Beantwoord

Telefoonboek KPN EEN

  • 27 September 2017
  • 9 reacties
  • 5505 keer bekeken

Wij hebben sinds vorige week KPN EEN. Aangezien we nog geen telefoonlijst in .csv hebben staan betekent dat dat we alle namen eerst in zo'n lijst moeten zetten. Dat is tot daar aan toe, maar de namen die we tot dusver hebben ingevuld zien we niet terug in de 2 telefoontoestellen. Hoe krijgen we dat voor elkaar? Alleen om een toeter voor in onze werkplaats te regelen heb ik al een halfuur in de wacht gestaan, maar om dat nog een keer te moeten doen gaat wat ver.
Als ik op één van de toestellen een nummer in het telefoonboek toevoeg had ik verwacht dat dit nummer dan ook in het andere toestel zichtbaar zou zijn, maar dat is dus niet zo. Onderling is ook geen kopieermogelijkheid. Toestel is Panasonic ...TA60. Graag horen wij met spoed de snelste oplossing.
icon

Beste antwoord door Rick S. 28 September 2017, 15:30

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Ik ben met u eens dat het wat omslachtig is. Zoals u schrijft kan men er wel mee overweg als je weet hoe het zit, maar het kan beter. Een verbeterpunt voor ons 😉

Natuurlijk heb ik u graag geholpen en mocht ik horen dat het wel mogelijk is of dat er een andere optie is, stuur ik u natuurlijk ook nog even een bericht!
Akkoord. Wel jammer en omslachtig dus. Betekent dat ik bij inkomende telefoontjes met nummers die er nog niet in staan een papiertje moet pakken, nummer opschrijven en dan in het Beheerportaal weer moet invullen. Daar is door KPN-Panasonic niet erg over nagedacht. Maar goed, als je het weet dan kun je er wat mee. Evengoed zeer bedankt Rick voor de ondersteuning!
Reputatie 7
Badge +6
Hi Gré,

Daar ben ik weer!
Mijn vermoeden werd zojuist bevestigd. Als het telefoonboek vanuit de beheerportal gevuld is en vervolgens naar de handsets is in geladen, dan betekent dit dat nieuwe telefoonnummers ook via de beheerportal ingevoerd moeten worden. Het is niet mogelijk om dit vanaf de handset in het afstandstelefoonboek te krijgen.
Reputatie 7
Badge +6
Hi Gré,

Bedankt voor de update!
Goed om te lezen dat de nummers in het afstandstelefoonboek staan. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet wist dat er dus 2 telefoonboeken zijn.

Als ik het goed begrijp heb je dus niet de mogelijkheid om een nieuw nummer vanaf de handset in het afstandstelefoonboek te plaatsen, toch?

Mijn vermoeden is dat het afstandtelefoonboek alleen te vullen is vanuit de beheerportal. Op die manier kiest men er dus voor om het telefoonboek vanuit de beheerportal te vullen en deze in te laden in de handsets óf men kiest ervoor om het handmatig in het toestel zelf te doen.

Natuurlijk ga ik dit nog even controleren. Ik kom bij je terug!
Hallo Rick
Het blijkt dat de nummers die ik in Beheer heb toegevoegd nu wel in het Afstandstelefoonboek staan, hiephiephoera, daar had ik niet gekeken. Maar als er iemand belt en ik wil dit telefoonnummer opslaan vanuit het telefoontoestel krijg ik niet de mogelijkheid om te kiezen uit telefoonboek of afstandstelefoonboek. De nummers die in 'telefoonboek' staan (dat zijn er maar een paar nu) staan niet in het Afstandstelefoonboek en andersom dus ook niet. Niet echt helemaal handig dus, maar toch alweer een stap verder zo.
Groeten, Gré
Reputatie 7
Badge +6
Goedemiddag,

Bedankt voor uw terugkoppeling!
Ik heb uw privébericht ook gezien. Ik ga weer in gesprek met de collega van de servicedesk.
Ik kom hier later vandaag op terug 😉
Helaas werkt dat niet Rick (ook in privé bericht naar je gemeld)
Reputatie 7
Badge +6
Hi @Rob van der Loos,

Bedankt voor het sturen van uw gegevens!
Ik heb even snel advies in gewonnen bij een collega van de servicedesk van KPN EEN. Wanneer het telefoonboek in de beheerportal (de telefooncentrale) gevuld is hoeft u alleen maar uw basisstation van de stroom af te halen. Als u vervolgens het basisstation en daarmee dus ook de handsets weer aanzet wordt het telefoonboek automatisch in de handsets geladen.

Laat u het mij weten als het gelukt is?
Reputatie 7
Badge +6
Hi @Rob van der Loos,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum! 😀

Een goede keuze om uw vraag hier te plaatsen. Ik kan mij goed voorstellen dat u niet opnieuw lang in de wacht wilt staan. Als ik het goed begrijp heeft u dus een telefoonboek aangemaakt op één van de handsets (TPA60) en wilt u weten hoe u dit telefoonboek ook in de andere handset krijgt, toch?

Ik zoek graag voor u uit of dit mogelijk is en hoe dit te regelen. Wilt u mij in een privébericht uw postcode en huisnummer, naam van de contractant/bedrijf en uw klantnummer sturen?

Reageer