KPN EEN en VaMo in combinatie met Mijn Gesprek, niet betrouwbaar

  • 11 February 2019
  • 5 reacties
  • 1431 keer bekeken

Wij zijn sinds 14 januari van onze ISDN30 afgestapt en hebben voor onze 34 medewerkers hun vaste nummer via VaMo geïntergreerd met hun zakelijke iPhone. We hebben geen toestellen meer op de bureaus.

Helaas gebeurt het regelmatig dat we een binnenkomende oproep aannemen (op de iPhone) maar dat we niks horen hoewel de telefoon laat zien dat er een actief gesprek is, alsof je dus bent verbonden met de bellende partij. Diegene die ons dan belde krijgt op dat moment de voicemail te horen en is dus niet in gesprek met de persoon die zij belde. Dit gebeurt wanneer de beller het mobiele of het vaste nummer belt. Hierin is dus geen verschil.

Daarnaast zien we bij wanneer we in gesprek zijn niet meer op de iPhone wie er tegelijkertijd belt, je hoort wel een toontje van een wisselgesprek maar je kunt niet zien wie er belt. Dit kan alleen achteraf via de "MijnGesprek" app. Dit kon voor KPN EEN met VaMO gewoon wel en is nu echt een gemis.

Dit maakt KPN EEN voor onze organisatie niet betrouwbaar omdat het van enorm belang is dat de telefoongesprekken direct goed verlopen.

Zijn dit bekende problemen met VaMo en KPN EEN?

Met vriendelijke groet.

Marco

5 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Beste @Marco - KPN EEN - VaMo ,

In eerste instantie denk ik dat het probleem ontstaat vanwege de VaMo integratie i.c.m. de tijd dat het duurt voordat je naar voicemail gaat. Standaard staat het op het platform zo ingesteld dat na 3x of 4x rinkelen je naar voicemail gaat. Dit is geen probleem als je een vast toestel gebruikt, omdat dergelijk toestel meteen over gaat. Bij de VaMo integratie met een mobiel krijg je het volgende issue:

Het komt een oproep binnen op de telefooncentrale (of het nu 06 of het vaste nummer is maakt niet uit, gezien alles via de centrale verloopt). De telefooncentrale zorgt ervoor dat het mobiele toestel wordt aangeroepen, echter duurt het langer voordat een mobiele telefoon gaat rinkelen. In de tijd dat de beller 2x al een overgangstoon heeft gehoord, dan gaat pas het mobieltje over en vaak neem je dan net op op het moment dat hij al overloopt naar de voicemail.

Oplossing
De overloop tijd naar voicemail aanpassen naar minimaal 6x overgaan. Op het platform heet dit de 'Callforwarding Busy' instelling op elke gebruiker.

Afhankelijk hoe u KPN EEN heeft afgenomen kunt u de instellingen laten controleren door uw KPN Excellence Business Partner of indien u het rechtstreeks afneemt bij KPN Customer Service neerleggen.
Dankjewel Marvin,

Ik ga het gelijk proberen, nu staat 'number of rings" op 3. De inrichting is gebeurt door een KPN partner die als voorbeeld het aantal op 2 heeft staan.

Heb je een idee over het niet kunnen zien van het bellende nummer bij in gesprek zijn?

Groeten,

Marco
Reputatie 5
Badge +3
Beste @Marco - KPN EEN - VaMo ,

De inrichting is in dit geval niet helemaal goed uitgevoerd. Waarschijnlijk geen rekening gehouden met de vertraging in het mobiele netwerk.

Omtrent het inzien van de tweede beller; Dit is inderdaad voor het mobiele toestel niet mogelijk om weer te geven, omdat het mobieltje niet de invloed meer heeft op het gesprek. Deze functie is overgenomen door de telefooncentrale, dus is dit helaas alleen inzichtelijk via de App.
Wederom dank voor de snelle reactie, ik heb zojuist de voicemail instelling van 3x (standaard ingericht) naar 6x gezet. Laten we hopen dat dit de oplossing is. De partner die de inrichting heeft verricht is KPN Excellence/Platina Partner en Grootzakelijk partner...… Mocht dit de oplossing zijn dan houden we BTC in gedachten bij de eerstvolgende contract vernieuwing.

Groeten,

Marco
Badge
@Marco - KPN EEN - VaMo

Het probleem: Heb je een idee over het niet kunnen zien van het bellende nummer bij in gesprek zijn?
Bedoel je hier wisselgesprek mee of de sms die je normaal kreeg?

Reageer