KPN EEN

Regel zelf uw bereikbaarheid met de nieuwe MijnGesprek app

  • 15 September 2017
  • 100 reacties
  • 10860 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +10
  • Oud KPN Medewerker
  • 907 reacties

Met de nieuwe MijnGesprek app voor KPN ÉÉN MKB klanten kunnen medewerkers van bedrijven hun telefoonverkeer volledig zelf beheren. Zo kunnen zij hun eigen, persoonlijke voicemail begroeting aanmaken.

 

8219a5c9-9218-40b6-b311-01160a2676eb.jpg

De nieuwe MijnGesprek app van KPN is er sinds deze week speciaal voor zakelijke klanten. De app biedt meerdere functies die eenvoudig te beheren zijn. Enkele voordelen van de app zijn het kunnen doorschakelen, het inspreken van een voicemail begroeting en het kunnen wijzigen van de aan- of afwezigheidstatus.

“Er is gebleken dat steeds meer klanten hun zaken online willen regelen.”, vertelt Joost Tieleman, productowner digitalisatie bij KPN zakelijke markt. Door de app te gebruiken transformeert uw mobiel als het ware in een afstandsbediening van de KPN ÉÉN MKB telefooncentrale. “Waar u voorheen naar de beheerder stapte, kunt u het nu eenvoudig zelf doen.”

MijnGesprek maakt het voor u als gebruikers van de KPN ÉÉN MKB telefooncentrale voor vaste en mobiele telefonie mogelijk de centrale op een makkelijke manier te bedienen. Zo hebt u overal optimale controle over uw bereikbaarheid: op kantoor, thuis, bij uw klant of onderweg.

MijnGesprek werkt als afstandsbediening van uw telefooncentrale, zo kunt u:
- Gepresenteerde nummer instellen vast, mobiel of anoniem
- Doorschakelingen instellen (altijd, bij niet bereikbaar, bij in gesprek etc.)
- Gemisten vaste en mobiele gesprekken inzien en terugbellen
- Voicemail berichten beluisteren en doorsturen
- Voicemail begroeting opnemen
- Aangekondigd/onaangekondigd doorverbinden
- Driegesprek voeren
- Wisselgesprek instellen
- Vast-Mobiel integratie instellen
- Anywhere instellen (vereist licentie)
- Gespreksopname bedienen (vereist licentie)

Driegesprek voeren
Bespaar tijd en voer een driegesprek. U belt dan met twee personen tegelijkertijd. Handig voor een werkoverleg of het maken van een afspraak.

Uitgaand telefoonnummer instellen
Met de MijnGesprek app kiest u zelf met welk nummer u belt. Hiermee kunt u onderscheid maken tussen privé, collega's en klanten.

 

Uit Stel een doorschakeling in via de Nachtschakeling

Hebt u KPN EEN MKB? Dan kunt u gebruik maken van de Nachtschakeling. Hiermee schakelt u zakelijke oproepen buiten kantooruren door naar voicemail of telefoonnummer naar keuze. De nachtschakeling beheert u in MijnKPN Zakelijk.

MijnGesprek biedt mobiliteit én controle voor KPN ÉÉN MKB
Met KPN ÉÉN MKB zijn vaste en mobiele telefonie geïntegreerd. Of u nu een vast toestel, mobiel toestel of de InContact app gebruikt, u blijft volledig in controle met welk apparaat u uw binnenkomende oproepen wilt beantwoorden. Met MijnGesprek hebt u dus altijd controle over uw bereikbaarheid, ongeacht waar u zich bevindt.

De app is ontwikkeld en gebouwd door een team KPN’ers en dochterbedrijf RoutIT. Doordat het team snel op elkaar was ingespeeld, resulteerde dit in een leuke samenwerking met snel resultaat. De toekomst van de MijnKPN zakelijk app belooft ook veel goede dingen. Het plan is om de app te transformeren tot een allesomvattende digitale omgeving waarin alle webapplicaties samengevoegd worden. Bent u ook benieuwd?

Meer informatie leest u op de pagina van MijnGesprek app voor KPN EEN MKB.

Download de MijnGesprek app gratis
MijnGesprek voor KPN EEN MKB is beschikbaar voor iOS en Android.
Download uit de Apple Store
Download uit de Google Play Store

 

Interessant voor u:


100 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hi @Mark P,

Wat jammer om te lezen dat de S4 de functionaliteiten van de app niet ondersteunt. Alle updates in de app zijn ter verbetering ervan en gericht op de toekomst en het heden. Ik kan mij goed voorstellen dat het voor u niet gunstig is.

Het klopt dat de ondersteuning van de Zapper app per 30/6/2018 wordt beëindigd. Dit betekent dat u de app, tot nader order, wel kan blijven gebruiken maar de app zal niet meer geüpdatet worden. Een alternatief voor de Zapper is de MijnGesprek app.
Reputatie 5
Badge +10
Hi @Elbert,

Zoals beloofd is de update in het 1e kwartaal van 2018 gekomen. Goed om te lezen dat u tevreden bent met de mogelijkheid om te kunnen doorverbinden. Ik ben ervan overtuigd dat de update omtrent vast/mobiel en uitgaand bellen met of het vaste of het mobiele nummer, met een bepaalde overtuiging is uitgevoerd. Ik zal uw feedback doorsturen naar de productmanager. Zodra ik een antwoord heb gekregen laat ik het u weten.
Reputatie 5
Badge +10
Beste,

Op 8 maart 2018 is de MijnGesprek app bijgewerkt.

WAT IS ER NIEUW?
In deze release hebben we de volgende functies en verbeteringen aangebracht:
- Nieuw logo van de nieuwe zakelijke logo-lijn
- Onaangekondigd doorverbinden van een bestaand gesprek
- Aangekondigd doorverbinden van een bestaand gesprek
- Drie gesprek
- Wisselgesprek Aan/Uit zetten
- Vast-Mobiel integratie Aan/Uit zetten
- Gespreksopname (optionele licentie)
- Anywhere (optionele licentie)
- Verbetering van het gebruikersgemak in het Recent menu
- Face ID support
- Bugfixes

Google Play
Huidige versie:
2.1.0

Android vereist:
5.0 en hoger

App Store
Huidige versie:
2.1.0

IOS:
IOS 9.0 of nieuwer.
Geschikt voor iPhone, iPad en iPod Touch
Bij mijn collega bezig geweest om te kijken of we de juiste instellingen konden vinden voor het niet gestoord worden maar wel gebruik kunnen maken van het vaste nummer met uitbellen en nu is hij helemaal niet meer bereikbaar, ook niet op zijn eigen mobiele nummer.
Alle instellingen lijken gelijk aan de mijne en ik heb er geen last van. Iemand een idee of liever nog een oplossing?
Laat maar, gevonden met het opnieuw installeren van de Zapper notabene... Die stond op "niet storen".
Maar nu we het er toch over hebben; in die Zapper konden we "mobility" uit zetten, daarmee waren we op het mobiele nummer wel te bereiken terwijl we bij uitbellen alsnog konden kiezen voor het vaste nummer.
Ik dacht dat "vast/mobiel integratie" hier nu voor zou zorgen, maar dan verdwijnt het mobiele nummer uit het overzicht waar je het uitgaande nummer kunt kiezen.
Echt, het moet veel simpeler kunnen hoor, waarom toch altijd kiezen om het ingewikkelder te maken i.p.v. makkelijker, lijkt Microsoft wel.
We blijven de updates in de gaten houden en we hopen maar dat het de volgende keer beter wordt.
Reputatie 5
Badge +10
Hi @Elbert,

Terugkomend op de vraag die u op 13 maart op het forum stelde. Inmiddels heb ik antwoord gekregen van mijn collega. Zie hieronder het antwoord:

'Er van uitgaande dat u vast Mobiel integratie aan heeft staan. Als u niet gestoord wilt worden op het vaste nummer, dan gebruikt u op Overzicht “Doorschakelen vast nummer”. U kunt dan nog steeds kiezen of het nummer dat gepresenteerd wordt naar de gebelde een Vast, Mobiel of geen nummer is. Wilt u het gebruik van vast mobiel ontkoppelen dan kan dat onder Instellingen- Uitgaand nummer. Hier kunt u Vast Mobiel integratie vanaf MijnGesprek 2.1.0 uitschakelen. Uw mobiele nummer wordt dan ontkoppeld van uw Vaste nummer. U krijgt geen Vast verkeer meer aangeboden op uw mobiel. U kunt dan vervolgens uw vastnummer gedrag onafhankelijk instellen, bijvoorbeeld doorschakelen. Maar u bent dan wel bereikbaar onder uw mobiele nummer. Gesprekken die u opzet via mobiel, zijn mobiele gesprekken, de gebelde ziet uw mobiele nummer. Op uw mobiel ontvangt u alleen gesprekken die de beller aan kiest onder het mobiele nummer.'

Kunt u iets met het antwoord van mijn collega en is het duidelijk?
Reputatie 5
Badge +10
Hi @Mark P,

Nog een kleine aanvulling naar aanleiding van ons contact laatst.

We ondersteunen over het algemeen helaas de laatste 3 versies van IOS. Oudere generaties ondersteunen we niet. Reden daarvan is de voortschrijding van technologie en veiligheid van software.
De zapper wordt ondersteund tot 30/6/2018. Daarna blijft de app werken tot 30/9/2018, zonder support. Vanaf 30/9/2018 is de Zapper End of Life voor KPN EEN en aleen nog te gebruiken voor het Ondernemerspakket en Internet&Bellen abonnementen.
Goedemorgen,
nee, dat antwoord is volgens mij niet volledig. Of ik moet het verkeerd zien.
Wat ik ervan begrijp is dat je het vaste nummer volledig kan laten doorschakelen, maar het lijkt er op dat dit voor het vaste nummer "totaal" geldt waardoor mijn collega's ook geen lijn meer binnen krijgen?
Vast mobiel integratie uitzetten is hiervoor een optie, maar dan kan er weer niet gekozen worden om met het vaste nummer uit te bellen, correct?
Dus blijft het een soort van "alles of niets" terwijl in de Zapper er de mogelijkheid is om 'mobility' uit te zetten waarna je geen inkomende gesprekken van het vaste nummer meer krijgt op je mobiel (de rest van de collega's wel gewoon) en je bij het uitbellen toch kunt kiezen met welk nummer je uitbelt.
Wat ik begrijp van het antwoord van je collega is dit nu net niet mogelijk binnen mijngesprek.
Nogmaals, het moet toch een koud kunstje zijn voor de knappe koppen die deze app maken om dit gemakkelijk te maken om in te stellen?
Goeiemorgen allen!
Ook wij zitten een beetje te worstelen met het gebruiksgemak van de nieuwe MijnGesprek-app.
En zouden graag het antwoord zien op Elberts vraag! - het lijkt me onlogisch dat het equivalent van 'mobility uit' onder het kopje Uitgaand nummer > Vast Mobiel integratie valt.
Mijn collega's zijn veel op pad en willen eenvoudig kunnen switchen van de 'bureau-telefoon' naar het eigen mobiele nr.
Dank!
Reputatie 5
Badge +10
Hi @Sally,

Welkom op het zakelijk forum van KPN! De vraag van @Elbert heb ik uitgezet bij de productmanager. Het is voor mij ook even afwachten. Zodra ik antwoord heb gekregen plaats ik het in een bericht in dit topic 🙂 .
Wij zijn ook aan het stoeien met de in dit forum genoemde punten, als aanvulling wil ik meegeven dat als je het mobiele nummer loskoppelt geen voicemail actief is. Tevens zou het fijn zijn als je met het mobiele toestel ook gebruik kan maken van het telefoonboek uit de centrale in de cloud.....
Het doorverbinden met de App is echt DRAMA! De zapper App is niet veel beter, wanneer kunnen we een update verwachten? Eigenlijk spijt dat we zijn overgestapt op dit systeem.
Wanneer komt er een update van de app waar ten minste de Mobility aan en uit te schakelen is en de optie Bellen via Centrale er in staat?
Wij gebruiken deze opties het meest en deze zijn nou juist niet te vinden in de Mijn Gesprek app.
Wanneer komt er een update van de app waar ten minste de Mobility aan en uit te schakelen is en de optie Bellen via Centrale er in staat?
Wij gebruiken deze opties het meest en deze zijn nou juist niet te vinden in de Mijn Gesprek app.


Beste Cindy, Mobility keuze vindt je onder Instellingen -> Uitgaande gesprekken -> Uitgaand nummer -> VastMobiel integratie.
Bellen via centrale is hetzelfde menu Instellingen -> Uitgaande gesprekken" -> Belmethode
Wanneer komt er een update van de app waar ten minste de Mobility aan en uit te schakelen is en de optie Bellen via Centrale er in staat?
Wij gebruiken deze opties het meest en deze zijn nou juist niet te vinden in de Mijn Gesprek app.


Beste Cindy, Mobility keuze vindt je onder Instellingen -> Uitgaande gesprekken -> Uitgaand nummer -> VastMobiel integratie.
Bellen via centrale is hetzelfde menu Instellingen -> Uitgaande gesprekken" -> Belmethode


Ik heb daar bellen via centrale niet bij staan.
Wanneer komt er een update van de app waar ten minste de Mobility aan en uit te schakelen is en de optie Bellen via Centrale er in staat?
Wij gebruiken deze opties het meest en deze zijn nou juist niet te vinden in de Mijn Gesprek app.


Beste Cindy, Mobility keuze vindt je onder Instellingen -> Uitgaande gesprekken -> Uitgaand nummer -> VastMobiel integratie.
Bellen via centrale is hetzelfde menu Instellingen -> Uitgaande gesprekken" -> Belmethode


Ik heb daar bellen via centrale niet bij staan.


Beste Cindy,

Bij ons hebben wij de keuze uit Centrale belt terug of Bel mobiel..., bedoel je mischien iets anders ?
En daar zou dus nog een keuze moeten staan, bellen via centrale, het gaat bij ons om de uitgaande gesprekken met de verkorte nummers. dat je zeg maar naar een 085 nummer belt.
Bij terugbellen via centrale gaat dit via omwegen en duurt het even voordat je verbinding hebt.
Het doorverbinden met de App is echt DRAMA! De zapper App is niet veel beter, wanneer kunnen we een update verwachten? Eigenlijk spijt dat we zijn overgestapt op dit systeem.

Ik heb m'n best gedaan, maar ik kan het alleen maar eens zijn met deze stelling. Alleen rechtstreeks doorverbinden is nog enigszins te doen, maar met ruggespraak of vooraankondiging is echt niet in orde.
Volgens mij heb ik het al eens gevraagd, maar waarom toch in hemelsnaam een nieuwe app ingewikkelder maken dan de 'oude' ?! Werkelijk niets van te begrijpen. Die programmeurs van de KPN (indien ze dit zelf doen) kunnen toch wel beter zeker?
Ook een simpel knopje/schuifje op het openingsscherm voor het volledig 'uitzetten' van de app zou niet misstaan en als de KPN dat dan perse "vast/mobiel integratie" moet noemen dan zij het zo, maar het lijkt mij zo simpel; uitzetten betekent niet meer bereikbaar op het vaste nummer, rinkelt niet meer mee dus. En evt. automatisch uitbellen met je mobiele nummer vanaf dat moment. Overigens is voor dit laatste de huidige manier ook niet zo prettig als dat voorheen was; met de native app belde je automatisch uit met je mobiele nummer, met de kpn app vast (of keuze). Dit was oneindig veel handiger.
Wederom hoop ik op een spoedig update die het beter en/of makkelijker (liefst beide uiteraard) maakt...
Een hele goedemorgen!

De KPN Zapper is per 1 juli 2018 om 4:30 uit de lucht gegaan, dus we zijn gedoemd om MijnGesprek te gebruiken. Hoe ik dat weet? Omdat we midden in onze nachtdienst uit de lucht gegooid zijn... Top.

Uiteraard kregen we wel een poos dat de app "niet meer ondersteund wordt vanaf 30/06/18", maar dat klonk niet alsof de app compleet niet meer zou functioneren. En dat terwijl Zapper App deed wat het moest doen en de MijnGesprek-app vooral niet.

Maar, een aantal concrete vragen:

1) Hoe halen we een telefoon uit de VAMO? Als een gebruiker klaar is met zijn dienst, wil deze niet meer bereikbaar zijn op het vaste nummer. Niet. Voor. Elkaar. Te. Krijgen. Chauffeurs helemaal in de stress hier, want de telefoon blijft maar overgaan..........

2) Welke android versie is minimaal vereist voor het draaien van de MijnGesprek app? Want op een aantal telefoons dwingt de Zapper om MijnGesprek te installeren maar weigert dit nu doodleuk met de mededeling dat dit met het toestel niet mogelijk is... (S4 Mini, Android 4.4.2, uitstekende en handzame toestellen). Want dat gaan we maar gedwongen upgraden of nieuwe toestellen inzetten...
Hi @Mark P,

Nog een kleine aanvulling naar aanleiding van ons contact laatst.

We ondersteunen over het algemeen helaas de laatste 3 versies van IOS. Oudere generaties ondersteunen we niet. Reden daarvan is de voortschrijding van technologie en veiligheid van software.
De zapper wordt ondersteund tot 30/6/2018. Daarna blijft de app werken tot 30/9/2018, zonder support. Vanaf 30/9/2018 is de Zapper End of Life voor KPN EEN en aleen nog te gebruiken voor het Ondernemerspakket en Internet&Bellen abonnementen.


30/9/2018 staat er toch? Wil inderdaad niet meer openen en Mijngesprek werkt nog steeds niet naar behoren...
Een hele goedemorgen!

De KPN Zapper is per 1 juli 2018 om 4:30 uit de lucht gegaan, dus we zijn gedoemd om MijnGesprek te gebruiken. Hoe ik dat weet? Omdat we midden in onze nachtdienst uit de lucht gegooid zijn... Top.

Uiteraard kregen we wel een poos dat de app "niet meer ondersteund wordt vanaf 30/06/18", maar dat klonk niet alsof de app compleet niet meer zou functioneren. En dat terwijl Zapper App deed wat het moest doen en de MijnGesprek-app vooral niet.

Maar, een aantal concrete vragen:

1) Hoe halen we een telefoon uit de VAMO? Als een gebruiker klaar is met zijn dienst, wil deze niet meer bereikbaar zijn op het vaste nummer. Niet. Voor. Elkaar. Te. Krijgen. Chauffeurs helemaal in de stress hier, want de telefoon blijft maar overgaan..........

2) Welke android versie is minimaal vereist voor het draaien van de MijnGesprek app? Want op een aantal telefoons dwingt de Zapper om MijnGesprek te installeren maar weigert dit nu doodleuk met de mededeling dat dit met het toestel niet mogelijk is... (S4 Mini, Android 4.4.2, uitstekende en handzame toestellen). Want dat gaan we maar gedwongen upgraden of nieuwe toestellen inzetten...


De app Hipper werkt wel nog, dit is hetzelfde als de Zapper, inloggen etc volledig hetzelfde, kleur is rood ipv groen, rest is gelijk.

Ik mag hopen dat de KPN niets doet om die werking te saboteren.
Reputatie 5
Badge +3

De app Hipper werkt wel nog, dit is hetzelfde als de Zapper, inloggen etc volledig hetzelfde, kleur is rood ipv groen, rest is gelijk. Ik mag hopen dat de KPN niets doet om die werking te saboteren.


De Hipper+ App is exact hetzelfde als de KPN MijnGesprek app, dus dit zou geen verschil in werking moeten geven.
Reputatie 5
Badge +3
Een hele goedemorgen!

De KPN Zapper is per 1 juli 2018 om 4:30 uit de lucht gegaan, dus we zijn gedoemd om MijnGesprek te gebruiken. Hoe ik dat weet? Omdat we midden in onze nachtdienst uit de lucht gegooid zijn... Top.


Hoi @DDees85,

De Zapper app komt weer terug online aankomende dagen, echter zonder support op de werking. De app had inderdaad niet offline moeten gaan, maar alleen de status 'End of Life' moeten krijgen.
Reputatie 5
Badge +10
Hi @Mark P,

Nog een kleine aanvulling naar aanleiding van ons contact laatst.

We ondersteunen over het algemeen helaas de laatste 3 versies van IOS. Oudere generaties ondersteunen we niet. Reden daarvan is de voortschrijding van technologie en veiligheid van software.
De zapper wordt ondersteund tot 30/6/2018. Daarna blijft de app werken tot 30/9/2018, zonder support. Vanaf 30/9/2018 is de Zapper End of Life voor KPN EEN en aleen nog te gebruiken voor het Ondernemerspakket en Internet&Bellen abonnementen.


30/9/2018 staat er toch? Wil inderdaad niet meer openen en Mijngesprek werkt nog steeds niet naar behoren...


Hi @Elbert,

Er staat inderdaad 30/06/2018. De Mijngesprek app is onlangs bijgewerkt naar versie 2.1.1.

In deze release hebben we de volgende functies en verbeteringen aangebracht:
- Bedrijfscontacten bevat nu ook de contacten van Common Phonelist en en Custom Contacts van de
telefooncentrale
- Contactenlijst wordt eerst getoond bij Doorverbinden of Gesprek toevoegen
- Verbetering gebruikersinterface voor Anywhere functie
- Bugfixes
Dan heb ik oon nog een vraagje?

Komt er ook de mogelijkheid dat je met de app aan kunt geven wanneer je bereikbaar wilt zijn op je
vaste nummer en dan bedoel ik avond en weekend?
Tevens heb ik een probleem met afluisteren Voicemail met de app.(al wel IOS12)

Reageer