waarbij al een monteur is langsgeweest om de lijn te meten, nieuwe router en nieuwe telefooncentrale. Echter, was het probleem hierdoor niet verholpen. Na nog paar contactmomenten over een periode van circa 3 weken met jullie helpdesk, krijg ik te horen dat het aan een virus ligt. Ik heb toen alle computers uitgedaan en nog steeds kwam het probleem voor. Vervolgens heb ik weer naar jullie helpdesk gebeld en toen werd mij verteld dat het om een UDP flood en SMURF ging en dat het wordt veroorzaakt door mijn netwerkprovider (SET TELECOM). Set Telecom heeft vervolgens 2 dagen erna gekeken en geen problemen ontdekt in hun netwerk. Dit is volgens hun ook niet mogelijk omdat de telefonie direct is aangesloten op de KPN router en niet op hun netwerk.

Ondertussen, worden de inkomende gesprekken na 5 keer overgaan doorgeschakeld naar mijn mobiel telefoonnr. Hierdoor ben ik sinds december 2014 NIET meer in staat om fatsoenlijk mijn dagelijkse werkzaamheden uit te voeren. Gezien dit een sushi restaurant is met 270 zitplaatsen, kunt u misschien wel voorstellen hoevaak mijn mobiel bij storing overgaat. Afgelopen zondag (29 mrt 2015) was het de hoogtepunt....de storing heeft non-stop plaatsgevonden van circa 11:30 tot 23:00...mijn mobiel was roodgloeiend!

Kortom, dit probleem is al TE LANG gaande en ik wil zo snel mogelijk een oplossing ervoor.

Met vriendelijke groeten,

Sheng

1 reactie

Reputatie 7
Badge +11
Beste Sheng,

Dit betreft inderdaad een zeer lastig probleem. Zeker voor een restaurant kan ik mij goed voorstellen dat dit een grote impact heeft op uw bedrijf. U wilt natuurlijk goed bereikbaar zijn om bestellingen en reserveringen te kunnen aannemen. Zondag moet een zeer stressvolle en inefficiënte werkdag zijn geweest. Ik wil graag helpen om om naar een oplossing te kijken.

Het Ondernemerspakket is een zeer compleet en uitgebreid product. Een virtuele telefooncentrale heeft zeer veel voordelen maar kan ook te complex zijn wanneer er problemen zijn zoals deze.

Mijn advies is om een overweging te maken of u het Ondernemerspakket nog wel wenst te behouden. U kunt er eventueel voor kiezen om naar een ander product over te stappen. Bijvoorbeeld zal een analoge aansluiting vermoedelijk deze problemen niet hebben. Een nadeel is dan eventueel dat indien er speciale IP-toestellen zijn gekocht, deze niet meer gebruikt kunnen worden.

Natuurlijk kan ik u ook ondersteunen om de huidige storing verder te analyseren en te zoeken naar een oplossing. Echter begrijp ik uit uw bericht dat tevergeefs al heel veel is geprobeerd en u wilt natuurlijk zo snel mogelijk weer goed bereikbaar zijn. Ik verneem graag van u in een reactie hoe u hier zelf over denkt.

Graag ontvang ik van u een https:///t5/notes/privatenotespage/tab/compose/note-to-user-id/227" target="_blank met de betreffende adresgegevens van de aansluiting, de naam van uw bedrijf en uw mobiele telefoonnummer. Ik hoop van u een reactie te ontvangen.

Reageer