Beantwoord

Toolbar

  • 9 september 2015
  • 10 reacties
  • 2113 keer bekeken

Sinds de overstap naar Windows 8 en nu 10 is het bij mij niet meer mogelijk de KPN-toolbar die ik in Outlook ingesteld had, te gebruiken. Ik gebruikte deze met name om vanuit mijn contactpersonen in Outlook rechtstreeks te kunnen bellen. Ik heb een Opib-pakket.

Is er een update beschikbaar van de toolbar of andere suggesties?

Bij voorbaat dank!

Ron
icon

Beste antwoord door Tim 21 november 2016, 16:45

Beste volgers van dit topic,

Toolbar Ondernemerspakket
De Toolbar voor OPIB heeft tot voor kort alleen een versie gehad die werkte op Windows versies tot Windows 7. Er is nu een nieuwe Toolbar bij gekomen, bruikbaar voor de Windows versies 7, 8 en 10. Voor alle andere windows versies vanaf Windows 2000 blijft de bestaande toolbar beschikbaar. Van beide versies is een download beschikbaar op kpn.com, inclusief handleiding. De downloads staan op de servicepagina voor het ondernemerspakket onder instellingen en gebruik. De Toolbar is onderdeel van OPIB Standaard en Premium.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Hallo Ron,

Welkom bij de Zakelijke Community van KPN! :D

Er is nog geen 'officiële' versie beschikbaar van de OPIB Toolbar voor Windows 10.

De huidige versie is 17.4.79.01 en is nog niet volledig compatible met Windows 10.

Om deze reden kan ik u geen concrete oplossing bieden. U kunt proberen om de toolbar te verwijderen en opnieuw te installeren. Als het heeft geholpen, is dat mooi meegenomen. Zo niet, kan ik u enkel adviseren om te wachten op een update. Er is bij mij geen indicatie bekend wanneer de volgende update uit komt.
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Vast-bellen/Toolbar/m-p/4129#M182Hallo Ron,

Welkom bij de Zakelijke Community van KPN! Smiley Vrolijk

Er is nog geen 'officiële' versie beschikbaar van de OPIB Toolbar voor Windows 10.

De huidige versie is 17.4.79.01 en is nog niet volledig compatible met Windows 10.

Om deze reden kan ik u geen concrete oplossing bieden. U kunt proberen om de toolbar te verwijderen en opnieuw te installeren. Als het heeft geholpen, is dat mooi meegenomen. Zo niet, kan ik u enkel adviseren om te wachten op een update. Er is bij mij geen indicatie bekend wanneer de volgende update uit komt.

 Goedemorgen,

Het is nu november 2015. Is er al iets bekend over een update? Ik krijg nu mail hoe fantastisch windows 10 is. Is ook fantastisch, maar ik wil mijn toolbar graag weer zien werken!

Fred
Reputatie 7
Badge +11
Goedemorgen Fred (& Ron),

Toevallig ben ik hier gisteren nog weer achteraan gegaan. Er is zelfs aangegeven dat er mogelijk ook geen update gaat uitkomen zodat de toolbar werkt op Windows 8 & 10. Het alternatief is op dit moment de Zapper, een mobiele applicatie voor Android, Windows Phone & iPhone. De Zapper kan vrijwel alles wat ook mogelijk is in de Toolbar.

De vraag ga ik om meer duidelijkheid te krijgen doorzetten naar de product manager van het Ondernemerspakket. Het is mij namelijk ook niet duidelijk waar precies aan gewerkt wordt. Ik hoop snel meer informatie te kunnen geven!
Tim,

Dank voor snelle reactie. Zapper heb ik inderdaad ook en is erg makkelijk. Maar op de pc krijgen wij klanten en dan is het makkelijk om telefoonnummer direct te kopieren en te plakken in ons bestelsysteem. Wij moeten nu steeds telefonnummer met toetsenbord over tikken.

Dus als ze zapper nou pc compatible maken vind ik dat ook prima!

Fred
Reputatie 7
Badge +11
Beste Fred,

Ik kan mij er alles bij voorstellen dat de Toolbar een zeer welkome en handige functionaliteit van uw aansluiting betreft. Op dit moment is nog altijd niets concreets hierover bekend. Het lijkt er eerlijk gezegd op dat er geen verdere update gaat komen van de Toolbar. Een grotere waarschijnlijkheid is inderdaad dat de Zapper App geschikt wordt gemaakt voor Windows 10.

Mijn contactpersoon hoopt / verwacht dat volgende maand meer bekend is. Rond die tijd vraag ik graag nogmaals naar de status. Indien ik in tussentijd nieuwe informatie heb, zal ik dat met jullie delen!
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Vast-bellen/Toolbar/m-p/4937#M188Beste Fred,

Ik kan mij er alles bij voorstellen dat de Toolbar een zeer welkome en handige functionaliteit van uw aansluiting betreft. Op dit moment is nog altijd niets concreets hierover bekend. Het lijkt er eerlijk gezegd op dat er geen verdere update gaat komen van de Toolbar. Een grotere waarschijnlijkheid is inderdaad dat de Zapper App geschikt wordt gemaakt voor Windows 10.

Mijn contactpersoon hoopt / verwacht dat volgende maand meer bekend is. Rond die tijd vraag ik graag nogmaals naar de status. Indien ik in tussentijd nieuwe informatie heb, zal ik dat met jullie delen!

 Het is nu april 2016. Is er al iets bekend? Zapper op je desktop of zoiets. Of een werkende toolbar??

Fred
Reputatie 7
Badge +11
Dag Fred,

We zijn inmiddels ruim een half jaar later. Op het gebied van de toolbar voor het Ondernemerspakket kan ik weinig positiefs melden. De ontwikkeling van de toolbar is bij mijn weten momenteel niet meer actief. Meer duidelijkheid heb ik niet. Graag wil ik u meer informatie geven. Daarvoor heb ik wederom een hulpvraag gesteld binnen de organisatie. Dit punt laat ik op mijn actielijst staan en blijf het aanjagen. Ik hoop op korte termijn antwoord te kunnen geven.
Hallo iedereen,

Na meer dan 2 jaar aan 't lijntje gehouden te zijn door KPN, waarbij iedere keer beloofd werd dat er binnenkort een versie van de KPN toolbar (BroadSoft) zou komen die wel werkt onder Windows 8, Windows 8.1 en Windows 10 hebben wij, na lang zoeken, voor onze klanten toch een oplossing kunnen vinden. Vodafone heeft voor hun One Net klanten een versie van de Broadsoft toolbar die WEL werkt onder de nieuwe Windows versies i.p.v bij KPN alleen onder, de inmiddels meer dan 6 jaar (!!) oude, Windows 7.

De Vodafone toolbar is te downloaden op : https://www.vodafone.nl/_assets/downloads/software/vodafone_one_net_2015_toolbar.exe

Na de installatie vul je (net zoals in de KPN Toolbar) de inlog- en serveradres gegevens in. Zijnde :

Account :
Username : https://mailto:'telefoonnummer'@ims.imscore.net
Password : wachtwoord invullen
Save Username : Aanvinken
Save Password : Aanvinken

Connection :
Host address : zandvoort1.zipb.kpn.net
Host Port : 2209
Use secure connection : aanvinken

Je ziet na de installatie alleen een 'rode' toolbar i.p.v. en 'groene' toolbar, maar de werking is gelijk.

Veel van onze klanten die bij KPN het ondernemerspakket (Internet plus IP bellen) hebben we dit inmiddels geactiveerd. Echter veel van onze klanten hebben het helemaal gehad met KPN en hebben het 'belgedeelte' overgezet naar een SIP account bij CheapConnect en hun nummers geporteerd. Vrije keuze van softphone (onder Windows en mobiel) en tegen aanzienlijk lagere belkosten. De vaak (bij het ondernemerspakket) meegeleverde Panasonic KX-TGP5xx kan je gewoon blijven gebruiken.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

Met vriendelijke groet,

Ed Vogels / VB NetConsult Berkel en Rodenrijs ( support@vb.net )
Reputatie 7
Badge +11
Beste @EdVogels, welkom op het Zakelijk KPN Forum. Ontzettend bedankt voor het delen van deze informatie! Ik weet zeker dat u hier veel gebruikers mee blij maakt. Geweldig! :D

Het is erg jammer dat de ontwikkeling van de KPN versie van Broadsoft toolbar stil staat.

PS. ik heb uw bericht ies aangepast, zodat de doorverwijzing minder op reclame lijkt ;)
Reputatie 7
Badge +11
Beste volgers van dit topic,

Toolbar Ondernemerspakket
De Toolbar voor OPIB heeft tot voor kort alleen een versie gehad die werkte op Windows versies tot Windows 7. Er is nu een nieuwe Toolbar bij gekomen, bruikbaar voor de Windows versies 7, 8 en 10. Voor alle andere windows versies vanaf Windows 2000 blijft de bestaande toolbar beschikbaar. Van beide versies is een download beschikbaar op kpn.com, inclusief handleiding. De downloads staan op de servicepagina voor het ondernemerspakket onder instellingen en gebruik. De Toolbar is onderdeel van OPIB Standaard en Premium.

Reageer