Vraag

Resolve binnenkomend telefoonnummer met telefoonboel werkt niet

  • 16 February 2017
  • 5 reacties
  • 472 keer bekeken

Wij hebben sinds kort KPN EEN met Yealink T46G IP telefoons. Ik heb als beheerder het online telefoonboek gevuld en geïmporteerd op de vaste telefoons. Echter als een medewerker belt die in het telefoonboek staat, wordt de naam niet getoond in het display van de telefoons.

Echter, als we niet oppakken komt er in beeld "gemist". Als je die pagina opent op het toestel, wordt wel de bijbehorende naam uit het telefoonboek getoond.

Hoe kan ik er voor zorgen dat de namen worden getoond op de displays van de vaste toestellen, bij binnenkomende telefoonnummers die bekend zijn in het telefoonboek?

5 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Hi Peter,

Welkom op ons forum.
Sinds de laatste update is het telefoonnummer en de naam omgedraaid.
Dit kan gewijzigd worden aan de hand van een custom tag.

Als u mij de bedrijfsgegevens in een privébericht toestuurt, dan voeg ik deze voor u toe.
Reputatie 1
Badge
Wij hebben sinds kort KPN EEN met TPG600 en TPA60-telefoons. Ik heb als beheerder het online telefoonboek gevuld op beheer.kpneen.nl. Deze zijn ook in de telefoons te zien bij AfstandsTel.Boek (behalve bij twee toestellen die later toegevoegd zijn).
Echter, als iemand belt die in het afstandtelefoonboek staat, wordt de naam niet getoond in het display van de telefoons. Alleen het nummer twee keer.

Hoe kan ik er voor zorgen dat de namen worden getoond op de displays van de toestellen, bij binnenkomende telefoonnummers die bekend zijn in het telefoonboek?
Reputatie 7
Badge +11
Hi @bertojansen, sorry wij heben uw bericht helemaal gemist. Hopelijk is het inmiddels gelukt om de namen ook weer te geven op het display van de telefoons?

Het probleem is namelijk dat de afstandtelefoonboek in de "cloud" staat en de toestellen vermoedelijk de nummers alleen "lokaal" / offline raadplegen. De oplossing hiervoor is om het telefoonboek ook in te laden in het betreffende basis station op locatie.

Dit is geen eenvoudige handeling, anders had ik graag een kort stappenplan gegeven. Op deze website staan de instructies om in te loggen op het basis station. De volgende stap is om het telefoonboek in te laden.

Ik ben erg benieuwd of u hiermee verder kunt!
Reputatie 1
Badge
Hallo Tim,

Bedankt voor uw antwoord.

Het was nog niet "centraal" gelukt, maar wel decentraal via de eigen telefoonboeken van de toestellen die langzaam handmatig gevuld worden.
Het aantal gezamenlijke contactpersonen is ook niet zo groot en bovendien kan een ieder ook z'n eigen privécontacten toevoegen.
We gaan het dus zo doen.

Betreffende Embedded Web: ons computernetwerk zit op een andere router dan de experiabox.
Alleen de TPG600 zit op de experiabox. Dat maakt inloggen ook weer wat omslachtiger.

We kunnen zo verder.

Berto
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Berto,

Inderdaad heeft het ook zo zijn voordelen als iedereen een eigen contactenboek heeft.
Fijn dat dit voor u voldoende werkt. Wellicht kan de centrale "cloud" telefoonboek samengaan met de eigen offline contacten, maar dat weet ik niet zeker. Fijn weekend toegewenst @bertojansen!

Groet,
Tim

Reageer