Sticky

Regel zelf uw bereikbaarheid met de nieuwe MijnGesprek app


Reputatie 5
Badge +4
Met de nieuwe MijnGesprek app voor KPN ÉÉN MKB klanten kunnen medewerkers van bedrijven hun telefoonverkeer volledig zelf beheren. Zo kunnen zij hun eigen, persoonlijke voicemail begroeting aanmaken.

De nieuwe MijnGesprek app van KPN is er sinds deze week speciaal voor zakelijke klanten. De app biedt meerdere functies die eenvoudig te beheren zijn. Enkele voordelen van de app zijn het kunnen doorschakelen, het inspreken van een voicemail begroeting en het kunnen wijzigen van de aan- of afwezigheidstatus.

“Er is gebleken dat steeds meer klanten hun zaken online willen regelen.”, vertelt Joost Tieleman, productowner digitalisatie bij KPN zakelijke markt. Door de app te gebruiken transformeert uw mobiel als het ware in een afstandsbediening van de KPN ÉÉN MKB telefooncentrale. “Waar u voorheen naar de beheerder stapte, kunt u het nu eenvoudig zelf doen.”

MijnGesprek maakt het voor u als gebruikers van de KPN ÉÉN MKB telefooncentrale voor vaste en mobiele telefonie mogelijk de centrale op een makkelijke manier te bedienen. Zo hebt u overal optimale controle over uw bereikbaarheid: op kantoor, thuis, bij uw klant of onderweg.

MijnGesprek werkt als afstandsbediening van uw telefooncentrale, zo kunt u:
- Gepresenteerde nummer instellen vast, mobiel of anoniem
- Doorschakelingen instellen (altijd, bij niet bereikbaar, bij in gesprek etc.)
- Gemisten vaste en mobiele gesprekken inzien en terugbellen
- Voicemail berichten beluisteren en doorsturen
- Voicemail begroeting opnemen
- Aangekondigd/onaangekondigd doorverbinden
- Driegesprek voeren
- Wisselgesprek instellen
- Vast-Mobiel integratie instellen
- Anywhere instellen (vereist licentie)
- Gespreksopname bedienen (vereist licentie)

Driegesprek voeren
Bespaar tijd en voer een driegesprek. U belt dan met twee personen tegelijkertijd. Handig voor een werkoverleg of het maken van een afspraak.

Uitgaand telefoonnummer instellen
Met de MijnGesprek app kiest u zelf met welk nummer u belt. Hiermee kunt u onderscheid maken tussen privé, collega's en klanten.

Stel een doorschakeling in via de Nachtschakeling

Hebt u KPN EEN MKB? Dan kunt u gebruik maken van de Nachtschakeling. Hiermee schakelt u zakelijke oproepen buiten kantooruren door naar voicemail of telefoonnummer naar keuze. De nachtschakeling beheert u in MijnKPN Zakelijk.

MijnGesprek biedt mobiliteit én controle voor KPN ÉÉN MKB
Met KPN ÉÉN MKB zijn vaste en mobiele telefonie geïntegreerd. Of u nu een vast toestel, mobiel toestel of de InContact app gebruikt, u blijft volledig in controle met welk apparaat u uw binnenkomende oproepen wilt beantwoorden. Met MijnGesprek hebt u dus altijd controle over uw bereikbaarheid, ongeacht waar u zich bevindt.

De app is ontwikkeld en gebouwd door een team KPN’ers en dochterbedrijf RoutIT. Doordat het team snel op elkaar was ingespeeld, resulteerde dit in een leuke samenwerking met snel resultaat. De toekomst van de MijnKPN zakelijk app belooft ook veel goede dingen. Het plan is om de app te transformeren tot een allesomvattende digitale omgeving waarin alle webapplicaties samengevoegd worden. Bent u ook benieuwd?

Meer informatie leest u op de pagina van MijnGesprek app voor KPN EEN MKB.

Download de MijnGesprek app gratis
MijnGesprek voor KPN EEN MKB is beschikbaar voor iOS en Android.
Download uit de Apple Store
Download uit de Google Play Store

Handige links:
- KPN ÉÉN MKB Tip: Uitleg 1e factuur
- KPNÉÉN MKBTip: Keuzehulp: KPN ÉÉN of toch Alles-in-1?
- Forum: Over het Zakelijk KPN Forum
- Forum: Indexpagina Blogs & Artikelen

100 reacties

Waarom kan ik niet kiezen als gebruiker voor mijn zakelijke telefoonnummer om naar buiten te sturen net zoals in de Zapper app.

Is deze app gemaakt om de Zapper app te vervangen?
Reputatie 5
Badge +4
Hi @Renever,

Welkom op het zakelijk forum van KPN!

De MijnGesprek app is bij KPN ÉÉN inderdaad de vervanger van de Zapper app. Net als bij de Zapper app is het mogelijk om vanaf uw mobiele telefoon te bellen met het nummer van uw vaste telefoon. Op de website van KPN leest u hier meer over.

Is hiermee uw vraag beantwoord?
Beste Rashid,

Nee die is hiermee niet beantwoord. Ik kan in de Zapper kiezen voor 3 uitgaande telefoonnummers:
1. Mobiel (062xxxxxxx)
2. Zakelijk (085xxxxx35)
3. Bedrijfsnummer (085xxxxx30)

Maar in de nieuwe app 'MijnGesprek' kan ik alleen kiezen voor:
1. Vast (085xxxxx35)
2. Mobiel (062xxxxxxx)

Ik mis dus de mogelijkheid het bedrijfsnummer mee te sturen.
Reputatie 6
Badge +6
Hi Renever,

Wat vreemd dat u in de MijnGesprek app geen 3 uitgaande telefoonnummers lijkt te kunnen kiezen! Wij gaan op onderzoek uit om te achterhalen of dit nog mogelijk is en zo ja, hoe dit te gebruiken.

Wij komen hier morgen op terug!
Reputatie 5
Badge +4
Goedemorgen @Renever,

Zoals beloofd ben ik voor u op onderzoek gegaan. Ik heb gezien dat u via een business partner bij KPN zit en daardoor kan ik niet al uw gegevens inzien. In een privé bericht stuur ik u het telefoonnummer waar u naartoe kunt bellen en de V-code waarmee u kunt aanmelden.

Vervolgens zullen mijn collega's van KPN Excellence u verder helpen.
Reputatie 5
Badge +4
Hi @Renever,

Nogmaals dank voor de feedback! Ik had uw feedback direct gemeld bij de productmanager en inmiddels heb ik ook antwoord gekregen.

Wat ik heb begrepen is dat ze gaan onderzoeken of de functie “Gebruik uitgaande telefoonnummer - zijnde het bedrijfsnummer'' als keuze toegevoegd kan worden. Zorg dat u de laatste update van de app altijd installeert. Er worden regelmatig bugfixes, verbeteringen en features geïntroduceerd waarbij rekening wordt gehouden met feedback.
Goedemiddag,
wij gebruiken nu ook de Zapper, intussen i.c.m. KPN EEN 2.0. Behoorlijk drama vergeleken met de vorige versie (ik weet niet of dit aan het KPN EEN platform 2.0 ligt of aan de Zapper app).
Hij neem nu je iPhone letterlijk over, er valt niet meer te bepalen met welk je nummer uit belt door gewoon de app te kiezen waarmee je belt. Je bent dus verplicht om continu te wisselen van uitgaand nummer in de "VAMO" instellingen binnen de app. Ook vraagt ie, nadat je het nummer hebt ingetoetst, nog eens of je wilt bellen (weer een handeling er bij, je toetst toch niet voor niets het nummer in en drukt daarna op de 'bel-knop'?).
Als je zakelijk niet bereikbaar wilt zijn, ben je dat zomaar ook privé.
Bovenstaande zorgde er voor dat ik reeds de Mijngesprek heb gedownload om die te gebruiken, maar die maakt alles nog veel erger, te beginnen met pincodes etc. om in te loggen elke keer als je een telefoontje wilt plegen... Plus de ongenoegen hierboven gemeld zijn er niet uit waardoor deze app al helemaal niet werkt zoals wij zouden willen.
Als de beste jongeman die ons 2.0 'verkocht' heeft dit van tevoren gezegd had dan hadden wij het niet gedaan, dan hadden we gewoon bij 1.0 gebleven. Hierbij wil ik tevens even melden dat deze jongeman, net als zijn 2 voorgangers, niet meer bij de KPN werkt waardoor je nu alleen nog maar kunt bellen met 0800 0410 en geen vast contact meer hebt binnen de KPN. Bij verkoop wel, daarna niet meer, dit is niet zo klantvriendelijk vind ik eerlijk gezegd.
Maar goed, dat terzijde, ik hoop dat de app nog niet klaar is, of dat deze zeer binnenkort wordt aanpast tot een werkbare, gemakkelijke app want nu is deze echt niet handig. Wij hebben hier nog wel wat suggesties voor.

Met vriendelijke groet, Elbert.
Even een toevoeging op mogelijke verbeteringen betreffende de apps (Zapper/Mijngesprek):
Als ik een gesprek gemist heb kan ik niet zien of ze mijn mobiel gebeld hebben, of dat ze naar ons zakelijke nummer gebeld hebben. Dus dat is regelmatig aan al mijn collega's vragen of zij dat betreffende telefoontje gehad hebben of niet, of terugbellen en horen dat hij of zij reeds een collega heeft gesproken.
Het zou dus handig zijn dat aan de melding van een gemiste oproep te zien zou zijn welk nummer er gebeld is bijv. door een bepaalde kleur of toevoeging van een icoontje.
Reputatie 5
Badge +4
Hi @Elbert,

Welkom op het zakelijk forum van KPN!

Bedankt voor uw feedback. Wij stellen het op prijs dat u dit bij ons neerlegt. Het betreft een nieuwe app waarbij de mankementen nu aan het licht komen en absoluut nog verbeterd gaan worden. De app is ontwikkelt om de gebruikers van gemakken te voorzien en de regie zelf in handen te geven. Ik heb uw feedback ook doorgestuurd naar de innovatiemanager. Hij gaat hiermee aan de slag!

Bent u er wel van op de hoogte dat de Zapper app niet meer gebruikt kan worden bij een KPN ÉÉN abonnement?
Goedemorgen Rashid,

de Zapper app schijnt nog steeds te werken. Ook werd mij verteld dat de app zelf een melding zou geven wanneer deze echt vervangen dient te worden door de Mijngesprek app wat tot op heden nog niet gebeurd is. Aangezien je voor elk telefoontje dat je wilt plegen je een pincode of vingerafdrukscan nodig hebt zullen we niet gauw 'overstappen' tenzij strikt noodzakelijk. Laat de eerste update maar snel komen waarbij dat in ieder geval is uit te zetten. Laat de klant hier lekker zelf een keuze in maken zou ik zeggen.
Reputatie 5
Badge +4
Goedendag @Elbert,

Dat is dan een voordeel dat de Zapper app nog werkt. De MijnGesprek app is geïntroduceerd als vervanger van de Zapper app. Dan is het inderdaad wachten op de officiele aankondiging dat het niet meer gebruikt kan worden. Ik heb uw feedback wederom doorgestuurd naar de innovatiemanager.
Rashid schreef:

Hi @Renever,

Nogmaals dank voor de feedback! Ik had uw feedback direct gemeld bij de productmanager en inmiddels heb ik ook antwoord gekregen.

Wat ik heb begrepen is dat ze gaan onderzoeken of de functie “Gebruik uitgaande telefoonnummer - zijnde het bedrijfsnummer'' als keuze toegevoegd kan worden. Zorg dat u de laatste update van de app altijd installeert. Er worden regelmatig bugfixes, verbeteringen en features geïntroduceerd waarbij rekening wordt gehouden met feedback.



Volgens mij kan dit al.
Alleen is deze ondergebracht bij een andere instelling.
Bij Instellingen --> Uitgaande gesprekken --> Belmethode. Als je hem daar op centrale belt terug zet, dan zul je volgens mij het gewenste resultaat bereiken.
Klopt dit?

Edit:
Volgens mij moet je niet Centrale belt terug selecteren, maar bel via centrale. Alleen kan ik dat niet selecteren..
Ik gebruik nu intussen de Mijngesprek app naast de Zapper (die nog steeds werkt al ziet het er op de iPhone X niet echt uit) maar ik vind niet waar of hoe ik kan doorverbinden met een collega wanneer ik iemand aan de lijn heb. Waar kan ik dat vinden?
Reputatie 5
Badge +4
Hi @Elbert,

Er is nog geen mogelijkheid om een gesprek door te verbinden. Dat zit er wel aan te komen. In januari krijgt de app een update waarbij versie 2.1 wordt gelanceerd. Vanaf die versie is het wel mogelijk om gesprekken door te verbinden met collega's.

Dat lijkt mij een mooie ontwikkelingen die eraan zit te komen. Mocht u nog vragen of suggesties hebben, plaats ze gerust in het topic.☺
Is het mogelijk om de profielfoto aan te passen in de mijngesprek app?
Zo ja? welke stappen moet ik dan nemen?

gr,
Joffie
Reputatie 5
Badge +4
Hi @joffie,

Excuses voor de late reactie! Ik heb uw vraag uitgezet bij de specialist en zodra ik antwoord heb ontvangen laat ik het u weten.
Reputatie 5
Badge +4
Hi @joffie,

Inmiddels heb ik antwoord ontvangen. Vooralsnog is het niet mogelijk om een profielfoto aan de app toe te voegen. In de toekomst zal dit wel mogelijk zijn.
Goedemorgen,

morgen is het maart en tot op heden is er nog steeds geen update van de mijngesprek app. Enig idee wanneer we die mogen verwachten en welke verbeteringen we daarin kunnen terugvinden? Een goede manier om door te verbinden is hard nodig, hiervoor grijp ik nog steeds terug naar de Zapper...
Ook een optie om de app volledig uit te schakelen mis ik nog, ook hiervoor grijp ik terug naar de Zapper. Kijk als ik thuis ben (vrije dag bijv.) hoef ik niet de telefoontjes van de zaak binnen te krijgen maar wel de prive telefoontjes. Nu is het alles of niets binnen mijn gesprek en dat is verre van ideaal dus dan gaan we weer terug naar de Zapper om "mobility" uit te zetten.
Ik hoop van harte op deze verbeteringen en dat ze er snel zullen zijn want zo is het nog wel ongemakkelijk eerlijk gezegd.
Reputatie 5
Badge +4
Hi @Elbert,

Van wat ik heb begrepen is dat er in het 1e kwartaal van 2018 een update zou volgen. Uw wensen heb ik in november 2017 doorgegeven aan de productmanager. Er zijn meerdere bug fixes die doorgevoerd moeten worden, We zullen dus nog even geduld moeten hebben ☺ .
Momenteel doet de mijngesprek app niets omdat ik de volgende foutmelding krijg bij inloggen;



Waar ligt dit aan? Na 6x zorgvuldig invullen van gebruikersnaam en wachtwoord opgegeven...
Goedemiddag Elbert,

Wij ervaren hier hetzelfde probleem met het "mijngesprek" app. Kennelijk is er een storing met de app voor IOS gebruikers.
Met Android gaat dit namelijk wel goed. Zou jij kunnen verifiëren of het inloggen ook bij jouw lukt met bijvoorbeeld een android besturingssysteem.

Ik heb een workaround gevonden wat wel werkt en dat is om de Zapper app te installeren.
Dit werk in feiten hetzelfde als de Mijngesprek app.
Op Android kan ik inderdaad wel inloggen met dezelfde gegevens. En ja die Zapper heb ik nog steeds er op staan omdat je met Mijngesprek niet kunt doorverbinden dus die gebruik ik nu maar die ziet er niet goed uit op de iPhone X, de rechter cijfers vallen bijna voor de helft van het scherm af. Maar het werkt wel. We wachten wederom geduldig op een oplossing (alsof we een keuze hebben).
Reputatie 5
Badge +4
Goedendag @Elbert en @SuradjBajaj,

Het klopt dat er voor IOS gebruikers problemen waren bij het inloggen in de MijnGesprek app. Excuses daarvoor! Het probleem gisteravond omstreeks 20.00 uur opgelost. IOS gebruikers loggen nu in zonder problemen!
Wanneer we de app op een S4 mini met Android 4.4.2 willen installeren, dan krijgen we de melding: 'Je apparaat is niet compatible met deze versie'. Kan de compatibiliteit s.v.p. worden uitgebreid?

Tegelijktertijd zien we namelijk op de zapper zien we staan: 'De ondersteuning van Zapper wordt beëindigd per 30/6/2018'. Wat betekent dit op 01/07/2018? Kunnen we de Zapper dan nog wel blijven gebruiken (en opnieuw installeren bij een factory reset)? Of stopt de applicatie met werken?

We hebben nog een groot aantal S4 mini's in gebruik die we niet 'even' kunnen vervangen...
Goed, de update is er. En doorverbinden kan nu ook wat goed is. Alleen de werking van vast/mobiel en uitgaand bellen met of het vaste of het mobiele nummer is nog een dingetje.
Op dit moment lijkt het onmogelijk om buiten het 'meerinkelen' te blijven en toch te kiezen met welk nummer je uit wilt bellen. Waarom nu niet gewoon het normale bellen (in ons geval Apple iPhone) apart te houden van de kpn app?! Bij de eerste Zapper was het zo simpel; bellen met iPhone app is altijd mobiel, bellen met Zapper is kiezen (meestal vast nummer, waarom anders met deze app bellen) en afmelden of uitzetten om niet vast/zakelijk gestoord te worden. Het wordt almaar ingewikkelder, of ik moet iets simpels over het hoofd zien?
Stel nu; ik wil niet gestoord worden door inkomende gesprekken op het vaste nummer, maar wel kunnen kiezen of ik vast of mobiel uit bel. Is dit in de app in te stellen?

Reageer