Vraag

Verkorte nummers bellen in KPN1 werkt niet met Mijn Gesprek

  • 15 May 2018
  • 15 reacties
  • 920 keer bekeken

Mijn Gesprek werkt nog niet goed, op welke smartphone bij ons dan ook: bij het kiezen van een verkort nummer krijg ik de foutmelding ‘Verbindingsprobleem of ongeldige MMI code’.

Is het een configuratie-issue of een bug? Aangezien de Zapper-app vanaf eind juni niet meer wordt ondersteund, hoop ik iig dat het issue tijdig wordt gefikst.

Bij voorbaat dank!

15 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Beste @kvdberg,

Het is via de MijnGespreks app mogelijk om ook verkort te bellen, echter hangt dit wel af van de manier waarop gebeld wordt. Verkort bellen kan alleen indien het gesprek via de hosted telefooncentrale loopt van KPN ÉÉN.

Hoogstwaarschijnlijk staat MijnGesprek nu zo ingesteld dat alle oproepen via de mobiel zelf worden gedaan, met andere worden je belt uit via het 06-nummer. Het mobiele netwerk weet natuurlijk niet wat bijvoorbeeld een verkort nummer 205 is.

In MijnGesprek kunt u instellen om te bellen via de centrale of dat de centrale het mobieltje eerst belt en dan uw gekozen nummer. U gaat hiervoor naar 'Instellingen' - > Belmethode (te vinden onder Uitgaande gesprekken). Hier kunt u ervoor kiezen om:

- Bel via Centrale - U belt dan via uw mobiele telefoon naar de telefooncentrale en daarna zet de telefooncentrale het gesprek door naar het door u gekozen nummer.

- Centrale belt terug - De telefooncentrale belt u op uw 06-nummer, u neemt het gesprek aan en daarna wordt uw doorverbonden aan het gekozen nummer.
Beste Marvin,

Bedankt voor je snelle antwoord.

Dit werkt helaas niet: Als ik onder Belmethode 'Centrale belt terug' instel (ik neem aan dat je dat bedoelt?) en daarna een verkort nummer kies, gebeurt er niets.
Reputatie 5
Badge +3
Beste @kvdberg,

Dit kan kloppen. Indien u deze optie kiest dient de centrale te weten naar welk 06-nummer er gebeld moet worden. Om dit te laten werken dient u onder instellingen ook nog bij "Anywhere" uw 06-nummer in te vullen en aan te zetten, dan zou deze optie moeten werken. U kunt natuurlijk ook de optie 'Bel via Centrale' kiezen, dan kunt u Anywhere uit laten staan.
Beste Marvin,

Ik zie geen optie Anywhere, maar er is wel een optie Instellingen -> Uitgaande gesprekken -> Uitgaand nummer. In het menu staat hierachter 'Geen', maar als ik doortik, dan staat het mobiele nummer er wel. Vaag... Ik vermoed toch een bug.

Voor de duidelijkheid: Er is geen optie Belmethoden -> Bel via Centrale. Alleen 'Centrale belt terug' en 'Bel mobiel'. Beide werken dus niet.

Kan de Zapper vanaf juli echt niet meer gebruikt worden?
Reputatie 5
Badge +3
Beste @kvdberg,

De KPN Zapper gaat er per juli inderdaad echt uit en wordt vervangen voor de MijnGesprek app. De app is een goede vervanger, echter staat het één en ander op dit moment niet goed ingesteld. Hierdoor krijgt u niet de juiste opties in de applicatie te zien. Via wie heeft u KPN ÉÉN in gebruik? Is dit via een Excellence partner van KPN of bij KPN direct?

Indien u via een Excellence partner werkt, dan zou u contact kunnen opnemen met hun support afdeling, gezien de KPN ÉÉN omgeving door uw partner dan wordt beheerd. Zij kunnen alle instellingen voor u nalopen, omdat er op dit moment namelijk zaken missen die wel van belang zijn voor de juiste werking van MijnGesprek.

Mocht u KPN ÉÉN direct via KPN hebben afgenomen, dan kan ik voor u één van de KPN medewerkers op dit forum vragen dit voor u te controleren.
Beste Marvin,

Jouw conclusie (ontbrekende instellingen / opties) klinkt logisch, dus ik ga het opnemen met onze partner.

Bedankt voor je input!
Reputatie 5
Badge +3
Beste @kvdberg,

Top! Ik verwacht dat een migratie naar KPN ÉÉN 2.0 de beste optie zou zijn, gezien in deze nieuwe propositie veel zaken standaard onder de nieuwe licenties vallen en extra mogelijkheden geven zoals de nieuwe KPN applicatie 'InContact'. Dit is vergelijkbaar met Skype for Business, voor inzage in de status van een collega, chatten, vergaderen, video bellen, bureaublad delen ect.

Bespreek dit ook dan met uw partner, dit kan namelijk interessant zijn.
Beste Marvin,

Ik zal het meenemen, hoewel ik van onze partner al wel had begrepen dat die migratie naar 2.0 de nodige voeten in de aarde heeft en dus niet iets wat je zomaar doet. Ik hoop daarom dat het gebruik van Mijn Gesprek ook onder versie 1 mogelijk is.
Reputatie 5
Badge +3
Beste @kvdberg,

De migratie procedure is sinds 2 maanden aangepast, waardoor bijna de gehele omgeving automatisch gemigreerd kan worden, zonder impact (op kleine zaken na). Vaak kan de 2.0 oplossing ook een besparing opleveren, dus kwaad om ernaar te kijken kan het nooit 😎
Beste Marvin,

Dat is goed te weten en zal ik ook met onze partner bespreken. Nogmaals dank!
Nog altijd ontbreekt de optie 'Bellen via centrale' in Mijn Gesprek. Van onze partner heb ik net begrepen dat RoutIT het platform inmiddels heeft ge-update en dat KPN nu aan zet is om Mijn Gesprek te updaten. Hopelijk gaat dat nu snel gebeuren, want de tijd begint te dringen!

Ik zie trouwens dat Mijn Gesprek in de Play Store (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.kpn.mijngesprek&hl=nl) slechte beoordelingen krijgt, o.a. vanwege het hier genoemde probleem (zie reactie P. de Jong). Ik hoop dat KPN zo wijs is om de Zapper-app wat later uit te faseren...
Inmiddels is er (per 20-6) een nieuwe versie van Mijn Gesprek in de Play Store verkrijgbaar. Hiermee is de optie 'Bellen via centrale' wel beschikbaar en nu is het mogelijk om verkorte nummers te kiezen.
Reputatie 5
Badge +3
Beste @kvdberg,

Er is inderdaad een nieuwe update. Goed om te horen dat de functie nu naar behoren werkt 🤓
Bedankt voor de update.
Beste Marvin,

Nog een opmerking: Anders dan de Zapper-app lijkt Mijn Gesprek helaas (nog?) niet beschikbaar voor Windows Phone. Jammer, want ik weet dat er meer bedrijven zijn dan het onze met telefoons met dit OS.
Reputatie 5
Badge +3
Beste @kvdberg,

De 'Zapper' voor windows phones is door KPN zelf nooit gereleased. Er heeft wel een tijdje een Zapper app op gestaan, echter was deze niet ontwikkeld door KPN maar een 3rd-party partij.

Reageer