Bijgewerkt: mei 2021
In dit topic leg ik uit hoe u een doorschakeling instelt op gebruikersniveau. Bij KPN EEN MKB kunt u kiezen uit verschillende soorten doorschakelingen.
Online Telefooncentrale
Het instellen van een doorschakeling doet u in uw Telefooncentrale, dit is de online beheeromgeving van uw KPN EEN MKB abonnement. U kunt inloggen op uw telefooncentrale via uw MijnKPN Zakelijk omgeving. Volg daarvoor de volgende stappen.
-
Log in op MijnKPN Zakelijk
-
Ga naar 'Mijn producten'
-
Klik onder 'Telefooncentrale' op 'Gebruikersbeheer’
Doorschakeling kiezen
Selecteer de gebruiker waar het telefoonnummer aan gekoppeld zit en klik op de 3 verticale puntjes. Kies vervolgens voor ‘Gebruiker bewerken’
Kies in het instellingen menu dat aan de rechterkant is verschenen voor ‘Doorschakelen’ en selecteer de gewenste variant.
De opties Doorschakelen indien bezet en Doorschakelen bij geen antwoord spreken voor zich. De optie Doorschakelen als de telefoon is uitgeschakeld of bij geen bereik. Zal ik hieronder verder toelichten.
Doorschakelen als de telefoon is uitgeschakeld of bij geen bereik.
Wanneer de internet verbinding niet beschikbaar is door een (stroom)storing werkt uw telefonie ook niet. Dit komt doordat KPN ÉÉN MKB gebruik maakt van VOIP telefonie, dat wil zeggen, u belt over de internetverbinding. Het is mogelijk om in de telefooncentrale in te stellen dat in geval van een storing, uw telefoonnummer automatisch doorschakelt naar een alternatief (mobiel) nummer naar keuze.
Is het niet gelukt of hebt u nog vragen? Laat hieronder een bericht achter. Of probeer het met de hulp van het stappenplan: Doorschakeling en voicemail instellen
Interessant voor u:
- KPN EEN MKB: Voicemail pincode wijzigen
- KPN EEN MKB: Regel zelf uw beschikbaarheid met de MijnGesprek app
- KPN EEN MKB: Wat is VoIP?