Vraag

Van kpn 'zakelijk' vast bellen naar bedbudget privé

  • 10 March 2016
  • 2 reacties
  • 193 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 0 reacties
Vandaag weer terug bij af, na 3 maanden, van het kastje naar de muur te zijn gestuurd.

Onze situatie:
Wij zijn een muziekvereniging die een telefoonaansluiting heeft die eigenlijk niet gebruikt wordt. Toch willen/moeten we een telefoonaansluiting hebben. Op dit moment hebben we hiervoor een zakelijk contrat die we om willen zetten naar een prive bel budget abbonement.

In december 2015 ben ik begonnen met het uitzoeken of dit mogelijk was/is. Volgens verschillende kpn medewerkers was dit geen probleem en kon gewoon bij KPN geregeld worden.

Er zijn een aantal punten die niet duidelijk zijn bij KPN zelf:
-Ondanks dat we duidelijk op onze afschrijvingen een 'Zakelijk' abbonnement hebben staan geven verschillende medewerkers aan dat het niet mogelijk is om als vereniging (geen bedrijf) een zakelijk abbonnement te hebben. Volgens deze medewerkers is het dus geen zakelijk abbonnement.

Er is mij eind december toegezegd dat alles intern bij KPN geregeld kon worden. Hierna meerdere malen contact gehad met KPN over de voortgang en elke keer was 'alles geregeld' alleen moest de bevestigingsbrief nog de deur uit. (Het is zeer vreemd dat er, volgens een medewerker van vandaag, niets in jullie systeem staat over deze contacten).

Vandaag voor de 3e keer contact opgenomen over het nog niet ontvangen van de brief. Nu wordt er gezegd dat we wel een zakelijk abbonnent hebben en er eerst een overnamefolmulier moet worden ingevuld, terwijl 3 maanden geleden alles 'geregeld' was.

Duidelijk verhaal van kastje naar de muur natuurlijk en hier komt bij dat we nu al 3 maanden extra het 'oude' contract betalen.

Dus KPN wat gaan jullie hieraan doen?

2 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste @JM3, welkom op het zakelijke forum van KPN! De reden van u aanmelding is alleen niet zo fijn. :(

Ik snap uw wensen voor een goedkoper abonnement, aangezien er weinig gebruik van wordt gemaakt. Erg vermoeiend dat u al 3 maanden bezig bent om het abonnement om te zetten. Het helpt niet om verkeerde informatie en advies te ontvangen. Onze excuses voor de ontstaande verwarring en frustratie.

Indien u een zakelijke abonnement heeft, dan is het inderdaad nodig om een contractovernameformulier in te vullen om de diensten over te zetten op privé (de dienst komt daarmee op een persoonsnaam te staan). Bij de contractovername kan meteen het gewenste nieuwe abonnement worden aangegeven op het formulier.

Nadat de omzetting is gelukt kan ik een klacht voor u in behandeling nemen zodat we kunnen kijken naar de extra abonnementskosten voor de 3 maanden. Een vergoeding voor de extra kosten zou een goed gebaar vanuit onze kant zijn. Daar wil ik u graag bij helpen!

De contractovername kan ik niet zelf verwerken. Heeft u het contractovernameformulier ingevuld en verzonden?
Reputatie 7
Badge +11
Beste @JM3, ik vroeg mij af wat de status is van uw omzetting? Is het gelukt om een contractovername in te dienen?

Als ik iets voor u kan doen of als u vragen heeft, verneem ik graag uw reactie!

Reageer