Vraag

KPN InContact na 5 minuten op afwezig

  • 8 June 2021
  • 6 reacties
  • 153 keer bekeken

Hallo,

 

Wij maken gebruik van KPN InContact, maar als je 5 minuten niet typt of 'muist’ gaat InContact status op ‘afwezig’. Waar kunnen we dat aanpassen?

 

Hartelijke groet, Bastiaan


6 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Hallo @bastiaanh ,

Dit is helaas niet mogelijk om ‘uit te schakelen’. Wel kan je de status vastzetten door handmatig de status beschikbaar te kiezen. Zie afbeelding hieronder.  Je kan het weer op automatisch zetten door op 'Automatisch ingeschakeld’ te klikken.

 

 

Hallo marvinh,

 

Dank voor je snelle antwoord. Wij kunnen de optie 'automatisch’ niet kiezen. Die is grijs. Als wij de optie 'beschikbaar’ kiezen gaat hij nog altijd na 5 minuten op afwezig.

Is dat een centrale optie? Het lijkt erop dat wij ongeacht onze eigen instelling op 'automatisch’ blijven staan.

Hartelijke groet, Bastiaan

Reputatie 5
Badge +3

Hallo marvinh,

 

Dank voor je snelle antwoord. Wij kunnen de optie 'automatisch’ niet kiezen. Die is grijs. Als wij de optie 'beschikbaar’ kiezen gaat hij nog altijd na 5 minuten op afwezig.

Is dat een centrale optie? Het lijkt erop dat wij ongeacht onze eigen instelling op 'automatisch’ blijven staan.

Hartelijke groet, Bastiaan


Gebruiken jullie wel versie 22.9.14 ? Dit is de laatste versie van InContact namelijk. Dit kan je vinden via Bestand → Over InContact.

Ja, het is versie 22.9.14:

 

Reputatie 5
Badge +3

Ja, het is versie 22.9.14:

 

Op het platform zelf zijn er verder geen instellingen die dergelijke zaken beheren in InContact. De status die wordt weergegeven is echt onderdeel van InContact software zelf. Ik heb het zojuist zelf nog even getest door te bekijken wat de status wordt indien je de PC met rust laat voor 5 minuten, maar hier blijft hij op beschikbaar staan (mits ik handmatig beschikbaar heb gekozen).

Het enige wat ik nog zou kunnen bedenken is dat het een rechten issue is op de PC/Laptop, waarbij de gebruiker zijn configuratie niet wordt weggeschreven in de software. Misschien even testen met een administrator account.

Dank voor het meedenken, dan ga ik eens verder kijken op de laptop.

Ik ben zelf beheerder, dus ik zou genoeg rechten moeten hebben.

Ik neem aan dat je bedoelt dat de instellingen in %appdata%\KPN\KPN InContact\application_setting.ini staan, of wordt er ook e.e.a. in het register weggeschreven? In dit bestand vind ik in ieder geval geen status instelling o.i.d.

Reageer