Kleinzakelijk

Keuzehulp: KPN ÉÉN MKB of toch KPN Kleinzakelijk?

  • 6 June 2017
  • 10 reacties
  • 15115 keer bekeken
Keuzehulp: KPN ÉÉN MKB of toch KPN Kleinzakelijk?
Reputatie 4
Badge +2

Als ondernemer wil je natuurlijk altijd bereikbaar zijn. Het is daarom belangrijk om het juiste abonnement te kiezen wat passend is bij de behoeften die jouw onderneming heeft. Wil je bereikbaar zijn op 1 locatie of juist overal in het land? Gebruik alleen jij de verbinding, of deel je de aansluiting met meerdere werknemers om samen te werken. Deze keuzehulp helpt je verder om het juiste abonnement te kiezen.

 

Kies je voor een zakelijk abonnement kom je al snel uit bij 2 opties, KleinZakelijk of KPN EEN MKB. Waar KleinZakelijk zorgeloos totaalpakket is, kan met KPN EEN MKB alles tot in de details op de behoeften aangepast worden.

 

De pakketten zijn samen te stellen uit de 3 onderdelen: Internet, Telefonie en Televisie. Zie hier onder wat de verschillen en mogelijkheden zijn per onderdeel.

Internet

Meer informatie over de onderdelen 4G back-up Dongel, Vast IP-adres en Clouddiensten

​​​

 

Telefonie

Televisie

Interesse gekregen in de diensten, of meer vragen? Neem contact op met de KPN servicedesk of maak een nieuw  topic aan!

 

dc9e31d5-f3f7-46cf-9965-3d9383f6b69d.png

 

Interessant voor u:


10 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Mooi Topic!

Het grootste verschil waar ik op blijf hameren is juist die SLA, als je afhankelijk bent van internet dan is het aan te raden om een goede SLA te nemen zodat je gegarandeerd bent van continuïteit. Daarnaast heeft de SLA ook effect op hoe KPN haar onderhoud plant gezien de uptime kosten wat kost geoptimaliseerd moet worden als je een goede SLA hebt.

Ik zeg niet dat de dienstverlening van een privé abonnement slecht is, dat is absoluut niet het geval maar ik zie met enige regelmaat mensen een grote fout maken als het graat om prioritering en meestal heeft men geen plan B.

Met betrekking tot mijn persoonlijke plan B:
Ik heb een grote databundel, hier maak ik gebruik van als - om wat voor reden dan ook - mijn internet niet afdoende werkt. Een dergelijke oplossing is niet te doen voor een groot bedrijf maar het kan zeker een uitkomst bieden voor het merendeel van de ZZP'ers.
Reputatie 5
Badge +5
Dank voor je reactie SjorsK,

SLA is inderdaad een van de belangrijkste aandachtspunten bij de overweging. Richting de toekomst zie ook ik kansen en mogelijkheden om het 4G netwerk meer te gaan gebruiken in noodgevallen. Op het consumentenmarkt zijn ze hier al mee gestart. Misschien leuke input voor de volgende blog!
Reputatie 7
Badge +6
Dat lijkt mij een zeer goed plan, 4G is prima inzetbaar als "noodoplossing" wanneer de *DSL lijn het begeeft, op deze manier is het ook makkelijker om een hogere uptime te behalen gezien de klant niet meer afhankelijk is van *DSL.

Om het 4G netwerk "standaard" te gebruiken voor een vervanger van *DSL lijkt mij op dit moment nog te kostbaar, maar het is een goede fallback optie, zeker als jullie het lukt om de functionaliteit te integreren in de modem.

Het zou daarnaast voor ZZP'ers fijn zijn om een mogelijkheid te krijgen om TV in combinatie met een goede SLA te krijgen, deze combinatie ontbreekt helaas in de line-up gezien de meeste ZZP'ers voor een groot gedeelte vanuit huis werken.

(Ik ga gemakshalve uit van DSL gezien glasvezel in Groningen vrijwel niet leverbaar is).
Reputatie 5
Badge +5
4G fallback is zeker iets wat op lange termijn geïntegreerd kan worden. Op korte termijn is het een goede oplossing voor langdurige storingen of lijnkapingen. Ik denk dat in de toekomst ook televisie via 4G mogelijk wordt, voor nu zal dat het 4G netwerk overbelasten. Buiten Alles-in-1 is op dit moment televisie via Digitenne een mogelijkheid.
Reputatie 7
4G fallback is mijn - in geval van nood bij hardware problemen binnen mijn geheel bedraad netwerk - plan B voor alle apparaten in mijn netwerk vanaf het moment dat ik 4G van KPN heb. Gezien mijn databundel binnen KPN Compleet kan ik dan voorlopig weer even vooruit. Behalve natuurlijk voor het maken van een back-up met Back-up Online, dan maak ik deze onsite en verplaats deze schijf - diezelfde dag nog - dan naar een tijdelijke offsite locatie.
Reputatie 5
Badge +5
Dat klinkt als een goede en doordachte oplossing Berend. Een plan B is altijd slim, zeker als je een zaak runt!
Reputatie 7
Badge +11
Behalve natuurlijk voor het maken van een back-up met Back-up Online, dan maak ik deze onsite en verplaats deze schijf - diezelfde dag nog - dan naar een tijdelijke offsite locatie.
Een handigheid van Backup Online is natuurlijk dat alleen wijzigingen worden gesynchroniseert. Een back-up maken over een 4G verbinding is dan nog niet eens een heel gek idee 🙂
Reputatie 5
Badge +5
Goed nieuws! @SjoerdVrooland @BerendDeMeyer,

Bij de nieuwe propositie KPN Kleinzakelijk geldt naast 24/7 service ook:

Storing vóór 17.00 uur gemeld, dezelfde dag weer online!

Wanneer er sprake is van een storing, sturen we in overleg en eventueel per koerier vervangende hardware zodat de klant snel weer online is. Ook sturen we een monteur om het probleem op te lossen.
Binnen 8 uur storing opgelost....
Wij wachten als ondernemer wachten nu al 8 dagen op de monteur. Als het goed is komt deze morgen (9 dagen
onbereikbaar)
Men belt de bestaande afspraak niet af, monteur komt gewoon niet opdagen ,
wij moeten steeds nabellen waar men blijft. Onbegrijpelijk dit..... Service.... Niet te bevatten
Reputatie 5
Badge +5
Goedemorgen @Ankersmit,

Het kan natuurlijk niet de bedoeling zij dat u als ondernemer 9 dagen onbereikbaar bent. Ik zie dat u ook al een post hebt gemaakt hierover, ik zal dit daar oppakken. hebt u voor mij in een privébericht uw bedrijfsnaam, postcode en huisnummer?

Reageer