Vraag

Wurgcontract(en)

  • 2 February 2016
  • 4 reacties
  • 309 keer bekeken

Badge
Het is voor mij onbegrijpelijk dat anno 2016 er nog zulke contracten bestaan maar bij KPN is dit nog steeds een standaard.

Wij zijn al meer als 10 jaar klant bij KPN maar door groeiende kosten en verbeterde technologie leek het ons verstandig om naar alternatieven te kijken. Om het e.e.a. duidelijk te krijgen heb ik met de klantenservice van KPN gebeld om mij uit te leggen waarom wij maandelijks 3 facturen krijgen.

Het bleek om een ISDN abbo te gaan, een analoge lijn abbo en een abbo over het verhuur van een telefooncentrale. Allemaal correct maar bij mijn vraag welke maand ik kon opzeggen was ik wel zeer verbaasd over het antwoord. Al deze contracten waren 2 dagen geleden stilzwijgend verlengd... De enige manier om deze contracten te beïndigen is om de maandelijkse vaste kosten voor een periode van een jaar te betalen als afkoopsom. Ik moet dus betalen voor een dienst die ik niet ga gebruiken! Respons van de klantenservice: sorry, maar leuker kan ik het niet maken.

Ik had volgens de klantenservice 3 maanden (kwart jaar) geleden moeten aangeven dat ik mijn contract(en) wilde beïndigen. Een contract dat ik bijna 10 jaar geleden heb afgesloten... Geen flauw idee wanneer mijn contract begint of eindigd (na vandaag weet ik dit dus nu wel...).

Het feit dat ik geld wil besparen moet ik nu een jaar gaan uitstellen. Dit is toch niet meer van deze tijd?!? Ik zit alweer een jaar vast aan 3 KPN contracten en hierdoor remt mijn technologische groei.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste rlemon,

Welkom op het zakelijke forum van KPN, al is de reden van uw aanmelding natuurlijk niet fijn.

Voor zakelijke overeenkomsten is het nog altijd mogelijk om een stilzwijgende verlenging aan te houden. Dit heeft vaak te maken met bepaalde (combinatie-)kortingen die op de abonnementen worden gegeven en het feit dat het nog oudere abonnementen betreffen. Ik snap uw punt en verzoek natuurlijk wel.

Het is mogelijk om een klacht in te dienen. Een klachtbehandelaar kan met u kijken naar de eventuele mogelijkheden. Normaal gesproken kunnen de contracten niet zomaar worden ontbonden. Echter als u klant bij KPN blijft met uw andere diensten, doen wij wel erg onze best om u op deze manier "weg te pesten". De klachtbehandelaar kan u hopelijk een aanbod doen waar u mee akkoord kunt gaan. Dit wil ik graag voor u indienen.

Ik stuur u een privébericht toe, kunt u reageren op mijn privébericht met de gevraagde gegevens? Dan zal ik u verder helpen!
Reputatie 7
Badge +11
Beste @rlemon, ik heb nog geen reactie ontvangen op mijn laatste privébericht. Graag verneem ik van u een bericht zodat ik u verder kan helpen.
Badge
Klopt, druk weekje achter de rug.

Als het goed is hebben wij geen internet abbonement meer met KPN. Wij hebben nu idd een abbo lopen met Ziggo Zakelijk.

Verder moetenwij idd nog gebeld kunnen worden als de lijn 'bezet' is. Ook een uitgaande lijn moet dan mogelijk zijn...
Reputatie 7
Badge +11
Altijd goed een drukke week, @rlemon!

Aangezien u een extra gesprekskanaal wenst, is een enkelvoudige lijn onvoldoende. Zonder internet bij KPN komt u dan vanzelfsprekend terecht bij een ISDN vaste telefonie abonnement. Ik stuur uw gegevens door naar een collega van de juiste afdeling. Deze neemt contact met u op om te kijken naar een goede oplossing en passend aanbod. Ik vertrouw erop dat jullie eruit komen. Graag zie ik van u een bericht als het gesprek heeft plaats gevonden. :D

Reageer