Vraag

Glasvezel aansluiting in meterkast maar geen aansluiting

  • 25 april 2018
  • 5 reacties
  • 455 keer bekeken

Eind vorig jaar is er een glasvezel aansluiting in de meterkast geplaatst en heb meteen bij KPN een overeenkomst gesloten voor de aansluiting vervolgens 6 weken gewacht en toen maar eens gebeld wanneer de monteur zou komen. Het bleek dat de Overeenkomst geannuleerd was maar niemand kan mij uitleggen waarom. Alles weer opgestart maar het lukte niet. Nu heb ik een aansluiting aangevraagd bij Fieber en die meldde mij dat het geen enkel probleem was en heeft het nog speciaal nagevraagd maar het kon. Vervolgens contract afgesloten en betaald.
2 weken gewacht en gebeld wanneer de monteur komt maar het was weer geannuleerd. Nu weer opnieuw aangevraagd en duurt weer 3 weken. Fieber en KPN gebeld om te vragen wat er nu echt aan de hand is maar geen van beide heeft mij nog terug gebeld. Wat moet ik doen om toch de aansluiting te krijgen want de huidige aansluiting haalt geen 8 Mb.

5 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Goedemiddag @Slittech,

Welkom op het zakelijk forum van KPN! Ik ben nogal geschrokken van uw bericht. Daardoor ben ik direct op onderzoek uit gegaan. Ik zie dat er momenteel een actieve KPN ÉÉN aansluiting zit op De Dolfijn in Enkhuizen. Wellicht dat het een nieuw adres betreft waar u een nieuwe aansluiting voor hebt aangevraagd. Zo ja, wilt u mij dan een privé bericht sturen met de postcode+huisnummer? Mocht u een ordernummer hebben mag u dat nummer ook naar mij sturen. Dan ga ik mijn best doen om te achterhalen waar het fout gaat.
Reputatie 5
Badge +5
Goedenmiddag @Slittech,

Bedankt voor het sturen van de gewenste gegevens. Ik ben meteen voor u op onderzoek gegaan en heb inmiddels meer informatie kunnen achterhalen. Ten eerste mijn excuses dat mijn collega's niks van zich laten horen!

Wat ik heb begrepen is dat uw order inderdaad is geannuleerd omdat er in eerste instantie geen FTTH beschikbaar was op uw locatie. Zojuist een check gedaan en er blijkt nu wel FTTH beschikbaar te zijn. Er is alleen wel een ander probleem waardoor KPN alsnog niet kan leveren. Het is niet aangelegd door KPN waardoor KPN niet de netwerkbeheerder is. Mijn advies is dat u een abonnement aanvraagt bij Fiber. De netwerkbeheerder, Fiber, bepaalt welke providers toegelaten worden op het netwerk en in dit geval is KPN een concurrent.
Ik weet zeker dat het een KPN netwerk is. Het is een FTTO aansluiting volgens andere personen.
Heb fiber ook al aan de telefoon gehad. De KPN business partner heeft het hier geregeld. Mijn buren krijgen ook een rekening van KPN. Het gaat allemaal volgens de KPN ÉÉN Excellence formule.
Ik weet niet wat dat inhoud maar het de opdracht gever is zeker KPN.
Het staat hier groot op het reclame bord.

m vr gr

Jan van Elven
Reputatie 4
Badge +2
Beste Jan / @Slittech,

Misschien kan ik ook wat voor u betekenen als KPN Excellence partner. Vanuit BTC leveren wel allerlei glasvezel diensten van KPN (FTTH - FTTB / FTTO / WEAS), Eurofiber en Tele2. Gezien het wel een KPN gebied is kan ik eventueel voor u nog bekijken of er toch mogelijkheden zijn om te leveren via bijv. een KPN EEN Excellence formule o.i.d. zodat alles op één factuur komt te staan.

Mocht u interesse hebben, zou u dan uw contactgegevens via een PM kunnen sturen?
Marvin Houweling van BTC bedankt.
Je bent de eerste die verstand van zake heeft en mij eerlijk heeft verteld wat er gaande is.
Ook verdere uitleg van KPNÉÉN over zaken die niet geheel duidelijk waren.
Als aan het eind van het jaar mijn contract beëindigd zal ik zeker aan je denken.
Voor mij ben je een topper.
Nogmaals bedankt.

m vr gr

Jan van Elven
Slittech B.V.

Reageer