Vraag

MijnGesprek doorschakelen

  • 24 mei 2018
  • 6 reacties
  • 711 keer bekeken

Geachte heer / mevrouw,

Sinds kort maken wij gebruik van MijnGesprek in plaats van de KPN Zapper.

Wij ondervonden het volgende probleem:

Via doorschakel opties bij de instellingen zou het mogelijk moeten zijn dat wanneer een collega gebeld wordt, maar geen antwoord geeft, de oproep automatisch wordt doorverbonden naar een zelf gekozen nummer.

Echter wordt de oproep standaard na 5x overgaan ( dit kunnen we veranderen naar 2x tot 15x overgaan, maar hij blijft 5x overgaan) geweigerd met het bericht: ''uw oproep kan niet tot stand worden gebracht''.

MijnGesprek al regelmatig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, telefoons meerdere malen opnieuw opgestart. Niks zorgt ervoor dat dit probleem verdwijnt.

Bedankt alvast.

6 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Beste @LW99,

In MijnGesprek staat op dit moment dus 'Geen Antwoord' doorschakel optie aan met de instelling dat dit in werking moet treden na 5x. Weet u zeker dat het nummer waarnaar u doorschakelt klopt? Dit is het nummer wat bovenin de schakeling instelling staat vermeld.

Hallo @marvinh,

Bedankt voor het antwoord.

''Geen antwoord'' is aangevinkt en het nummer klopt. Dit hebben we getest met zowel het vaste nummer als met het verkorte nummer. Ook met ''Bezet'' of ''Niet bereikbaar'' aangevinkt lukt het niet.

Zelfs met het doorschakelen naar mijn eigen privé 06 nummer lukt het niet.
Reputatie 4
Badge +2
Beste @LW99,

Dan staan in de App inderdaad alle instellingen goed en heb ik het idee dat het ergens anders op de hosted omgeving niet goed gaat. Heeft u KPN ÉÉN afgenomen via een Excellence Partner of direct bij KPN?
KPN EEN hebben wij afgenomen via een Excellence partner.
Reputatie 4
Badge +2
Beste @LW99,

De oorzaak ligt waarschijnlijk in een instelling op de hosted telefonie omgeving. Het lijkt er nu op dat de restricties voor doorschakelen naar nummers is geblokkeerd in het 'Outgoing calling plan.' Maar dit is een simpele gok, omdat ik de instellingen niet kan zien natuurlijk 😅

Ik wil u adviseren om contact op te nemen met de support afdeling uw Business Partner. Zij kunnen dit voor u controleren en aanpassen.
Gaan we doen, bedankt!

Reageer