Vraag

Ongevraagd rechtstreeks benaderd door KPN Een, liggen onze gegevens op straat?

  • 16 november 2017
  • 3 reacties
  • 429 keer bekeken

Recent zijn wij benaderd door KPN om ons contract (dat bijna afloopt) te verlengen via KPN Eén.
De verkoopster in kwestie was ingehuurd van Sales Value en presenteerde zich als KPN medewerkster, incl visitekaartje etc. KPN heeft ook bevestigd dat zij namens KPN acteert.

Het voorstel werd gepresenteerd als een beter contract, maar is veel slechter.

(1) Hoe kan het dat deze medewerkster de beschikking had over onze gegevens? Deze worden door onze huidige leverancier ingevoerd, maar ik mag aannemen dat KPN daar 100% vertrouwelijk mee omgaat!!!

(2) Hoe kan KPN klanten van haar eigen partners gaan benaderen vlak voordat een contract afloopt?

(3) Hoe kan KPN een voorstel doen dat een verslechtering is ten opzichte van het huidige contract? Past dat binnen haar beleid?

Ik lees een vergelijkbaar bericht in dit forum en ook onze huidige leverancier wordt dagelijks benaderd door bestaande klanten die op deze manier worden bewerkt. Dit kan toch niet?

Via het algemene nummer kom ik niet veel verder en het on-line klachtenformulier werkt niet...

3 reacties

Reputatie 6
Badge +6
Goedemiddag @Wessel Jr.,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!
Zoals u weet zijn we inmiddels ook via Facebook in contact. Ik stel voor om de situatie via één kanaal verder te bespreken en op te lossen. Zoals via Facebook ook met u besproken is word u vandaag gebeld door de betreffende verkoper om tot een passende oplossing te komen. U heeft helemaal gelijk dat het niet netjes is dat u een aanbod krijgt, waardoor u er op kosten achteruit gaat. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. We zoeken uit wat een passende oplossing is voor deze situatie.

Een kleine toelichting op de situatie. In dit geval gaat het om een van onze business partners. Zij zijn onze reseller en hebben daarom ook toegang tot de gegevens die wij hebben. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet direct een antwoord heb op de vraag waarom u benaderd bent om de abonnementen bij uw huidige leverancier weg te halen. De meeste business partners kunnen ook KPN ÉÉN oplossingen bieden. Los daarvan blijft het vreemd dat u een aanbod krijgt dat duurder is, daar waar volgens mij besproken is dat het aantrekkelijker zou worden.

Wij handelen dit verder via Facebook af 😉
De vraag van @Wessel Jr. staat niet op zich. Ik ben gisteren benaderd om over te stappen naar KPN EEN. Door een verkoper die wel HEEL erg graag wilde dat ik over zou stappen. tegen het agressieve aan. Duurder abonnement voor dezelfde snelheid en diensten. Technische uitleg ho maar. "hoezo ik nog meer info nodig had...". Heel vervelende smaak aan over gehouden. En ook nu zijn er eigenlijk meer vragen gekomen dan dat ik antwoorden heb.
- kan ik dezelfde apparatuur houden
- wat gebeurd er met onze bestaande VOIP
- wordt de dienst (internet) onderbroken, of tijdelijk onderbroken
Ik zit hier met een bedrijf en ik kan me geen uit/stilval veroorloven. Kortom: waar vind ik duidelijke en heldere uitleg over KPN EEN en een eventuele overstap.

PS.
KPN EEN? Ik ben ook actief op een ander KPN forum.... hmm wel even een andere inlog aanmaken... met een compleet ander wachtwoordbeleid... KPN EEN? In ieder geval nog heel ver weg van EEN KPN.
Reputatie 6
Badge +6
Goedemorgen @Kueb,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!
Ik ben blij dat u de keuze heeft gemaakt om hier een reactie te plaatsen. Het kan kloppen dat u benaderd bent voor een overstap naar een pakket voor de toekomst, het KPN ÉÉN pakket. Een voorwaarde hierbij is natuurlijk wel dat u een uitgebreide uitleg krijgt over alles wat er bij dit pakket komt kijken. Qua apparatuur, technische gegevens, etc. Daarnaast mag een dergelijk gesprek absoluut geen aggressieve toon hebben. Ik zoek daarom graag uit door wie u precies benaderd bent, zodat deze feedback besproken kan worden. Weet u door wie u gebeld bent? En wat is er precies voor afspraak met u gemaakt? Is er een order geplaatst of zou u nog offerte krijgen?

Daarnaast neem ik graag nog even alles met u door, zodat ik voor opheldering kan zorgen. Hierbij controleer ik ook graag uw huidige pakket, zodat we de vergelijking kunnen maken. Natuurlijk heb ik dan ook wat gegevens van u nodig. Wilt u mij in een privébericht uw klantnummer, postcode + huisnummer, naam van de cotnractant/bedrijf en de laatste 4 cijfers van de IBAN rekening sturen?

Reageer