KPN EEN

Regel zelf uw bereikbaarheid met de nieuwe MijnGesprek app

  • 15 September 2017
  • 100 reacties
  • 10880 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +10
  • Oud KPN Medewerker
  • 907 reacties

Met de nieuwe MijnGesprek app voor KPN ÉÉN MKB klanten kunnen medewerkers van bedrijven hun telefoonverkeer volledig zelf beheren. Zo kunnen zij hun eigen, persoonlijke voicemail begroeting aanmaken.

 

8219a5c9-9218-40b6-b311-01160a2676eb.jpg

De nieuwe MijnGesprek app van KPN is er sinds deze week speciaal voor zakelijke klanten. De app biedt meerdere functies die eenvoudig te beheren zijn. Enkele voordelen van de app zijn het kunnen doorschakelen, het inspreken van een voicemail begroeting en het kunnen wijzigen van de aan- of afwezigheidstatus.

“Er is gebleken dat steeds meer klanten hun zaken online willen regelen.”, vertelt Joost Tieleman, productowner digitalisatie bij KPN zakelijke markt. Door de app te gebruiken transformeert uw mobiel als het ware in een afstandsbediening van de KPN ÉÉN MKB telefooncentrale. “Waar u voorheen naar de beheerder stapte, kunt u het nu eenvoudig zelf doen.”

MijnGesprek maakt het voor u als gebruikers van de KPN ÉÉN MKB telefooncentrale voor vaste en mobiele telefonie mogelijk de centrale op een makkelijke manier te bedienen. Zo hebt u overal optimale controle over uw bereikbaarheid: op kantoor, thuis, bij uw klant of onderweg.

MijnGesprek werkt als afstandsbediening van uw telefooncentrale, zo kunt u:
- Gepresenteerde nummer instellen vast, mobiel of anoniem
- Doorschakelingen instellen (altijd, bij niet bereikbaar, bij in gesprek etc.)
- Gemisten vaste en mobiele gesprekken inzien en terugbellen
- Voicemail berichten beluisteren en doorsturen
- Voicemail begroeting opnemen
- Aangekondigd/onaangekondigd doorverbinden
- Driegesprek voeren
- Wisselgesprek instellen
- Vast-Mobiel integratie instellen
- Anywhere instellen (vereist licentie)
- Gespreksopname bedienen (vereist licentie)

Driegesprek voeren
Bespaar tijd en voer een driegesprek. U belt dan met twee personen tegelijkertijd. Handig voor een werkoverleg of het maken van een afspraak.

Uitgaand telefoonnummer instellen
Met de MijnGesprek app kiest u zelf met welk nummer u belt. Hiermee kunt u onderscheid maken tussen privé, collega's en klanten.

 

Uit Stel een doorschakeling in via de Nachtschakeling

Hebt u KPN EEN MKB? Dan kunt u gebruik maken van de Nachtschakeling. Hiermee schakelt u zakelijke oproepen buiten kantooruren door naar voicemail of telefoonnummer naar keuze. De nachtschakeling beheert u in MijnKPN Zakelijk.

MijnGesprek biedt mobiliteit én controle voor KPN ÉÉN MKB
Met KPN ÉÉN MKB zijn vaste en mobiele telefonie geïntegreerd. Of u nu een vast toestel, mobiel toestel of de InContact app gebruikt, u blijft volledig in controle met welk apparaat u uw binnenkomende oproepen wilt beantwoorden. Met MijnGesprek hebt u dus altijd controle over uw bereikbaarheid, ongeacht waar u zich bevindt.

De app is ontwikkeld en gebouwd door een team KPN’ers en dochterbedrijf RoutIT. Doordat het team snel op elkaar was ingespeeld, resulteerde dit in een leuke samenwerking met snel resultaat. De toekomst van de MijnKPN zakelijk app belooft ook veel goede dingen. Het plan is om de app te transformeren tot een allesomvattende digitale omgeving waarin alle webapplicaties samengevoegd worden. Bent u ook benieuwd?

Meer informatie leest u op de pagina van MijnGesprek app voor KPN EEN MKB.

Download de MijnGesprek app gratis
MijnGesprek voor KPN EEN MKB is beschikbaar voor iOS en Android.
Download uit de Apple Store
Download uit de Google Play Store

 

Interessant voor u:


100 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hi @joffie,

Inmiddels heb ik antwoord ontvangen. Vooralsnog is het niet mogelijk om een profielfoto aan de app toe te voegen. In de toekomst zal dit wel mogelijk zijn.
Momenteel doet de mijngesprek app niets omdat ik de volgende foutmelding krijg bij inloggen;



Waar ligt dit aan? Na 6x zorgvuldig invullen van gebruikersnaam en wachtwoord opgegeven...
Op Android kan ik inderdaad wel inloggen met dezelfde gegevens. En ja die Zapper heb ik nog steeds er op staan omdat je met Mijngesprek niet kunt doorverbinden dus die gebruik ik nu maar die ziet er niet goed uit op de iPhone X, de rechter cijfers vallen bijna voor de helft van het scherm af. Maar het werkt wel. We wachten wederom geduldig op een oplossing (alsof we een keuze hebben).
Top bedankt👍🏻
Reputatie 5
Badge +5
Goedemiddag @marvinh en @WouterV,

Het klopt wat Marvin zegt, wij ondersteunen geen eigen geïnstalleerde programma's.
Reputatie 5
Badge +5
Goedemorgen @Ingmar Atema,

Excuses voor mijn late reactie, ik was op vakantie. Ik heb uw feedback weer doorgezet en heb direct terugkoppeling gekregen:

"Ik pak de punten op over doorverbinden, goede feedback waar ik zeker iets mee kan. Ik weet niet waar de einddatum van Zapper vandaan komt, maar er staat nog niks definitief gepland. Voorlopig kan deze nog gewoon gebruikt worden. Deze app is ook de enige die werkt op IP centrix en alleen daarom al kan de app niet uit. We doen alleen geen innovaties meer op Zapper en willen zo snel mogelijk MijnGesprek verbeteren. Dus dit soort input helpt enorm."
Reputatie 5
Badge +5
Goedemorgen Forumleden,

Wij willen de MijnGesprek App zodanig verbeteren dat het een goede en waardige vervanger wordt voor de Zapper App. Daarom zijn wij een lijst aan het samenstellen van redenen waarom klanten nog steeds de Zapper App gebruiken. Jullie input is van grote waarde en daarom vragen wij jullie hierbij om feedback. Zet in een reactie op deze topic de redenen op een rij waarom u op dit moment nog steeds de Zapper App gebruikt.
@Mohammad, hopelijk heb je een goede vakantie gehad. Bedankt voor je reactie, goed om te lezen dat dit opgepakt wordt.
Die datum heb ik uit dit topic. Een reactie van @Rashid op 16 maart 2018:
...De zapper wordt ondersteund tot 30/6/2018. Daarna blijft de app werken tot 30/9/2018, zonder support. Vanaf 30/9/2018 is de Zapper End of Life voor KPN EEN en aleen nog te gebruiken voor het Ondernemerspakket en Internet&Bellen abonnementen.
Maar als KPN mij kan garanderen dat wij na 30-09-2018 nog gebruik kunnen maken van de Zapper vind ik het best.

Onze redenen om op dit moment nog geen gebruik te maken van Mijngesprek:
- Ontbreken DND/niet storen functie
- Niet kunnen zoeken in contactlijst bij doorverbinden
- Snelheid app tijdens doorverbinden (laden/inloggen app en laden contactenlijst)

Wens: Va/Mo integratie aan en uit zetten opnemen op het tabblad 'Overzicht'. Hetzelfde geldt voor de toekomstige DND functie.
Reputatie 5
Badge +5
Beste @Ingmar Atema,

Ik heb zojuist met @Rashid overlegd en ook met het development team geschakeld. Er blijkt sprake te zijn van een interne miscommunicatie. 30 september was in eerste instantie als deadline aangenomen, maar na recente ontwikkelingen en feedback is besloten om de Zapper App voorlopig te blijven aanbieden. In oktober zal wel opnieuw gekeken worden per wanneer alle klanten over moeten naar de MijnGesprek App. Excuses voor de onduidelijkheid.
Beste @Mohammad en @Rashid,

Bedankt voor de verheldering!
Waarom kan ik niet kiezen als gebruiker voor mijn zakelijke telefoonnummer om naar buiten te sturen net zoals in de Zapper app.

Is deze app gemaakt om de Zapper app te vervangen?
Reputatie 5
Badge +10
Hi @Renever,

Welkom op het zakelijk forum van KPN!

De MijnGesprek app is bij KPN ÉÉN inderdaad de vervanger van de Zapper app. Net als bij de Zapper app is het mogelijk om vanaf uw mobiele telefoon te bellen met het nummer van uw vaste telefoon. Op de website van KPN leest u hier meer over.

Is hiermee uw vraag beantwoord?
Beste Rashid,

Nee die is hiermee niet beantwoord. Ik kan in de Zapper kiezen voor 3 uitgaande telefoonnummers:
1. Mobiel (062xxxxxxx)
2. Zakelijk (085xxxxx35)
3. Bedrijfsnummer (085xxxxx30)

Maar in de nieuwe app 'MijnGesprek' kan ik alleen kiezen voor:
1. Vast (085xxxxx35)
2. Mobiel (062xxxxxxx)

Ik mis dus de mogelijkheid het bedrijfsnummer mee te sturen.
Reputatie 7
Badge +6
Hi Renever,

Wat vreemd dat u in de MijnGesprek app geen 3 uitgaande telefoonnummers lijkt te kunnen kiezen! Wij gaan op onderzoek uit om te achterhalen of dit nog mogelijk is en zo ja, hoe dit te gebruiken.

Wij komen hier morgen op terug!
Reputatie 5
Badge +10
Goedemorgen @Renever,

Zoals beloofd ben ik voor u op onderzoek gegaan. Ik heb gezien dat u via een business partner bij KPN zit en daardoor kan ik niet al uw gegevens inzien. In een privé bericht stuur ik u het telefoonnummer waar u naartoe kunt bellen en de V-code waarmee u kunt aanmelden.

Vervolgens zullen mijn collega's van KPN Excellence u verder helpen.
Reputatie 5
Badge +10
Hi @Renever,

Nogmaals dank voor de feedback! Ik had uw feedback direct gemeld bij de productmanager en inmiddels heb ik ook antwoord gekregen.

Wat ik heb begrepen is dat ze gaan onderzoeken of de functie “Gebruik uitgaande telefoonnummer - zijnde het bedrijfsnummer'' als keuze toegevoegd kan worden. Zorg dat u de laatste update van de app altijd installeert. Er worden regelmatig bugfixes, verbeteringen en features geïntroduceerd waarbij rekening wordt gehouden met feedback.
Goedemiddag,
wij gebruiken nu ook de Zapper, intussen i.c.m. KPN EEN 2.0. Behoorlijk drama vergeleken met de vorige versie (ik weet niet of dit aan het KPN EEN platform 2.0 ligt of aan de Zapper app).
Hij neem nu je iPhone letterlijk over, er valt niet meer te bepalen met welk je nummer uit belt door gewoon de app te kiezen waarmee je belt. Je bent dus verplicht om continu te wisselen van uitgaand nummer in de "VAMO" instellingen binnen de app. Ook vraagt ie, nadat je het nummer hebt ingetoetst, nog eens of je wilt bellen (weer een handeling er bij, je toetst toch niet voor niets het nummer in en drukt daarna op de 'bel-knop'?).
Als je zakelijk niet bereikbaar wilt zijn, ben je dat zomaar ook privé.
Bovenstaande zorgde er voor dat ik reeds de Mijngesprek heb gedownload om die te gebruiken, maar die maakt alles nog veel erger, te beginnen met pincodes etc. om in te loggen elke keer als je een telefoontje wilt plegen... Plus de ongenoegen hierboven gemeld zijn er niet uit waardoor deze app al helemaal niet werkt zoals wij zouden willen.
Als de beste jongeman die ons 2.0 'verkocht' heeft dit van tevoren gezegd had dan hadden wij het niet gedaan, dan hadden we gewoon bij 1.0 gebleven. Hierbij wil ik tevens even melden dat deze jongeman, net als zijn 2 voorgangers, niet meer bij de KPN werkt waardoor je nu alleen nog maar kunt bellen met 0800 0410 en geen vast contact meer hebt binnen de KPN. Bij verkoop wel, daarna niet meer, dit is niet zo klantvriendelijk vind ik eerlijk gezegd.
Maar goed, dat terzijde, ik hoop dat de app nog niet klaar is, of dat deze zeer binnenkort wordt aanpast tot een werkbare, gemakkelijke app want nu is deze echt niet handig. Wij hebben hier nog wel wat suggesties voor.

Met vriendelijke groet, Elbert.
Even een toevoeging op mogelijke verbeteringen betreffende de apps (Zapper/Mijngesprek):
Als ik een gesprek gemist heb kan ik niet zien of ze mijn mobiel gebeld hebben, of dat ze naar ons zakelijke nummer gebeld hebben. Dus dat is regelmatig aan al mijn collega's vragen of zij dat betreffende telefoontje gehad hebben of niet, of terugbellen en horen dat hij of zij reeds een collega heeft gesproken.
Het zou dus handig zijn dat aan de melding van een gemiste oproep te zien zou zijn welk nummer er gebeld is bijv. door een bepaalde kleur of toevoeging van een icoontje.
Reputatie 5
Badge +10
Hi @Elbert,

Welkom op het zakelijk forum van KPN!

Bedankt voor uw feedback. Wij stellen het op prijs dat u dit bij ons neerlegt. Het betreft een nieuwe app waarbij de mankementen nu aan het licht komen en absoluut nog verbeterd gaan worden. De app is ontwikkelt om de gebruikers van gemakken te voorzien en de regie zelf in handen te geven. Ik heb uw feedback ook doorgestuurd naar de innovatiemanager. Hij gaat hiermee aan de slag!

Bent u er wel van op de hoogte dat de Zapper app niet meer gebruikt kan worden bij een KPN ÉÉN abonnement?
Goedemorgen Rashid,

de Zapper app schijnt nog steeds te werken. Ook werd mij verteld dat de app zelf een melding zou geven wanneer deze echt vervangen dient te worden door de Mijngesprek app wat tot op heden nog niet gebeurd is. Aangezien je voor elk telefoontje dat je wilt plegen je een pincode of vingerafdrukscan nodig hebt zullen we niet gauw 'overstappen' tenzij strikt noodzakelijk. Laat de eerste update maar snel komen waarbij dat in ieder geval is uit te zetten. Laat de klant hier lekker zelf een keuze in maken zou ik zeggen.
Reputatie 5
Badge +10
Goedendag @Elbert,

Dat is dan een voordeel dat de Zapper app nog werkt. De MijnGesprek app is geïntroduceerd als vervanger van de Zapper app. Dan is het inderdaad wachten op de officiele aankondiging dat het niet meer gebruikt kan worden. Ik heb uw feedback wederom doorgestuurd naar de innovatiemanager.
Hi @Renever,

Nogmaals dank voor de feedback! Ik had uw feedback direct gemeld bij de productmanager en inmiddels heb ik ook antwoord gekregen.

Wat ik heb begrepen is dat ze gaan onderzoeken of de functie “Gebruik uitgaande telefoonnummer - zijnde het bedrijfsnummer'' als keuze toegevoegd kan worden. Zorg dat u de laatste update van de app altijd installeert. Er worden regelmatig bugfixes, verbeteringen en features geïntroduceerd waarbij rekening wordt gehouden met feedback.


Volgens mij kan dit al.
Alleen is deze ondergebracht bij een andere instelling.
Bij Instellingen --> Uitgaande gesprekken --> Belmethode. Als je hem daar op centrale belt terug zet, dan zul je volgens mij het gewenste resultaat bereiken.
Klopt dit?

Edit:
Volgens mij moet je niet Centrale belt terug selecteren, maar bel via centrale. Alleen kan ik dat niet selecteren..
Ik gebruik nu intussen de Mijngesprek app naast de Zapper (die nog steeds werkt al ziet het er op de iPhone X niet echt uit) maar ik vind niet waar of hoe ik kan doorverbinden met een collega wanneer ik iemand aan de lijn heb. Waar kan ik dat vinden?
Reputatie 5
Badge +10
Hi @Elbert,

Er is nog geen mogelijkheid om een gesprek door te verbinden. Dat zit er wel aan te komen. In januari krijgt de app een update waarbij versie 2.1 wordt gelanceerd. Vanaf die versie is het wel mogelijk om gesprekken door te verbinden met collega's.

Dat lijkt mij een mooie ontwikkelingen die eraan zit te komen. Mocht u nog vragen of suggesties hebben, plaats ze gerust in het topic.☺️
Is het mogelijk om de profielfoto aan te passen in de mijngesprek app?
Zo ja? welke stappen moet ik dan nemen?

gr,
Joffie

Reageer