Sticky

Tips bij storingen Vaste telefonie

  • 23 februari 2015
  • 0 reacties
  • 1243 keer bekeken

Badge +2
Veelgestelde vragen over storingen Vaste telefonie

Bekijk de onderstaande tips om de meest voorkomende vaste telefonie storingen op te lossen. Staat de passende oplossing hier niet tussen? Plaats dan een nieuw bericht in de een van de categorieën op het forum. Onze community helpt u graag verder.

Ik kan niet bellen en bel met een andere aanbieder dan KPN


Als uw vaste telefoon van een andere aanbieder is, dan is KPN niet in het bezit van uw telefoonnummer en klantgegevens en kan u helaas niet van dienst zijn. Neem daardoor contact op met de andere aanbieder.

Al is de achterliggende infrastructuur een KPN-verbinding, dan blijft uw aanbieder aanspreekpunt in geval van problemen met uw verbinding. Informatie over storingen en onderhoudswerken van KPN vindt u op de pagina Storingen en gepland onderhoud


Mijn telefoontoestel geeft geen nummers weer


Als NummerWeergave niet werkt op uw ISDN-aansluiting in combinatie met een ISDN-toestel, volg dan onderstaande instructies:

  • Controleer of uw toestel geschikt is voor NummerWeergave. Vrijwel alle ISDN-toestellen zijn geschikt voor NummerWeergave. Controleer dit voor alle zekerheid in de gebruiksaanwijzing van uw toestel
  • Controleer de netvoeding van uw ISDN-aansluiting. Bij een ISDN-toestel dat zelf geen 230V netaansluiting of adapter heeft controleert u of de 230V-stekker van het NT1-kastje in het stopcontact zit. Op het NT1-kastje brandt dan een geel lampje met de tekst ’230V OK’. Als dit niet het geval is en bellen wel mogelijk is, dan wordt uw toestel in noodstroombedrijf gebruikt. Sommige functies werken dan niet, zoals bijvoorbeeld NummerWeergave. Dit is op te lossen door het NT1-kastje op het elektriciteitsnet aan te sluiten.
  • Incidenteel kan het gebeuren dat NummerWeergave in de centrale niet goed is geactiveerd.
  • U kunt hiervoor contact opnemen met de Klantenservice van KPN. De medewerker controleert voor u of NummerWeergave goed is geactiveerd. 
Direct doorschakelen werkt niet

Wanneer *21 van uw vaste telefoonaansluiting niet werkt, volg dan onderstaande stappen;

  • Druk de toetsen van het toestel, waarmee u wilt doorschakelen, in en wacht op de kiestoon
  • Alle toetsen moeten een toon uitzenden, dus ook de toetsen * en #. (Soms helpt het wanneer u elke toets iets langer ingedrukt houdt.) 
  • Gebruikt u een draadloos toestel, druk dan eerst op de toets waarmee u een verbinding maakt, zodat u kiestoon hoort en toets vervolgens *21* in
  • Hebt u bepaalde doorschakeltoetsen onder de sneltoets voorgeprogrammeerd, controleer dan of deze toetsen goed geprogrammeerd zijn. Raadpleeg hiervoor de gebruiksaanwijzing van uw toestel.
Hebt u een vaste(ISDN)-aansluiting volg dan de volgende stappen:

  • Controleer of u doorschakelt naar het juiste telefoonnummer. U controleert dit door vanaf het toestel naar een mobiele telefoon of naar een ander (ISDN) vast toestel te bellen. Is dit niet het gewenste telefoonnummer, programmeert u dan de telefoonnummers opnieuw in het (ISDN) vaste toestel
  • Hebt u de juiste doorschakelcode gebruikt? Met een (ISDN) vast toestel toetst u in: *210* het nummer waarnaar u wilt doorschakelen #
  • Hebt u een bedrijfscentrale? Dan is het mogelijk dat *21* niet werkt. In de meeste gevallen is het dan wel mogelijk om door te schakelen via de centrale. Raadpleeg voor meer informatie de handleiding van uw apparatuur. 

Meer informative over direct doorschakelen vindt u op de KPN website:


This topic has been closed for comments