Beantwoord

Zakelijk abonnement omzetten naar Alles-in-1 instap

  • 29 mei 2016
  • 5 reacties
  • 414 keer bekeken

Wij hebben als vereniging in ons clubhuis een vaste telefoonverbinding, die amper wordt gebruikt, maar wel noodzakelijk is. Het type abonnement is Zakelijk Belbasis.
Daarnaat hebben we een KPN Intenet abonnement.
We willen deze abonnementen graag omzetten in een (zakelijk dan wel privé) Alles-in-1 abonnement.

Op basis van de postcodecheck is maximaal een Instap-abonnement mogelijk. Gezien de tariefsverhogingen die er nu gaan plaats vinden lijkt me dit een goed moment om deze omzetting te realiseren.

Zitten we als vereniging vast aan een zakelijk abonnement, kunnen we deze abonnementen eenvoudig omzetten en wat moeten we daarvoor doen?
icon

Beste antwoord door Tim 30 mei 2016, 17:17

Hallo @Parrebeam, welkom op het Zakelijk KPN Forum! :D



Natuurlijk geef ik u graag advies. Een Zakelijk Belbasis abonnement is tegenwoordig relatief duur omdat de dienst over ouderwetse analoge telefonie wordt geleverd. Goedkoper bellen doet u tegenwoordig met een VoIP aansluiting. Een Alles-in-1 abonnement is daarom zeker een aanrader!



Gezien de prijswijzigingen bent u op het moment contractvrij en kan de dienst met een opzegtermijn van één maand worden opgezegd. Eventuele stilzwijgende verlengingen in het verleden zijn hierbij ongeldig geworden. Dat betekent als u het Zakelijk Belbasis abonnement al jaren heeft, er geen contract meer is. Hier hoeft u geen rekening mee te houden.



Een aandachtspunt voor het omzetten is de naam waar de aansluiting op staat. Indien de aansluiting op een persoonsnaam staat, kunt u direct een privé abonnement aanvragen met nummerbehoud. Als de aansluiting op de naam van de vereniging staat kunt u het telefoonnummer alleen meenemen als u een nieuwe aanvraag doet met dezelfde naam (betreft een controle zodat telefoonnummer(s) niet "gestolen" kunnen worden). Wanneer de aansluiting op de naam van de vereniging staat kunt u alleen een privé aansluiting nemen als het Zakelijk Belbasis op een privé naam komt te staan middels een contractovername.



Als er aanvullende vragen zijn, zie ik ze graag!
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Leuk om te horen @Parrebeam! :D

Goed dat u nog even contact opneemt. Als u het telefoonnummer van uw Zakelijk Belbasis mee wilt nemen naar uw nieuwe Alles in 1 Instap abonnement is het inderdaad de bedoeling dat er een contractovername formulier wordt ingevuld. Het gaat erom dat het oude abonnement dezelfde tenaamstelling krijgt als het nieuwe abonnement. U hoeft deze contractovername overigens niet te koppelen aan de nieuwe aanvraag. Het gaat namelijk om hetzelfde telefoonnummer.

Zodra dit is gebeurd wordt het telefoonnummer gewoon meegenomen en wordt het Zakelijk Belbasis abonnement automatisch opgeheven. Daar hoeft u dus niet meer naar om te kijken!
Het oude internet abonnement moet wel even handmatig worden opgeheven, gezien dit een los abonnement betreft.
Ik heb inmiddels Alles in 1 Instap besteld voor ons clubhuis, op het adres, waar eerder een Internet, iTV Thuis Instap abonnement actief was. Verder is op hetzelfde adres een Zakelijk Belbasis abonnement actief. Administratief is er echter een verschil in de huisnummers. (Telefoon nr. 6, Internet nr. 8 ATL). Mag ik er nu van uit gaan dat de oude abonnementen automatisch worden beeindigd, zodra het nieuwe ingaat. Ik moet hierbij wel aantekenen dat de tenaamstelling voor het nieuwe Alles in 1, het oude internet en het oude telefonie abonnement verschillend is. Het eerder genoemde contactovername formulier zal dus ingevuld moeten worden, maar moet ik dat op de een of andere manier koppelen aan de nieuwe aanvraag?
Reputatie 7
Badge +11
Graag gedaan, @Parrebeam! Veel succes!

PS. Het topic markeer ik 'alvast' als beantwoord. ;)
Hartelijk dank voor dit uitgebreide en waardevolle advies. Ik ga er mee aan de slag.
Reputatie 7
Badge +11
Hallo @Parrebeam, welkom op het Zakelijk KPN Forum! :D

Natuurlijk geef ik u graag advies. Een Zakelijk Belbasis abonnement is tegenwoordig relatief duur omdat de dienst over ouderwetse analoge telefonie wordt geleverd. Goedkoper bellen doet u tegenwoordig met een VoIP aansluiting. Een Alles-in-1 abonnement is daarom zeker een aanrader!

Gezien de prijswijzigingen bent u op het moment contractvrij en kan de dienst met een opzegtermijn van één maand worden opgezegd. Eventuele stilzwijgende verlengingen in het verleden zijn hierbij ongeldig geworden. Dat betekent als u het Zakelijk Belbasis abonnement al jaren heeft, er geen contract meer is. Hier hoeft u geen rekening mee te houden.

Een aandachtspunt voor het omzetten is de naam waar de aansluiting op staat. Indien de aansluiting op een persoonsnaam staat, kunt u direct een privé abonnement aanvragen met nummerbehoud. Als de aansluiting op de naam van de vereniging staat kunt u het telefoonnummer alleen meenemen als u een nieuwe aanvraag doet met dezelfde naam (betreft een controle zodat telefoonnummer(s) niet "gestolen" kunnen worden). Wanneer de aansluiting op de naam van de vereniging staat kunt u alleen een privé aansluiting nemen als het Zakelijk Belbasis op een privé naam komt te staan middels een contractovername.

Als er aanvullende vragen zijn, zie ik ze graag!

Reageer