Beantwoord

KPN een telefonie

  • 19 October 2017
  • 10 reacties
  • 950 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
  • Rijzende ster
  • 29 reacties
Hoop dat ik het duidelijk kan omschrijven 😅

Wij bellen met KPN EEN en wellicht dat er in de instellingen iets onjuist is - wij hebben drie handsets die allen rinkelen als er een inkomende oproep is. Dat is helemaal goed maar als handset 1 de oproep aanneemt hebben handset 2 en 3 een gemiste oproep ( en ook andersom ). Dat is zeer onhandig - als ik bij mijn werkplek arriveer heb ik zogenaamd een aantal gemiste oproepen - maar die blijken dan wel aangenomen door een collega. Is dat ook anders in te stellen? (drie handsets Panasonic TPA60 )
icon

Beste antwoord door Tim 20 October 2017, 11:12

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste @DIAC, ik heb hierover navraag gedaan. Het lijkt een probleem te zijn bij alleen Panasonic toestellen icm een belgroep en is helaas niet te verhelpen.
Andere merken toestellen hebben het niet. Ik heb begrepen dat hier regelmatig meldingen voor gedaan gemaakt worden bij Panasonic, dat is het enige wat u als klant kunt doen. Sorry, ik heb dus geen oplossing! 😞
Reputatie 1
Badge
Beste Tim,

hartelijk dank voor uw reactie. Jammer dat dit soort meldingen niet bij de verkoop komen .... Helaas een van de tig niet goed gecommuniceerde info tijdens de verkoop. Maar goed weten nu wat de stand van zaken is.
Groet,
Diac
Reputatie 7
Badge +11
Beste Diac,

Ik begrijp uw reactie. Uw signaal geef ik door aan de verantwoordelijke afdeling. Ik wist het eigenlijk ook niet! 😟
Als u vragen hebt of ik iets voor u kan doen, verneem ik graag uw bericht!
Reputatie 7
Badge +11
Beste @DIAC,

Ik heb een uitgebreidere terugkoppeling ontvangen van een product specialist. Absoluut informatie dat u vast interessant vindt.

"Ik weet dat het heel flauw klinkt maar op dit moment is het “as designed”.
Voor elke handset is het een eigen oproep. Indien die oproep stopt, omdat de beller heeft neergelegd of hij is ergens anders opgenomen, dan is dat voor die betreffende handset een gemiste oproep.

Wat wel mogelijk is, is om in de zender zelf de gemiste oproepen uit te zetten, dit moet voor elke handset apart ingesteld worden. Nadeel hiervan is weer dat je dan helemaal geen gemiste oproepen meer ziet, dus ook niet die echt gemist zijn. Als kleine tussenoplossing/workaround zou je in kunnen stellen dat bij handset 1 de optie voor gemiste oproepen wel aanstaat en bij handset 2 en 3 de optie uit. Dan weet je dus op 1 handset welke oproepen werkelijk gemist zijn."


Wellicht kunt u hier iets mee?
Reputatie 1
Badge
Beste @DIAC,

Ik heb een uitgebreidere terugkoppeling ontvangen van een product specialist. Absoluut informatie dat u vast interessant vindt.

"Ik weet dat het heel flauw klinkt maar op dit moment is het “as designed”.
Voor elke handset is het een eigen oproep. Indien die oproep stopt, omdat de beller heeft neergelegd of hij is ergens anders opgenomen, dan is dat voor die betreffende handset een gemiste oproep.

Wat wel mogelijk is, is om in de zender zelf de gemiste oproepen uit te zetten, dit moet voor elke handset apart ingesteld worden. Nadeel hiervan is weer dat je dan helemaal geen gemiste oproepen meer ziet, dus ook niet die echt gemist zijn. Als kleine tussenoplossing/workaround zou je in kunnen stellen dat bij handset 1 de optie voor gemiste oproepen wel aanstaat en bij handset 2 en 3 de optie uit. Dan weet je dus op 1 handset welke oproepen werkelijk gemist zijn."


Wellicht kunt u hier iets mee?


Tim, dit is al helemaal top! Dan hu wel de vraag hoe zet ik dat uit ?!
Reputatie 7
Badge +11
Dat is een hele goede vraag, ik kom het zo niet tegen in de handleiding.. Hebt u in het menu gezocht van de toestellen? Is er bijvoorbeeld een submenu aanwezig voor meer instellingen over de gemiste oproepen?
Als het niet lukt, verneem ik het graag en ga ik voor u op zoek!
Reputatie 1
Badge
Tim,
ik heb overal gekeken en op geklikt maar een dergelijke instelling ben ik niet tegen gekomen.
Hoor wel als U mij hierin kunt helpen !
Grt. Doris
Reputatie 7
Badge +11
Dag Doris,
Via een collega heb ik meer instructies ontvangen hoe dit in te stellen. Het kan blijkbaar inderdaad niet via de handset. Het is een systeeminstelling in het basisstation, waarbij je per handset kunt aangeven of u gemiste oproepen wilt zien of niet. In het logboek worden ze overigens nog wel steeds opgeslagen. Het gaat dus alleen om de signalering die wordt uitgezet.
Via de webbrowser logt u in op de webinterface van de Panasonic, daar vindt u onder System / Handset Advanced Settings per handset aangeven of gemiste oproepen moeten worden weergegeven. (zie afbeelding).

Hiervoor dient u wel het ip-adres / gebruikersnaam en wachtwoord te weten van het basisstation. Ik verneem graag van u of u hieruit komt! 🙂

Reputatie 1
Badge
OK - dan moet ik nu nog zien hoe ik achter de gegevens van het ip adres etc kom 😉
Reputatie 7
Badge +11
Dat klopt! Hopelijk weet u deze te vinden, ik verneem het graag 🙂
(ip-adres kan verschillen namelijk..)

Reageer