Beantwoord

Internetsnelheid op adres [*gemodereerd*]

  • 10 May 2017
  • 20 reacties
  • 802 keer bekeken

Goede middag,
Wij proberen de internetsnelheid in onze haven te verhogen, maar we krijgen van KPN verschillende antwoorden.

We meten 3 Mbs.
Volgens Uw site is het mogelijk tot 44.5 Mbs te gaan.
Via de telefoon is dit bevestigd.
Vandaag doet een collega van me een chatsessie en daar wordt dan weer beweerd dat het max 3 Mbs is door de beperking van de kabel.
Kunnen we een sneller abonnement nemen of niet. Het moet wel een KPN één zijn, want we hebben een vast IP-adres nodig voor de webcam.
Alvast bedankt voor feedback.

Herman
icon

Beste antwoord door Herman Van Leugenhaege 11 May 2017, 15:57

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Goedemiddag Herman,

Zo uit de losse pols kan ik me voorstellen dat dit te maken heeft met 'vectoring'. Dit zorgt ervoor dat er meer bandbreedte gehaald kan worden, maar wordt niet ondersteund door KPN ÉÉN.

Zou u mij een privé bericht willen sturen met de postcode/huisnummer combinatie waar het om gaat? Dan kan ik verder onderzoek doen. 🙂
Dag Lindsay,

Hartelijk dank voor je reactie. Hierbij de postcode/huisnummer : *gemodereerd*

Bedankt voor je verder onderzoek :D

Groetjes,

Herman
Reputatie 6
Badge +5
Hallo Herman,

Heel graag gedaan natuurlijk! 😃 Ik heb uw bericht even gemodereerd, zodat het postcode/huisnummer niet openbaar zichtbaar zijn.

Ik loop namelijk tegen de volgende horde aan: er zijn 3 mogelijke toevoegingen op deze locatie. ASP, KIOS en WB. In totaal zouden het dus 4 verschillende adressen kunnen zijn die 4 verschillende snelheden kunnen opleveren.

Heeft het aansluitadres een van deze toevoegingen? 🙂 Of helemaal niets?
Reputatie 6
Badge +5
Hallo Herman,

Bedankt voor uw privébericht! Hiermee kon ik inderdaad verder.
De aap is uit de mouw gekomen en mijn originele gok blijkt juist;)

Ik heb mijn collega een check laten uitvoeren en hij kwam in de eerste instantie met de snelheid: 5000/32000 kbit/sec (Vectoring)

Dit is dus 32MB down en 5MB up. Maar, zoals u waarschijnlijk al heeft gespot, wordt hier rekening gehouden met de Vectoring techniek. Dit wordt niet ondersteund bij KPN ÉÉN.
Echter wordt dit op de website wel nog automatisch meegenomen. Hierover heb ik meteen bericht gestuurd naar ons online team!

Als we Vectoring buiten beschouwing houden, komen we op de volgende max. haalbare snelheid:640/8000 kbit/sec

Dit is dus 9MB down en 640KB up. Dan komen we alsnog uit op een hogere snelheid dan uw huidige 3MB.

Als u over wilt op KPN ÉÉN en de tragere snelheid ligt aan een mankement op de kabel, is het verstandig om dit te fiksen voordat er een nieuwe order wordt gedaan. Ik stel dus voor dat we er vanuit uw huidige abonnement een monteur op afsturen. Wat zegt u ervan? 🙂
Hallo Herman, ik heb vanwege privacy gevoelige info, deze post snel even gemodereerd. Ik zal Lyndsay het e-mail adres en mobiel nummer doorgeven met een verwijzing naar deze post! Groet, @BerendDeMeyer

Bedankt Lindsay,

De monteur laten langskomen lijkt me een goed idee.
Ik geef je het email adres van onze verantwoordelijke over de jachthaven Tom Janssens. : [*****] / mob :[*****], dan kun je met hem afspreken of moet hij jou contacteren ?

Hij heeft de volledige info over het huidige abonnement in de volledige installatie : webcam, Wifi enz. en kan een afspraak ter plaatse regelen.

Groetjes en bedankt,

Herman
Reputatie 6
Badge +5
Helemaal super Herman!

Dan gaan we dat doen, @BerendDeMeyer heeft mij de informatie doorgegeven en Tom Janssens is nu de contactpersoon die we aanhouden bij dit ticket. :)

Nog een vraag, welke router zit erop? De naam staat altijd op een stickertje achterop (bijvoorbeeld Speedtouch 789). Zou u dit nog even kunnen laten checken voor mij? Dan kan ik een monteur eropaf sturen!
Dag Lindsay,

Daarvoor kun je best Tom contacteren. Ik heb wel wat foto's. De modem en switch lijken me wat verouderd.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Tom wil vandaag contact opnemen, met wie en hoe kan hij dat het beste doen ?

Groetjes,

Herman
Reputatie 6
Badge +5
Hoi @Herman Van Leugenhaege!

Het is gelukt hoor. Ze gaan er eerst vanuit de technische support naar kijken, die zullen morgen contact opnemen met Tom om de boel te bespreken! :D

Laat u nog even weten hoe dat is gegaan? Ik ben benieuwd!
Dag Lindsay,

Ik heb vandaag eens geïnformeerd bij Tom.

Hij heeft nog niets van de de technische support gehoord.

Mvg,

Hermaan
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Herman,

Naar! Ik ben gaan kijken en zag dat het ticket was blijven hangen, sorry hiervoor. Ik heb mijn collega's meteen gebeld. We gaan er nu gewoon meteen een monteur op af sturen, zodat u niet meer hoeft te wachten :)

Morgen tussen 10 en 12 komt er een monteur langs op locatie! Laat u even weten hoe dat is gegaan? Ik ben benieuwd!
Hallo Herman, ik heb vanwege privacy gevoelige info, deze post gemodereerd. Het e-mail adres is al bekend bij Lindsay! Groet, @BerendDeMeyer

Dag Lindsay,

De havenmeester was er tussen half elf en half één, niemand gezien.
Misschien toch beter een afspraak maken met [*gemodereerd*]

Mvg,
Herman
Reputatie 6
Badge +5
Hoi @Herman Van Leugenhaege,

De monteur is op locatie geweest en heeft een briefje in de bus gedaan, maar hij kon niet bellen naar het telefoonnummer van Tom. Blijkbaar blokkeert de telefoon als men een landencode probeert in te vullen. Dat is dus niet zo handig!

Zou u misschien uw 06-nummer willen doorgeven in privé? Dan geef ik dat nummer door 🙂
Dag Lingsay,

Na het heel lange zonnige weekend gaan we weer verder. :D

Ik zal je het nummer van de havenmeester geven want wij Belgen hebben geen 06.

[*gemodereerd*]

Laten we hopen dat het dit keer lukt.

Groetjes,

Herman
Reputatie 6
Badge +5
Hi @Herman Van Leugenhaege,

Haha, helemaal super. Daar gaan we dan! Gelukkig is driemaal ook scheepsrecht in de jachthaven ;)

Ik heb de nieuwe informatie doorgegeven. Morgenochtend tussen 10:00 en 12:00 komt er weer een monteur langshuppelen. Die zal de havenmeester kunnen bereiken.

Zelf ga ik vast op het puntje van mijn stoel zitten! Laat u me nog even weten hoe het is gegaan morgen? 😃
Hey Lindsay,

De technieker is er blijkbaar gisteren geweest, maar is terug vertrokken omdat de havenmeester er niet was. Ging hij niet eerst op voorhand bellen naar de havenmeester ? Volgens mij heeft hij een kaartje achter gelaten en gaat nu de havenmeester contact opnemen met het nummer dat er op staat.

We blijven volhouden :-)

Herman
Reputatie 5
Badge +5
Hi Herman,

Ik kom tussendoor even storen. Lindsay is op dit moment op vakantie en is er vrijdag 16 juni weer. Daardoor kan ze uw berichten niet beantwoorden. Mocht u onze hulp nodig hebben, laat het ons weten. @Tim, @Rick S., @Rashid en ik staan klaar om bij te springen waar nodig.
Dag Lindsay,

Ondertussen is de technieker geweest en heeft een nieuwe modem geïnstalleerd. Nu werkt onze webcam niet. Waarschijnlijk door een ander ip-adres. De techieker heeft de oude modem achter gelaten omdat daar de instellingen in staan. Kon hij dat dan niet ineens in orde brengen ?

Mvg,

Herman
Reputatie 7
Badge +11
Dag Herman,

Wellicht hebt u het bericht van Mohammad gemist. Hij geeft aan dat Lindsay er tijdelijk niet is. Maar wij helpen u uiteraard graag verder! :)

Goed om te lezen dat het nieuwe modem is geïnstalleerd. Wel erg balen inderdaad dat de webcam het nu niet meer doet. Dit kan heel goed komen doordat een ander IP-adres wordt gebruikt. Indien het nodig is om een poort open te zetten voor de webcam, zal dat opnieuw gedaan moeten worden.

De monteur mag helpen bij de installatie van de webcam, maar is dat niet verplicht bij het leveren van de diensten. Als ik een voorbeeld mag geven, het is niet de bedoeling dat de monteur te veel tijd bezig is met een voor hem onbekend merk en type webcam en vervolgens zijn andere afspraken mist.

Gaat het lukken om hier zelf uit te komen?
Dag Tim,

We zullen in eerste plaats ons plan wel trekken.

Mvg,

Herman
Reputatie 7
Badge +11
Succes, hopelijk komt u er snel uit. Als er vragen zijn vernemen wij graag uw bericht!

Reageer