[Uitleg] KPN ÉÉN - Verschil tussen VastMobiel (VaMo) integratie en Anywhere

  • 9 April 2018
  • 4 reacties
  • 11083 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +3


Vast-mobiel integratie (VaMo)
VaMo integratie integreert uw mobiele toestel op netwerkniveau met uw telefooncentrale. Zo wordt elk gesprek automatisch via de telefooncentrale afgehandeld. Daarmee is uw mobiele toestel een volwaardig onderdeel geworden van uw telefooncentrale.
U bent op één enkel telefoonnummer bereikbaar, zowel voor vast als mobiel en u heeft de keuze om via één vast nummer uit te bellen. Collega’s zijn te allen tijde op de hoogte van uw telefoonstatus (in gesprek of beschikbaar).

Bellen
Gesprekken die worden gemaakt met het mobiele toestel worden automatisch via de telefooncentrale afgehandeld. Zo weten uw collega’s of u aan het bellen bent. Tevens kunt u bepalen welk nummer getoond wordt: uw mobiele nummer of uw vaste nummer. Dit kunt u zelf instellen via de MijnGesprek App. Ook verkorte interne nummers zijn direct aankiesbaar.

Gebeld worden
Oproepen op uw nummers (zowel verkort, vast als mobiel) worden op dezelfde manier door de telefooncentrale gerouteerd. Doorschakelingen naar voicemail, afdeling of receptie gelden voor alle nummers. Uw vaste en mobiele toestel zullen beide overgaan bij een oproep naar één van uw nummers.

Voicemail
U heeft één voicemail voor zowel uw vaste als mobiele toestel. Er zijn twee manieren om toegang te verkrijgen tot uw voicemailberichten:
• Ingesproken berichten worden opgeslagen in een voicemail-box, zodat u deze via de telefoon kunt afluisteren via 1233 ofvia de MijnGesprek App.
• Van elk ingesproken bericht kan een kopie worden verzonden naar een in te stellen e-mailadres. Deze audio bestanden kunt afluisteren binnen uw e-mailprogramma, ook op de smartphone.

Goed om te weten!
• Indien u wordt gebeld op uw mobiele nummer, dan rinkelt altijd uw vaste toestel mee.
• Indien u wordt gebeld en uw vaste- en mobiele toestel rinkelen, waarbij u opneemt met het vaste toestel, dan registreert uw mobiele toestel een gemist gesprek en vice versa.
• Bij een gemiste oproep op uw mobiele nummer, worden geen SMS berichten gestuurd met informatie over het gemiste gesprek.Ook ontvangt u geen SMS omtrent een nieuw voicemail bericht.
• Zowel uw vaste als mobiele toestel volgen de instellingen voor het doorschakelen op de telefooncentrale. Indien u op uw mobiele nummer wordt gebeld, dan wordt dit gesprek bijvoorbeeld doorgeschakeld naar de receptie, een collega of voicemail.




Anywhere (Software integratie)
Anywhere integreert uw mobiele toestel op softwareniveau met uw telefooncentrale. U bent met uw vaste en mobiele toestel via één enkel telefoonnummer bereikbaar. De telefooncentrale zorgt ervoor dat uw mobiele telefoon ook overgaat op het moment dat u op uw verkorte of vaste nummer wordt gebeld. Via de app MijnGesprek kunt u kiezen om ook met uw mobiele toestel uit te bellen met uw vaste telefoonnummer. Ook kunt u het algemene telefoonboek van de telefooncentrale inzien.

Bellen
Gesprekken die worden gemaakt met het mobiele toestel worden via het mobiele netwerk afgehandeld. De ontvanger ziet dan uw mobiele nummer. U kunt met uw mobiele toestel via de app MijnGesprek met uw vaste telefoonnummer uitbellen.
Uw mobiele nummer is dan niet zichtbaar. U kunt uw collega’s met de app MijnGesprek bellen op hun extensie (verkort intern nummer).

Gebeld worden
Als iemand uw mobiele nummer belt, dan gaat alleen uw mobiele telefoon rinkelen. Mocht u niet opnemen, dan wordt het gesprek verbroken of doorgezet naar voicemail. Wordt u gebeld op uw vaste of verkorte nummer, dan gaan al uw toestellen over. Indien gewenst kunt u het vaste of mobiele toestel (tijdelijk) niet laten mee rinkelen. Mocht u niet opnemen, dan wordt het gesprek afgehandeld volgens de ingestelde doorschakeling op de telefooncentrale.

Voicemail
• U heeft twéé voicemail boxen. Eén voor uw vaste- en één voor uw mobiele toestel.
• De voicemails die worden ingesproken vanuit uw vaste telefoonnummer kunt u afluisteren via uw vaste toestel, ontvangen als WAV bestand per e-mail of afluisteren via uw mobiele toestel met de MijnGesprek app. Voicemails die worden ingesproken vanuit uw mobiele nummer kunt u afluisteren door met uw mobiel te bellen naar 1233.

Goed om te weten!
• Indien u wordt gebeld op uw mobiele nummer, dan rinkelt alleen uw mobiele toestel.
• Indien u wordt gebeld op uw vaste telefoonnummer en uw vaste en mobiele toestel rinkelen, waarbij u opneemt met het vaste toestel, dan registreert uw mobiele toestel een gemist gesprek.
• Voicemailmeldingen voor uw mobiele telefoonnummer worden per SMS kenbaar gemaakt.
• Indien u de functie “Niet Storen / Do Not Disturb” aanzet, dan bent u op uw mobiele telefoonnummer nog wel bereikbaar.
• Inkomende oproepen op uw mobiele nummer worden niet door de hosted centrale gerouteerd.

4 reacties

Ik heb 2 vragen :

Krijg je bij Anywhere wel weer een SMS op je mobiel bij een gemiste oproep ?

En is de voicemail op een iphone dan ook weer via de voicemail knop te bereiken (en werkt daardoor ook weer via handsfree, omdat je niet op 1 hoeft te drukken voor het afspelen van een bericht)
Reputatie 5
Badge +3
Beste @Udo Bonjernoor,

Bij Anywhere krijg je inderdaad nog SMS berichten en heb je een persoonlijke voicemail op je mobiel.
Op de iPhone kunt u gebruik maken van Visual Voicemail, zie hiervoor o.a. het topic: https://zakelijkforum.kpn.com/mobiele-abonnementen-en-toestellen-11/kpn-start-met-visual-voicemail-10013
Als ik het goed begrijp werkt anywhere onafhankelijk van je mobiel, het bellen gaat via de app, dus het mobiele abonnement kan ook van bv Telfort zijn.

Ik had dit vroeger met Zakelijk internet plus bellen, maar na de overstap op KPN een bleek dir niet meer te werken en kon ik ook niet meer terug.

Zoja is hiervoor dan een apart abonnement nodig binnen KPN één?
Als dat zo is hoe vraag ik dat aan.

Alvast dank.

Groeten Dimitri
Reputatie 5
Badge +3
Hi @Pierredes ,

Anywhere is inderdaad integratie op APP niveau, echter kan je dit niet met een andere abonnement combineren. Dit is alleen mogelijk als een extra module die je op je KPN EEN Zakelijk mobiel abonnement kan aanvragen.

Reageer